⊰⊶ 20 ⊷⊱

551 54 6
                                    

"Encik suga...Encik suga...." kejut seorang jururawat. Tubuh suga yang sedang tidur disofa bilik jihyo digerakkan beberapa kali.

Suga yang separuh sedar terus mengosok-gosok matanya bagi menghilangkan mengantuk.

"Hmm" pandangan diberikan kepada nurse.Memikirkan apa yang diinginkan jururawat tersebut.

" Dr.Hana mahu jumpa encik.."

Doctor Hana merupakan doctor yang merawat songjihyo selama jihyo berada dihospital.

"Ya baik"

Jururawat tersebut pergi meninggalkannya setelah berjaya mengejutkan Suga .Suga terus bangun dan memperuruskan dirinya sebelum meninggalkan bilik tersebut untuk berjumpa Dr.Hana.

Semasa dalam perjalanan, Suga terselisih dengan seorang lelaki di kaunter pertanyaan dan lelaki tersebut telah menarik perhatiannya.

lelaki tersebut mengenakan pakaian serba hitam  bermula daripada topi , mask, jaket kanvas army yang dibiarkan terbuka sehingga menampakkan T-shirt putih kosong yang dipakai pada bahagian dalam, seluar jean hitam dan kasut hitam sedang berjalan menuju ke kaunter pertanyaaan hospital dengan wajah yang ditunduknya.

"Nak datang melawat ke nak datang majlis perkebumian" bisiknya perlahan melihat pernampilan lelaki tersebut dalam pada masa yang sama dirinya terus berjalan .

"Tapi macam aku kenai ja bentuk badan tu.." suga memalingkan wajahnya kebelakang ingin melihat lelaki tersebut semula tetapi bayang lelaki tersebut telah hilang.

"Bukan dia kot.."

*************

30 minit kemudian..

Suga cemas mencari Jihyo dimerata-rata tempat. Setiap sudut bilik tersebut dicarinya. Walaupon tempat yang dicarinya seperti tidak masuk dek akal untuk jihyo berada. Bilik air, belakang langsing, dan bawah katil.

Suga keluar daripada bilik tersebut dan terus dicarinya jihyo di laluan-laluan hospital . Setiap kali dia bertembung dengan jururawat atau sesiapa sahaja pasti ditanyanya. Tetapi jawapan yang diberikan semua orang adalah sama

"Tidak tahu"

Tiba-tiba seseorang terlintas difikirannya

" Takkan la lelaki yang aku nampak tadi memang betul dia?" Jantungnya terus berdegup lebih kencang memikirkannya. Dirinya cepat-cepat berlari keluar melalui pintu utama untuk mendapatkan keretanya sebelum lariannya terhenti.

"Suga!!!"

******************

"Arhhhh!!!,sakit la." Jihyo mengosok-gosok bahagian kulit kepalanya yang sakit.

" Tu la balasannya..sapa suruh awak keluar bilik tanpa pengetahuan saya.." ujar suga.

" Yela salah saya tapi tak perlu la tarik rambut saya.."

"Saya tarik perlahan je pun, awak yang lebih-lebih..hahahaha" ketawa Suga.

Rupa-rupanya jihyo keluar daripada bilik dan hanya berada di taman yang disediakan oleh pihak hospital bukannya  terjadi apa-apa seperti yang difikirkannya.

" Buat penat jer saya risaukan awak.."
Suga memandang wajah songjihyo yang berada disebelahnya.

" Sapa suruh awak risau, saya tak suruh pon"

" memang awak tak suruh tapi kalau hilang daripada bilik macam tu je sapa yang tak risau..heram pulak saya dengan awak"

"Aip..aip awak nak buat apa pulak kat saya?" Jihyo menjauhkan wajahnya daripada suga takut suga menarik rambutnya sekali lagi.

"Nak kiss boleh?" Terus bibirnya tersenyum nakal..wajah perlahan-lahan didekatkan dengan wajah jihyo.

"Bwo?! Aniyaaa..!!" Pantas mulutnya ditekup.

" Tahu takut...." suga tersenyum.

" awak dah boleh keluar daripada hospital esok pagi"

" serius?! Yeah..seronoknyaaaa..hmmmm" suga terus menekup mulut jihyo terkejut dengan jeritan jihyo.

" ish awak nie..malu orang tengok.."

"Hihihi...mian..seronok sangat...yeah,yeah boleh balik.."soraknya seperti budak-budak.

"Tapi......." sorakkannya terhenti tiba-tiba. Wajahnya juga bertukar sayu.

"Saya taknak balik rumah tu balik.." Tidak semena-mena perasaan takut hadir.

" Yang itu awak jangan risau, saya dah sediakan rumah baru untuk awak.okay?"

" Menyusahkan awak ja..."

"Ish....please jangan cakap mcm tu..I promised to take care of you and help you get away with it. So don't worry. I'll keep my promise." Wajah jihyo dipandang sayu..

"Gomawo..."

jihyo terus memeluk suga tanpa segan silu. Suga yang terkejut pada mulanya turut membalas pelukkan tersebut. Tangannya bermain-main dengan rambut belakang jihyo dan perlahan-lahan senyuman terbit dibibirnya.

************

Keesokkan paginya...

Pandangan matanya tidak terlepas sikitpon daripada memandang kereta dihadapannya. Jari jemarinya bermain dengan stereng kereta bagi menghilangkan bosan. Sesekali cermin pandang belakang dan cermin sisi dilihatnya.

Kereta dihadapan dipandang dengan penuh fokus. Dia tidak mahu kehilangan jejak kereta itu. Dia hanya mengikut kereta itu sedari tadi dan dia tidak pasti yang mereka menyedarinya ataupon tidak . Tetapi firasatnya mengatakan yang mereka mungkin tidak menyedarinya kerana dia menggunakan kereta lain dari yang biasa dia gunakan sebelum ini.

Hasil daripada pengikutannya telah membawanya ke sebuah rumah sewa satu tingkat.

Dia mengambil keputusan untuk memberhentikan keretanya selang beberapa buah rumah. Dia hanya memerhatikan mereka daripada jauh untuk beberapa minit sebelum berlalu pergi..

[✓] 𝙅𝙀𝙊𝙉 𝘿𝙀𝙑𝙄𝙇Where stories live. Discover now