5

49.9K 2.1K 361
                                    

يجلس وحيد الفايز بغرفة مكتبه قائلا بغضب فى وجه احد الموظفين :ايه التهريج ده.. فين اعلانات المنتج بتاعنا.. باعتنلى اعلانات دهانات.. ايه نايمين على نغسكوا.. انا بدفع كل ده عشان استلم شغل مظبوط... كلكوا متحولين للتحقيق.
الموظف بارتعاش:يا فندم الغلط مش من عندنا الفلاشه اتبعتت النهاردة مع مندوب من شركة الدهشان ويادوب سلمناها لحضرتك.. انا هروح حالا اشوف....
قاطعه بصرامه :ده ماينفيش تقصيرك ابدا.. الفلاشه معاك من الصبح المفروض تشوفها وترتب أفكارك عشان نتناقش فيها.. مش على اخر لحظه... اتفضل يابيه.. انا الى رايح اشوف معاهم ايه اللي حصل مش هستنى غلطه تانيه منك... كل همك ترمى الغلط من عليك مش همك ان فى غلط حاصل وكان ممكن يسبب خساير كبيره ويهز صورتنا فى السوق.. اتفضل.

هدر به بحده فخرج الموظف يتصبب عرقا فوحيد صارم جدا فى عمله.

زفر بقوه وغضب مسيطر عليه.. ثم استقباك للذهاب لتلك الشركه بسرعه فموعد طرح الاعلانات بعد الغد ولا مجال للعبث.

يجلس في سيارته وقد تبقى خمس دقائق ويصبح امام شركة الدهشان.

متعصب بشدة وهو لا يرديد ان يظهر هكذا.. أسند ظهره للخلف محاولا الهدوء ولكن بلا جدوى.

ثوانى... ما هذا.. ولما لاحت صورتها على باله.. هل أصبحت هى من ستهدئ أعصابه هذه الأيام .. زفر بقوه والتقت هاتفه وفتح صفحتها الشخصية ينتقل من صوره لاخرى. حتى انتبه على صوت السائق يخبره انهم وصلوا.

ترجل من سيارته ودخل بخطى ثابتة للداخل.

يالللللههههى.

معقول هى.......

كانت تلك الفاتنه السمراء تقف ممتظره المصعد تتحدث في الهاتف بمرح تحاول كتم ضحكاتها:ههههههه.. عريس..... شكل لولا ناويهالك المره دى.... ههههههه طب استنى اجيلك واطفشوا معاكى... لا لسه مديرك الجديد المفروض ييجى يستلم شغل النهاردة.. ماشى هعرفك.. سلام هدخل الاصانصير.

يستمع لها بزهول وإعجاب زاااد وهو يراها على الطبيعه.. غير مصدق الصدفه التى جمعتهم بدون ترتيب.. منذ دقائق فقط كان يتصفح صورها.. والان تقف الى جواره غير منتبهه له.

ثوانى وانتبهت لشخص يقف جوارها.
نطرت له وصمتت.. جاء المصعد فدلفت وهو خلفها.. ضغطت على زر الطابق الرابع. انتظرت ليضغط على زر الطابق الذى سيصعد له ولكن لم يفعل.. فضلت الصمت فحاول هو الخروج من زهوله وصدمته على تلك الصدفه الغير عاديه إطلاقاً وقال :انتى طالعه الدور الرابع.. شركة الدهشان؟
نظرت له قائله :ايوه... انت شغال فيها... استنى... انتى الموظف الجديد.

ثم تمتمت(يابنت المحظوظه ياجوجو.. طلبتيها ونولتيها مز مز يعنى)

أخرجها من شرودها وقال :لأ انا... قاطعه  وصول المصعد للطابق المنشود وهى تقول :اتفضل وصلنا.

انا السئ (مكتمله) Where stories live. Discover now