EP 32

1.6K 131 4
                                    

[Song:-4 O'Clock By V&RM]

LISA sangat gembira apabila Jungkook memarahi Iu tentang kejadian haritu.Sekarang Jungkook hanya meluangkan masa bersamanya.Di bilik Jungkook mereka bermesra.Sedikit pun Jungkook tidak kesah dengan keadaan Iu yang terkurung di bilik bawah tanah.

Dua hari telah berlalu.Iu masih lagi terkurung di dalam bilik bawah tanah itu.Wajahnya pucat lesu.Keadaannya sangat lemah.Bertahan dalam kesejukkan malam dan kepanasan apabila siang menjelma.

Iu terbaring di hadapan pintu bilik itu.Dia tidak mampu bertahan lagi.Nafasnya turun naik kerana berpeluh-peluh menahan kepanasan bilik itu.

Tiba-tiba,dia terdengar satu suara yang sedang membebel berdekatan dengan biliknya.

"T-olong.."Ujar Iu dengan lemah.Dia tidak mampu bertahan lagi.Kepalanya terasa sangat sakit.Dia mula pitam disitu.

"Eh??tadi dengar macam suara orang.."Ujar lelaki itu sambil mengintai-intai sekeliling.

Satu bilik menjadi tarikannya.Dia mendekati bilik itu.Pintu itu dikunci dari luar.Lelaki itu membuka pintu itu perlahan-lahan kerana takut benda lain pulak yang keluar.

Terkejut dia apabila seorang gadis kecil terbaring di situ.Dia mengenali gadis itu.Tak sangka yang Jungkook akan menyeksanya seteruk ini.Lelaki itu memegang dahi Iu.

"Hah...panasnya..awak demam teruk ni.."Ujar lelaki itu.

"Yah..Iu ah.."Dia cuba mengejutkan Iu namun Iu tidak memberi interaksi kepadanya.

Lelaki itu mengangkat Iu lalu membawanya ke biliknya.

》》》

Doktor yang dipanggil oleh lelaki itu sedang merawat Iu.

"Keadaan dia sangat lemah...nampak macam dia dah lama tak makan.Kalau encik lambat hubungi saya tadi...risiko besar yang dia akan mati.."Ujar doktor itu.

"Hmm..saya pun tak tahu macam mana boleh jadi macam ni."Balas lelaki itu.

"Saya dah masukkan air dalam tubuh dia..jangan cabut selagi air tu tak habis.Sebab dia sangat lemah sekarang.Ni beberapa ubat yang saya dah sediakan.Lepas dia sedarkan diri.Suruh dia makan."Ujar doktor itu.

"Baik doktor."Balas lelaki itu.

Doktor itu terus pergi dari situ apabila kerjanya telah selesai.

Lelaki itu menghembus nafas marah.Dia geram dengan tindakan Jungkook itu.Dia mula melangkah kaki menuju ke bilik Jungkook.

"Tok! Tok!"

Lelaki itu mengetuk pintu bilik Jungkook.

Jungkook tidak berbaju.Hanya seluar pendek yang dipakainya.Perlahan-lahan dia membuka pintu.

"Hmm..kau nak apa ni Beomgyu?"Tanya Jungkook.

"Kenapa kau kurung Iu?Kau tahu tak keadaan dia lemah sekarang ni?dia hampir mati tau..haih..dia isteri kau takkan kau sikit pun tak ambik kesah pasal dia?aku tahu yang dia cuma bahan mainan kau tapi berhati perutlah sikit."Ujar Beomgyu yang telah menyelamatkan Iu.

"Huh..biar padanlah dengan muka dia..dia yang cari pasal dulu...itulah balasnya.."Balas Jungkook.

"Lantak kaulah Jungkook..dah kalau kau tak suka..biar aku je yang jaga dia masa dia sakit ni..dia baru je dirawat kat bilik aku.."Ujar Beomgyu lalu beredar dari situ.

Jungkook menutup pintu biliknya lalu rebah di atas katil.

Sungguh dia lupa yang dia telah mengurung Iu di dalam bilik itu.Sengaja dia bermegah di hadapan Beomgyu tadi.Hatinya mula resah memikirkan keadaan Iu.

Dia menyerabaikan lagi rambutnya yang sudah kusut.Dia mencari kelibat Lisa di dalam bilik itu namun tiada.Nampaknya Lisa dah keluar.

Jungkook membuat keputusan untuk melihat Iu.Dia bangun lalu menuju ke bilik Beomgyu.

Pintu bilik Beomgyu tidak ditutup rapat.Jungkook melihat Iu dari luar.Dia melihat Beomgyu sedang menyelimuti tubuh Iu yang terbaring di atas katil.

Agak geram juga dia bila melihat Beomgyu menjaga Iu.

Beomgyu menuju ke pintu keluar.Jungkook cepat-cepat menyorok di sebalik dinding di situ.

Beomgyu keluar entah mahu pergi ke mana.Jungkook terus melangkah kaki masuk ke dalam bilik beomgyu.

Dia memandang wajah Iu yang kelihatan pucat.Jungkook terus menarik jarum yang tertusuk di tangan kanan Iu.Dia mengangkat Iu masuk ke dalam biliknya.

Jungkook membaringkan Iu di atas katilnya.Pintu bilik pantas ditutupnya.

Jungkook menatap wajah Iu seketika.Badan Iu sangat panas.Jungkook mengambil tuala kecil di dalam bilik airnya lalu membasahkannya.Dia mengelap tubuh Iu supaya terasa sedikit dingin.Aircon di dalam biliknya di buka.

Jungkook membiarkan tuala itu berada di atas dahi Iu.Jungkook baring di sebelah Iu.Dia memandang wajah Iu.Tangannya bermain dengan tangan kiri Iu.Lama kelamaan Jungkook mula melelapkan mata.

《TO BE CONTINUED》

《PSYCHO MAFIA》| JJK[DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now