Part 15

913 33 0
                                    

Third Person POV

Mereka semua berehat kecuali Boboiboy. Bila ditanya kenapa tak nak berehat, Boboiboy jawab, "Saja, aku suka berlatih sebab nak tingkatkan kekuatan. Korang rehatlah." diorang cuba suruh Boboiboy rehat sampaikan Komander dengan Laksamana pun susah nak buat Boboiboy dari berhenti berlatih. Dia terlalu bekerja keras sangat sampai kurang rehat. Orang yang selalu risau tentang Boboiboy adalah Yaya.

"Ish, Boboiboy tu asyik berlatih je. Rehat pun kurang. Aku takut jadi apa-apa kat dia je. Yelah korang pun tau kan kalau orang tu kurang rehat apa jadi." Fang luahkan kerisauan dia. Walaupun Boboiboy tu 'rival' dia, Fang tetap ambil kisah tentang dia. Yaya mengangguk dengan apa yang Fang cakap. "Ochobot, tak apa ke Boboiboy buat macam tu?" Yaya tanya Ochobot yang terbang di sebelah dia. "Kalau korang nak tahu, jam kuasa Boboiboy tu sebenarnya beri dia kelebihan dari segi tenaga dan kekuatan lepas aku upgrade jam kuasa tu. Boboiboy akan kurang letih dan dia lebih bertenaga dari biasa. Sebab tu dia tak senang letih mcama korang.

" Aik, apa pasal dia je? Kitorang ni macam mana?" Ying bertanya pada Ochobot dengan nada tak puas hati. "Alah, korang punya kuasa mana perlukan tenaga yang banyak. Boboiboy tu kuasa dia banyak kali dipertingkatkan, sebab tu aku bagi dia kelebihan macam aku cakap tadi.

Sudah seminggu perkara ni berlaku dan mereka cuba pujuk Boboiboy untuk tak terlalu berlatih keras sangat. Kali ni, Yaya cuba cakap dengan Boboiboy. Dia berjalan ke tempat latihan Boboiboy. TAPOPS sediakan sebuah bilik latihan khas untuk Boboiboy & Fang berlatih seni mempertahankan diri. Fang mahir dengan wing chun & Taici manakala, Boboiboy mahir dengan karate & wing chun.

Yaya nampak Boboiboy tengah berlatih dengan dummy. Boboiboy memakai baju hitam sleeveless dan dia baju dia tengah basah lecun macam baru kena rendam dengan air. Boboiboy buka baju sebab nak tukar danYaya nampak six pack Boboiboy dan dia cuba untuk tak terlalu gemuruh sangat.

Yaya ambil nafas, ketuk pintu dan beri salam. "Assalamualaikum, boleh saya masuk?"  "Ha, Waalaikummussalam. Masuklah."

Boboiboy yang perasan Yaya nak masuk cepat-cepat pakai baju dan minun air. Boboiboy perasan yang Yaya tukar gaya tudung dia. Yaya memakai tudung bawal yang labuh. Mata Boboiboy melekat sekejap pada Yaya lepastu dia cepat-cepat pandang tempat lain. Yaya jalan menghampiri Boboiboy. "Hmm, Boboiboy, awak tak penat ke?"

"Hmm, tak. Dah biasa dah." Boboiboy cakap dan meneguk air. Yaya pergi ke tempat kawalan dummy dan dia melihat sudah lima dummy dikeluarkan. Tapi, kenapa ada satu je?  Yaya kehairanan.

"Hmm, kat sini tunjuk ada lima, tapi kenapa ada satu je kat sini?" Boboiboy tak menjawab pertanyaan Yaya. "Apa jadi kat dummy yang lain?" Masih tak menjawab. "Yang lain semua awak hancurkan ke?" Boboiboy terdiam. Dia menjawab dengan anggukkan sambil minum air.

"Boboiboy, awak patut berhenti. Awak dah terlalu beruasaha keras sangat. Apa yang awak fikirkan? Yaya duduk disebelah Boboiboy. Ada Halal gap ok? "Saya rasa diri saya tak cukup kuat." Yaya hanya diam. Dia biarkan Boboiboy bercakap. Tiba-tiba, Boboiboy senyum. "Takpelah, nanti je la saya cerita. Nak pergi rehat kejap."

Boboiboy bangun dari tempat duduk dan jalan menuju ke pintu keluar. Yaya hanya melihat Boboiboy keluar dari bilik latihan dan mungkin menuju ke biliknya untuk berehat. Dia risau dengan keadaan Boboiboy yang asyik berlatih tanpa henti.

Boboiboy Movie 2 (Fanfiction)Where stories live. Discover now