EP 21

1.7K 139 2
                                    

[Song:-Intentions By Justin Bieber]

SIANG sudah pun menjelma.Iu melihat sekeliling bilik Jungkook untuk mencari kelibat Lisa namun Lisa tiada disitu.

Kesakitan pada tubuh badannya sudah kurang .Cctv yang berada di setiap penjuru bilik dipandangnya.

"Haih..shit...si Jungkook tu dah pasang CCTV baru."Ujar Iu.

Dia berasa sangat bosan.Mana taknya setiap hari duduk dalam bilik,kalau keluar kena marah pulak.Namun Iu tidak mengendahkan.Dia turun dari katil lalu keluar dari bilik.

Iu berjalan dengan tiada hala tuju.Dia berjalan sahaja walaupun tidak tahu kemana dia harus pergi.

Sebuah bangku kecil yang berhadapan dengan kolam ikan yang sangat cantik itu menarik perhatian Iu.Dia duduk di bangku itu sambil menikmati suasana yang agak tenang disitu.

"Hmm...agak-agak Jin oppa dah bagitahu ke kat Taehyung pasal aku?"Ujar Iu dalam hati.

"Nasiblah si Jungkook tak guna tu takde kat sini..meluat gila dah aku tengok muka dia tu..hmmm...kekadang aku rasa nak gelak jugak dengan diri aku ni..digelar pegawai polis terbaik...dah selesaikan macam-macam kes tapi last-last macam ni pengakhirannya.."Ujar Iu.Dengan tidak sedar air matanya mula mengalir pada pipi gebunya itu.

"Haii..."Ujar seseorang dari belakang Iu.

Dengan pantas Iu mengelap air matanya tadi lalu memandang ke belakang.

"Rose??"Ujar Iu.

Rose memandang Iu sambil tersenyum lalu duduk disebelah Iu.

"Erm....apa yang awak buat kat sini??"Tanya Iu.

"Takde apa pun..saje jer.."Balas Rose.

Iu memandang Rose yang sedang khusyuk memandang kolam ikan di hadapannya.

"Hmmm..cantik dia....tapi tulah...kenapalah sanggup gadai maruah diri kat sini."Ujar Iu dalam hati.

"Rose..."Panggil Iu.

"Yer??"Ujar Rose lalu memandang Iu.

"Saya nak tanya...macam mana awak boleh ada kat sini??yelah tempat ni kan ermm..."Tanya Iu..sengaja dia tidak mahu mengatakan bahawa tempat ini tidak ubah seperti pusat pelacur.

"Ah..hmmm...actually..saya ada kat sini sebab Jimin...Saya dihalau dari rumah..ibubapa saya tak suka saya sebab saya ni hasil daripada hasil haram mak saya..dia kena rogol time dia kena rompak kat rumah..sebab tu diorang tak suka saya..selalu pukul saya dan bila saya dah besar...diorang buang saya...saya takde tempat berteduh and tiada hala tuju..sebab tu saya benci parents saya...But satu hari masa saya duduk dekat satu lorong..saya jumpa dengan Jimin..dia yang tolong saya dan bawak saya kat tempat ni..saya tak kesah jadi pelacur sebab saya dilayan dengan baik oleh semua orang..tak macam kehidupan saya dulu...Yeah..and satu hari saya bunuh parents saya sendiri dengan pistol yang Jimin bagi kat saya untuk balas dendam.."Ujar Rose dengan nada yang agak sedih.

Terkaku Iu apabila mendengar kisah Rose.

"So..awak suka dengan kerja awak sekarang??"Tanya Iu.

"Yeah....sekarang saya dapat apa yang saya nak..duit,harta segala bendalah...and yeah..saya dapat memuaskan diri dengan lelaki lain"Ujar Rose lalu memandang kearah Iu.

"Iu ah..trust me...awak pun akan suka dengan tempat ni...takde sape akan halang apa yang awak nak buat...awak boleh enjoy dan dapat belaian dengan lelaki-lelaki lain..."Ujar Rose sambil memegang kedua belah bahu Iu.

"Ermm...sorrylah but..saya bukan macam awak...saya ada prinsip hidup saya sendiri...saya bukan perempuan murah macam apa yang awak sangka"Balas Iu sambil mengalihkan tangan Rose daripada bahunya.

"Lantak awaklah...but ingatlah..yang awak tak boleh lari dari sini...sampai bila-bila pun awak akan ada kat sini..Jungkook tu takkan pernah terlepas pandang daripada memerhatikan awak..."Ujar Rose lalu pergi dari situ.

Iu menjeling Rose yang berjalan tidak jauh darinya itu.Kata-kata Rose tadi menyakitkan hatinya.Dia akan buktikan bahawa Rose salah..Dia akan cara jalan juga untuk keluar dari tempat itu.

《TO BE CONTINUED》

《PSYCHO MAFIA》| JJK[DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now