⊰⊶ 23 ⊷⊱

581 52 5
                                    

Jari jemari suga bermain-main di stereng kereta nya. Resah dirinya dibuat. Yang dia pasti dia sudah lewat untuk mengambil jihyo malam ini. Semua nya disebabkan dia tersekat dalam lalu lintas.

Suga mengapai telefon bimbitnya yang berada di tempat penumpang sebelahnya. Ruangan chatnya dengan jihyo dibukanya. Mesej yang dihantarnya sebentar tadi masih tidak dibalas. Suga membaca semula mesej yang dihantarnya tadi.

"Awak, saya mungkin datang ambil awak lewat sedikit sebab saya tersekat dalam lalu lintas. Awak tunggu saya tau.<3"

15 minit yang lepas,  Suga mengambil keputusan untuk menghantar mesej kepada jihyo apabila dia tersekat didalam lalu lintas sedikit lama. Kenapa dia tak call? Sebab song jihyo sudah pesan kepadanya sekiranya ada apa - apa hal hanya hantar mesej dan jangan membuat pangilan kepadanya kecuali dia yang akan membuat pangilan. Suga pun hairan dengan permintaan jihyo tetapi diikutkan juga.

Telefon bimbitnya dilemparnya di tempat penumbang apabila melihat kereta-kereta dihadapannya sudah mula bergerak lancar. Dia sudah tidak lagi tersekat dalam lalu lintas. Cepat-cepat dipandu keretanya ke rumah Song Jihyo. Risau dirinya apabila membiarkan song jihyo menunggunya.

Beberapa minit kemudian, Suga pun sampai dihadapan rumah jihyo. Suga keluar daripada kereta dan berdiri dihadapan pintu pagar rumah.

"Song Jihyo....."

"Ada sesiapa tak?"

Suga cuba memanggil jihyo beberapa kali sebelum menyedari yang pintu pagar dan pintu utama sudah pun berkunci. Suga cuba  membuat pangilan kepada jihyo tanpa menghiraukan pesan Jihyo kepada nya sebelum ini.

Tetapi panggilannya tidak dijawab. Tiga kali dia buat panggilan ,tiga kali itu jugalah pangilannya tidak dijawab.

"Song jihyo...." suga cuba memanggil jihyo sekali lagi dan pagar cuba digoyang-goyangnya sehingga mengeluarkan bunyi.

Ting!

Melihat sahaja nama jihyo tertera pada lockscreennya , terus dibukanya mesej tersebut.

" Awk boleh balik. Saya mnta maaf sngt sbb sya terpaksa balik rumah appa sya mlm nie. Sya lupa nak bagitahu awk dan tolong jngn datang cari saya dalam masa terdekat nie."

Berubah air mukanya apabila membaca mesej daripada Songjihyo. Kenapa jihyo tidak memberitahunya terlebih dahulu? Perasaan kecewanya tidak dapat disembunyikannya. Kalau dia tahu dari awal tidak perlulah dia bersusah payah risau tentang jihyo. Terutama sekali tidak perlu lah dia tersekat dalam lalu lintas dalam masa yang agak lama.

" Takpa asalkan dia selamat." Bisik suga cuba meredakan rasa kecewanya.

Suga mula menhidupkan enjin keretanya dan terus pulang. Hanya satu perkara yang membuatkan fikirannya bercelaru sekarang. Dia ada buat salah dengan jihyo ke sampai jihyo tak nak jumpa dia dalam masa terdekat?


*****************


"Jungkook!" Jerit jihyo apabila membaca mesej yang dihantar oleh jungkook kepada suga. Jungkook telah membaca mesej daripada suga dan dialah yang membalasnya dihadapan mata song jihyo sendiri. Jihyo tidak boleh berbuat apa-apa kerana tangannya sedari tadi sudah diikat. Dirinya dibiarkan terbaring diatas katil dalam keadaan tangan diikat dengan tali yang disambungkan pada kepala katil.

" kau dengar nie Song jihyo.." ujar jungkook

Perlahan-lahan kepalanya didekatkan kepada telinga kanan jihyo .

" kau akan mati ditangan aku." bisik jungkook.

Raut wajah jihyo terus berubah dan dalam fikirannya hanyalah suga.

" jangan sedih ya...aku janji kau takkan rasa sakit.." rambut jihyo diusap-usapnya dan dahi jihyo dikucupnya.

Jungkook memalingkan tubuh badannya membelakangkan jihyo.

" kau jahat!aku benci kau! Kau suami paling tak guna!lelaki dayus!" Air matanya sudah lama mengalir.

Jungkok terus memandang jihyo dan Pisau yang diselitkan pada poket belakang seluar dikeluarkan dan dihalakan pada leher song jihyo.

" kau kata apa? Aku jahat? Ehh takk..aku baik mana ada aku jahat." Badan pisau digerak-gerakkan pada leher jihyo seperti mengasah pisau.

" aku tak jahat kan...kalau aku jahat mesti aku dah bunuh kau dari dulu tapi takk..aku kawin dengan kau...aku bela kau...aku tidur dengan kau..aku tak bunuh kau...kenapa kau kata aku jahat?"

" kau lelaki tak guna!"

" shhhhhh...." jungkook melatakkan jari telunjuknya pada bibirnya .

" jangan kata macam tu, kalau aku sedih nanti macam mana?"

" tolong...lepas kan akuu? Rayu jihyo.

" lepaskan kau? No...no...tak boleh sayang..mana boleh aku lepaskan kau.. bagi aku bunuh kau dulu lepastu baru aku lepaskan kau ehh tapi masa tu dah takde gunanya lagi nak lepaskan kau! Kau kan dah mampus!!

" kalau macam tu bunuh aku sekarang! Aku cabar kau! Aku lagi rela mati ! Jerit jihyo perlahan.

" sekarang? Sabar sayang..bagi la aku masa untuk
Main ' permainan ' dengan kau dulu sebelum aku bunuh kau..kau faham!" Rambut jihyo digengamnya.

" malam nie aku bagi kau rest dulu, esok baru kita mulakan permainan okay?" Rambut jihyo dilepaskan sebelum dirinya berdiri ingin keluar dari bilik.

"Macam kau tahu kita orang nak keluar malam nie?"
Tanya jihyo.

Jungkook yang baru sahaja memegang tombol pintu pada ketika itu terus berpaling memandang jihyo apabila mendengar pertanyaan jihyo.

" selamat malam, sayang.."

Pertanyaan jihyo dibiarkan berlalu tidak dijawab.

"Suga..i need u "

[✓] 𝙅𝙀𝙊𝙉 𝘿𝙀𝙑𝙄𝙇Where stories live. Discover now