EP 26

1.7K 136 4
                                    

[Song:-This Love By Davichi]

KERETA mewah Jungkook berhenti di tempat parking kereta rumahnya.

Iu mengeluh perlahan.Dia tidak sangka yang dia akan kembali semula ke rumah banglo ini.Tidak sampai sehari dia bebas daripada Jungkook.Kini dia dibawah tahanan Jungkook sekali lagi.

Jungkook memandang Iu sekilas sebelum keluar dari perut kereta.Jimin menarik Iu keluar dari kereta.

"Yah!aku boleh keluar sendirilah."Ujar Iu sambil menepis tangan Jimin.

Mereka mula menapak berjalan ke pintu masuk.Iu menyilangkan kedua tangannya dan berjalan dengan gaya sombong.Kali ni dia tidak mahu bagi muka pada mereka.Terutamanya si Jungkook itu.

Semua pengawal menyusuli Iu dan Jungkook sehingga sampai di pintu masuk ke bilik Jungkook.Manakala Jimin dan Suga berlalu dari situ setelah kerja mereka sudah selesai.

Iu masuk ke dalam bilik Jungkook lalu duduk di atas sofa sambil menyilangkan kakinya.Jungkook mula mendekati Iu.

Jungkook yang sedang berdiri itu menundukkan sedikit tubuhnya supaya wajahnya berada di hadapan wajah Iu.

"Jangan berani nak lari dari sini lagi."Ujar Jungkook dengan agak serious.

Iu hanya menjeling lalu menolak Jungkook supaya jauh daripadanya.

"Aku dah sediakan semua barang untuk kau...pakaian,alat solek dan lain-lain..kau boleh guna sebab tu memang untuk kau...esok aku nak kau bersiap...aku nak bawak kau keluar.."Ujar Jungkook lalu keluar dari bilik itu.

"Eeeee...dia ingat dia tu siapa nak arah-arah aku?"Ujar Iu perlahan sambil menunjuk buku limanya.

"Tok! Tok!"

Pintu bilik tiba-tiba diketuk.Iu bangun lalu membuka pintu itu.

"Annyeong...."Ujar seorang gadis yang agak cantik dengan ceria.

"Ermm..nee..who are you?"Tanya Iu.Dia tidak pernah melihat gadis itu sebelum ini.Wajah gadis itu yang mempunyai mimik muka orang luar daripada Korea menarik hari Iu untuk mengenalinya.

"I'm Nancy...adik tiri Jungkook.."Balas Nancy sambil mengukir senyuman.

"Ouhhh....."Balas Iu lalu mempelawa Nancy masuk.Tidak sangka Jungkook mempunyai adik tiri yang begitu cantik.Tapi tidak hairanlah.Jungkook itu agak kacak,sudah semestinya keluarganya yang lain akan cantik dan kacak belaka.Ini baru adik tiri kalau adik sebenar tak ke lebih daripada ni?Namun begitu,Iu berasa hairan akan kehadiran Nancy ini.Sepertinya ada sesuatu yang tidak kena.

"Nancy ah...Jungkook ke yang suruh awak datang sini?"Tanya Iu lalu duduk di hadapan Nancy.

"Yupp..dia suruh saya temankan awak."Balas Nancy.

"Cam tetiba pulak hantar orang untuk teman aku..apa yang kau rancang sebenarnya Jungkook?"Ujar Iu perlahan.

"Yah...oppa ke yang buat awak macam ni??"Tanya Nancy sambil menyentuh pergelangan tangan Iu yang mempunyai kesan parut yang kelihatan hampir sembuh.

Iu hanya memdiamkan diri lalu mengalihkan tangannya.

"Haih...awak sabar je dengan Jungkook tu...dia memang macam tu kalau dia marah.Dia dari kecik memang jenis panas baran sebab yah..awak tahukan yang kami anak mafia...Jungkook dari kecik lagi diajar dengan keganasan sebab tu dia jadi macam tu..Bagi dia cinta tu hanya pada body seorang perempuan..Bila dia tak suka dia mula pukul orang,bunuh orang..macam-macamlah dia buat untuk kepuasan dia.But saya terdengar buah mulut orang yang Jungkook suka awak.."Ujar Nancy.

"Hah??what do you mean?"Tanya Iu.

"Jungkook mana ada simpan perempuan lama-lama dalam bilik dia..Lepas dia guna untuk kepuasam dia..dia terus buang..tapi awak lain Iu..sampai sekarang dia tetap nak awak ada dengan dia..."Ujar Nancy.

"Hah??merepek apa ni??saya dengan dia bagai langit dengan bumi tau...saya ni pegawai polis.Memang taklah saya nak bersama dengan musuh saya tu..sampai mati pun saya takkan terima dia.."Balas Iu yang membantah penerangan Nancy.

"Yah..I know but takde sape boleh halang apa yang dia nak so tak mustahil yang one day dia akan buat awak jadi milik dia..Terpulang apa yang awak nak cakap but saya nak bagi tips sikit untuk awak...As you know,Jungkook tu jenis panas baran so awak kena bagi satu sentuhan and damn he will be under of your control.Awak just kena jadi sexy and bagi apa yang dia nak..sebab itu akan buat dia jadi lemah..lagi-lagi dia suka awak so lagi senang kerja awak.."Ujar Nacy.

"What??apa yang awak merepek ni??gila ke saya nak buat semua benda tu kat dia??memang taklah."Tegas Iu.

"Kita tak tahu apa yang akan jadi nanti kan..so just prepare..oklah saya nak keluar jap..bye..."Ujar Nancy lalu beredar dari situ.

Iu memikirkan kembali kata-kata Nancy tadi.Tiba-tiba pula dia berasa gementar.Dia takut jika kata-kata Nancy itu menjadi kenyataan.

Iu mengigit bibir.Dia mula bangun lalu baring di atas katil.Dia cuba untuk tidur agar dia dapat melupakan perkara tadi.

《TO BE CONTINUED》

《PSYCHO MAFIA》| JJK[DIBUKUKAN]Onde histórias criam vida. Descubra agora