EP 2

2.5K 207 18
                                    

[Song:-I'm In Love By Vromance]

TING!Kedengaran bunyi panggilan penerbangan di Incheon Airport.Iu yang baru sahaja tiba di lapangan terbang Korea itu terus berjalan mencari kelibat pegawai polis yang akan menyambut kedatangannya seperti yang dikatakan oleh Ins.Sarjan Rowoon.

Tidak jauh Iu berjalan,dia ternampak dua orang lelaki berkot hitam memanggilnya.Iu terus berjalan kearah mereka.

Iu terus berjalan kearah mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hai...welcome inspektor Iu.I'm Ins.Sarjan Namjoon."Ujar Ins.Sarjan Namjoon sambil berjabat tangan dengan Iu.

"Thank you.."Balas Iu sambil tersenyum.Iu memandang seorang lelaki yang bersama dengan Ins.Sarjan Namjoon.Dia keliru dengan sikap lelaki itu.Lelaki itu hanya merenung dirinya tanpa mengeluarkan sebarang kata-kata.Wajah lelaki itu yang kecil ditutupi topeng terlihat agak kacak itu membuatkan Iu tersenyum.

"Hello."Ujar Iu sambil melambai-lambai tangannya di hadapan wajah lelaki itu.Lelaki itu tersedak kerana terkejut.Iu tergelak kecil melihat lelaki itu.

"Ah..erm...Sorry..By the way..saya inspektor Taehyung"Ujar Taehyung lalu berjabat tangan dengan Iu.Tidak tipulah,Taehyung ketika itu berasa sangat gementar apabila berjumpa dengan gadis itu.Taehyung telah terpaut dengan kecantikkan Iu.Senyumannya yang cukup manis itu membuatkan hati Taehyung berasa berbunga-bunga.

Iu berjabat tangan sambil tersenyum segan dengan gelagat Taehyung yang comel itu.Mereka pun mula membawa Iu ke tempat tinggal Iu di Seoul.

"OK...so ni bilik awak..saya harap awak selesalah tinggal kat sini.."Ujar Ins.Sarjan Namjoon kepada Iu.Tanganya yang membawa beg Iu diletakkan di dalam bilik.

"Eh..lebih dari selesa dah ni.."Balas Iu apabila melihat bilik itu cukup dengan segala peralatan.

"Ok..jadi mulai esok awak boleh datang bekerja.Banyak yang kita kena bincangkan pasal kes di Seoul ni."Ujar Ins.Sarjan Namjoon.Ins.Sarjan Namjoon ni memang sporting orangnya..namun dia akan focus sepenuhnya jika membabitkan hal-hal pekerjaan.

"Ok..terima kasih sebab tolong saya angkat semua barang ni."Kata Iu kepada Taehyung dan Namjoon.

Lalu Taehyung dan Namjoon berlalu dari situ.Iu mengunci pintu biliknya.Hotel yang agak mewah itu membuatkan Iu terasa nyaman.Permandangan yang cantik dari tingkat atas dan suasana yang tenang dengan bunyi burung berkicauan itu cukup membuatkan Iu berasa gembira.

Dia mula mengemas segala barang yang dibawanya dari Japan.Pakaiannya di susun di dalam almari dan kasutnya pula disusun di atas rak kasut yang telah disediakan.

"Grrrrr...."Kendengaran bunyi perut Iu tanda lapar.Iu mengemas sedikit lagi barangnya lalu keluar mencari makan.

Suasana di Seoul sangat meriah..setiap kedai pasti dipenuhi dengan orang ramai yang sedang membeli belah.Sedang Iu berjalan,dia terlihat sebuah kedai daging stik berhampiran dengan kedai ladu.Dia mula menelan air liur.Daging lembu Korea yang merupakan makanan kegemarannya itu terlihat sangat lazat apabila melihat sebuah keluarga sedang menikmati daging yang di grill sendiri di kedai daging itu.

Tanpa membuang masa,Iu melangkah masuk ke kedai itu.Dia duduk di meja hujung bersebelahan dengan meja keluarga tadi.Seorang pelayan perempuan datang menghampirinya sambil membawa buku menu.Pelayan itu menghulurkan buku menu itu kepada Iu,lalu iu mengambilnya dan mula memilih makanan yang ingin dimakannya.

Setelah beberapa minit berlalu,Iu sudah pun selesai mengisi perutnya.Dia membuat keputusan untuk berjalan-jalan di sekitar Seoul seketika.

Iu berjalan sambil memandang setiap bangunan di sana.Ramai orang mula memandangnya membuatkan dia berasa tidak selesa.Namun dia mengedahkan saja lalu terus berjalan.

"Vroom...."

Tiba-tiba suasana menjadi kecoh apabila sekumpulan bermotor melintasi di hadapan Iu.Orang ramai mula mengudur ke belakang manakala Iu terkejut apabila sekumpulan lelaki bermotor itu melintas di hadapannya.

"Haishh...sedap jer pecut kat depan aku macam tu...."Marah Iu sambil mengosok-gosok dadanya kerana terkejut.

Sekumpulan lelaki bermotor yang memakai pakaian serba hitam itu tidak mendengarnya kerana membawa motor dengan laju.Iu kemudiannya pulang semula ke hotel untuk berehat.

《TO BE CONTINUED》

》Please leave your votes😔💜

《PSYCHO MAFIA》| JJK[DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now