6 (police)

1.7K 102 2
                                    

Sowon : Nae arasseo..

Wonwoo berlalu pergi. Dia baru sahaja memberi tahu Sowon bahawa tunggunya pulang bawa barang dapur dan makanan untuk yengah hari kerana tiada apa yang boleh dimasak disini. Plus, Wonwoo ada tugas yang nak dibuat.

Sowon melabuhkan punggungnya di sofa dan nyalakan televisyen. Dia belum buat house tour lagi, tidakkah dia tahu bahawa di belakang rumahnya ada taman mini dan kolam renang. Jika dia tahu, mungkin juga dia mahu bermain disitu. Tetapi itu mustahil buat Wonwoo mengizinkannya.

Channel diubah itu dan ini. Tak banyak channel disini kerana banyak benda yang Wonwoo perlu beli lagi. Maklumlah, baru berpindah tanpa persediaan.

_

Wonwoo menghentikan keretanya tepi di sebuah kedai yang tak sebesar mana.

Wonwoo : aigoo.. orang tua macam tu pun nak bunuh. Menyusahkan betul orang hati busuk ni. (mengelap pistol yang lumayan besar)

Wonwoo memakai mas, spek hitam dan topi yang menutup hingga paras hidung. Memang takkan lihat wajahnya.

Dia menggalas beg yang tampak seperti beg pakaian yang dari futsal itu. Bukanlah melangkah masuk ke dalam kedai si mangsa, tetapi ke atas bangunan seberang kedai ini.

Cara dia masuk ialah dengan memanipulasi keadaan. Memberitahu bahawa dia ingin memeriksa kadar elektrik.

Wonwoo : Panas sial..

dengan teropong yang dia bawa juga, dia aim ahjussi yang berumur sekitar 50-an. Akan dia tembak mangsa-nya dari atas ini dan pergi dengan segera.

skip.

Wonwoo : Cheonma.

Wonwoo berjalan masuk ke dalam kereta dengan dua bungkus makanan, tapi baru dia buka pintu.. screen monitor yang besar di salah satu bangunan menangkap perhatiannya. Berita terkini.

selepas melihat berita tersebut, dirinya sesak seketika. Terus dia mausk ke dalam kereta dan memecut pulang.

_

Dengan pikiran yang gabut, dia mengharapkan bahawa Sowon tak tengok berita tersebut.

Pintu rumah dibuka laju.

Wonwoo : Sowon--

Sowon berdiri dari sofa ruang tamu dan menatapnya lama. Dari raut wajah yeoja itu, Wonwoo dah tahu apa yang dipikirkan Sowon.

Sowon : kau bunuh omma aku..
Wonwoo : An-ani! BUKAN AKU!
Sowon : KAU TAK PAYAH NAK TIPULAH JEON WONWOO!!

Kakinya laju berjalan ke arah Wonwoo.

Sowon : Kau tu banyak tipu aku! Kau ni takde perasaan ke ha?! aku tahu kau nak pisahkan aku (hiks) dengan omma tapi kau dah mungkir janji!! KAU SANGGUP BUNUH DIA?! (hiks)

Sowon : Kau cakap kau bunuh omma kalau aku keluar! aku tak keluar!!! aku dengar cakap kau!! tapi kau bunuh diiaaaa! waeeee?!!! wae Wonwoo-ssi?!!!
Wonwoo : NAEGA ANIYA!!

"plak!" Sowon menampar wajah Wonwoo sekeras kerasnya. Namja itu menatapnya tak percaya. Tetapi dia tak ada niat nak melawan Sowon kali ini. Dia hairan. Bukan dia yang bunuh omma Sowon. Dia bunuh orang lain hari ini..

Sowon : kau memang jantan tak guna!! (tolak wonwoo)
Wonwoo : Sowon- dengar! bukan aku yang--

Tapi, yeoja itu dah pun berjalan pergi. Naik tangga dan menutup pintu bilik dengan kencang. Wonwoo mengusap wajahnya kasar bersama dengan rambutnya yang dijambak sendiri. Dia serabut. dia stress. Sowon menangis meraung kerana dia pikir itu hujahnya. Tetapi bukan!

Namja ini buntu harus lakukan apa untuk buat Sowon percaya. Yeoja itu memang tak akan percaya kerana hanya Wonwoo yang kerja membunuh disini. Tetapi ada orang lain pula..

Killer Psycho [✔]Onde histórias criam vida. Descubra agora