Episode 4 : Prototaip ( Tamat)

2.3K 143 31
                                    

Amato : Akhirnya! Aku berjaya!

Amato memegang sebuah cairan yang diletakkan di dalam sebuah botol kaca.

Amato : Akhirnya usaha aku berjaya! Aku tak akan keseorangan lagi!

Botol kaca itu disimpan di dalam beg Amato.

Amato : Aku tak boleh buatnya di sini. Aku kena buat semua ini di rumah.

Waktu itu, Amato sudah selesai berkerja, jadi, Amato pulang kerumah. 1 jan kemudian, Amato sampai di rumahnya. Beg Amato diletakkan di atas meja. Botol kaca itu diambilnya dari dalam beg. Amato pergi ke dapur.

(Author : Pak cik lapar ke? QwQ
Amato : Tak lah. =_=)

Amato menolak sebuah batu bata yang berada di tepi dapur gas. Tiba tiba, muncul sebuah pintu yang menuju ke bawah tanah. Amato pun turun ke bawah mengunakan tangga itu. Rupa rupanya, bawah tanah itu adalah sebuah makmal yang besar. Terdapat sebuah tangki yang besar di hujung makmal itu. Kelihatan seorang kanak kanak berada di dalam tangki itu.

Amato : Boboiboy, tunggu ayah ya?

Amato menuang cecair yang berada dalam botol kaca itu ke dalam tangki itu. Kemudian, Amato pergi ke penal kawalan yang berada di sebelah tangki itu. Jari Amato menari di atas panel kawalan itu menekan butang butang yang berada di situ. Kemudian, Amato menolak tombol hitam ke atas. Di sebelah panel kawalan itu, terdapat sebuah tangki lagi. Tangki itu mengeluarkan wap. Makin lama, wap itu mulai hilang. Muncul seorang kanak kanak yang sangat mirip dengan anak tunggal Amato. Amato mengeluarkan anak itu dari dalam tangki.

Amato : B-berjaya! Usaha aku akhirnya berjaya!

Kanak kanak lelaki itu sedang tertidur di dalam pelukan Amato.

Amato : Ianya berjaya...... Apa kata kalau aku buat banyak lagi?

Amato meletakkan kanak kanak lelaki itu di atas meja. Amato pun melakukan hal yang sama sekali lagi, tapi kali ini, Amato mengaktifkan lagi 6 tangki yang sama. Keenam enam tangki itu mengeluarkan wap seperti sebelum itu. Wapitu pun mulai menghilang. Terhasil lah 6 kanak kanak lelaki yang sama seperti yang pertama tadi. Amato mengeluarkan mereka semua dari dalam tangki dan meletakkan mereka di atas meja. Mereka bertujuh pun mulai sedar. Warna iris mereka bertujuh berlainan dengan sesama sendiri.

Amato : Selamat datang ke dunia, Gempa, Halilintar, Taufan, Thorn, Blaze, Ice dan Solar.

Tamat









354 perkataan

Dah tamat! Sebenarnya, ini adalah kisah pendek macam mana Boboiboy kembar 7 boleh terhasil. Author tiba tiba dapat idea nak buat cerita ni masa dengar sipnopsis yang kawan Author bagi tahu Author pasal cerita dia. Memang cerita ni Author ambil jalan cerita dia sikit dari kisah Annabelle. 😅 Mungkin mengarut sikit dan membosankan, tapi Author nak sangat buat cerita ni. Cerita apa pula korang nak sambung lepas ni? Sila vote!

-RuBaBoy

-Semuanya Masih Belum Tamat ( Season 2 of Kristal Kuasa)

Sila vote ya. Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Prototaip ( Boboiboy AU) (Complete) Where stories live. Discover now