⊰⊶ 22 ⊷⊱

478 54 3
                                    

" Takpa la jiji...Appa faham lagipun appa takde hak nak masuk campur hal rumah tangga korang. Appa tahu jiji dah besar dan pandai untuk buat keputusan sendiri . Appa sokong jer apa pon keputusan jiji asalkan jiji bahagia tak kisah dengan siapa dan dimana. Appa ada dengan jiji kalau jiji perlukan apa-apa bantuan. Tapi...appa nak jiji tinggal dengan appa. Kalau boleh dalam masa terdekat nie ."

"Hahh..itulah ayat yang appa saya cakap kelmarin petang.." ujar jihyo sambil memandang suga disebelahnya.

Suga telah mengambil jihyo sebentar tadi untuk bersiar-siar dan bertanya dengan apa yang betlaku semasa kehadiran appa jihyo semalam. Sekarang mereka sedang menikmati minum petang di starbuck cafe.

"Ouh..kan saya dah cakap, mesti appa awak faham punya..awak jer yang risau lebih tapi memang patut pun awak risau sebab melibatkan masalah rumah tangga awak kan..hahaha..aduhh..suga..suga."

" tapi saya nak kena pindah balik rumah.." ujar jihyo  sedih.

" rumah appa awak kan? Kenapa nak sedih pulak? Takkan tak happy kot?"

"Happy tapi..."

"Tapi awak tak boleh jumpa saya dah?"sambung suga bergurau.

"Macam tu ke? Kalau pasal tu awak jangan risau. Tiap-tiap saat saya akan on call dengan awak sampai tahi telinga awak cair."

"Ish , apa awak nie,takde la.. saya okay je tapi mongji macam mana?kan awak kasi dekat saya untuk teman saya dekat rumah sewa? Nanti bila saya balik rumah appa saya maksudnya saya kena pulangkan dekat awak laaaa.."

Auch...

Jihyo memegang  bahagian kepalanya yang disekeh oleh suga.

"Awak nie betul ke tak? Ke saya silap ambil orang tadi? Mana jihyo eh?" Suga memandang sekeliling mencari Jihyo.

" Okay..." ujar jihyo mendatar. Minuman kegemaran dihadapannya disedut beberapa kali bagi membasahi tekaknya.

" awak..." tangan jihyo digenggam suga.

"Kan saya kata saya bagi dekat awak untuk teman awak..maksudnya mongji tu akan teman awak tak kisah lah dekat mana sekali pon..nak bawak masuk jamban buang najis besar sama-sama pon boleh.."

"Ish apa awak nie.." genggaman tangan suga dilepasnya.

" betul la yang saya cakap dekat awak. Lagipun saya dah cakapkan yang saya bagi dekat awak, Jadi sejak dari haritu lagi Monji dah jadi hak awak...jaga mongji tu elok-elok macam nyawa awak tau.."

"Aip..aip captain " jihyo mengangkat tabik kepada suga.

"So bila awak nak balik rumah appa awak?"

" saya ingat lusa petang mungkin? Ya lusa petang sebab appa saya tu selagi tak balik selagitu la asyik call suruh balik?"

"Ouh..kalau macam tu apa kata malam esok kita keluar? Boleh?"

"Keluar? Pergi mana?"

" mana-mana jer la yang awak nak pergi. Dalam hati saya pon boleh.." gurau suga tetapi dia memang betul-betul maksudkan ayat itu.

[✓] 𝙅𝙀𝙊𝙉 𝘿𝙀𝙑𝙄𝙇Where stories live. Discover now