S̃ÃL̃ÃH̃ F̃ÃH̃ÃM̃

1.6K 106 46
                                    

"Hai gempa"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Gempa tak berkata langsung tapi dia masih terkejut dengan keadaan bilik tu. Tu kenapa gempa tak suka adik adiknya demam or sakit apa apa nanti jadi macam ni la. Ice nampak gempa masih terkaku di depan pintu,dia nak pergi ke arah gempa tapi terjatuh sebab tak larat dan membuatkan gempa sedar dan terus ke arah ice yang jatuh macam nangka busuk (gempa:oii liaz kau serius la sikit!!
Liaz:aku serius la ni. Dah back to story)

"Huh kau okey ,ice?"tanya gempa dengan penuh perihatin sambil menolong ice bangun. Ice melihat gempa lalu menganguk.

"Ice, kau demam teruk ni,kejap eh aku nak ambil kain basah dan ubat demam. Kau pulak tido tak payah bangun ye"kata gempa lalu keluar dari bilik tersebut dan pergi ke dapur.

Setelah beberapa minit, gempa kembali ke bilik ice dan blaze sambil membawa sehelai kain,semangkuk air (?),ubat dan segelas air kosong.

Ice cuba nak bangun tapi dihalang oleh gempa "ishh kau ni masih nak bangun! Kan aku kata tak payah. Kau tido aje ye "kata gempa. Ice mengangguk dan baring balik di atas katil empuknya.

S
K
I
P

T
I
M
E

Hari sudah senja. 5 elementel pun balik bersama tok aba dan sebuah (?) robot kuning iaitu ochobot ke rumah

"Asalamualaikum, kitaorang dah balik"

"Waalaikumusalam kejap ye!"jawap orang di dalam rumah iaitu gempa. Gempa sebenarnya tengah bersihkan bilik ice dan blaze yang penuh dengan salji. Kalau dia tak bersihkan, nanti si blaze tu nak tido mana? Blaze tu jenis tak tahan sejuk nanti dia demam pulak jenuh gempa kena jaga 2 ekor manusia ni. Gempa pun turun bawah untuk buka pintu. Ice? Ice dia kena la duduk di dalam bilik tu sebab arahan mama gem dan keadaan dia pun dah semakin stabil, salji dalam biliknya pun sudah dibersihkan.

Selepas sesi membuka pintu, TTM terus serbu masuk macam penyamun,mereka tak nampak yang gempa di depan mereka dan bermula lah sesi kejar mengejar dengan kuali dan senduk yang entah datang dari mana?(hohoho aku dah gali kubur untuk korang :v). Skip time~ sesi kejar mengejar pun habis dan pemenangnya semestila gempa. Yang lain? Hohoho innalilah masuk kubur (TTM: liaz!!
Liaz:ye la ye la..nak melawak pun tak boleh )out kecuali thorn sebab dia guna puppy eyes yang tak ada siapa boleh tolak (kecuali liaz :P).

"Ha! Dah puas?" tanya gempa melihat 2 ekor manusia yang penuh dengan benjol dan lebab iaitu blaze dan taufan.

"Dah gempa dah! Aduh sakit"kata blaze dan taufan serentak sambil mengusap tempat yang benjol dan lebab tu. Ha padan muka ,sapa suruh cari pasal kan dah kena (blafan:Liaz!!
Liaz:ala biar la ni buku aku, suka suki aku la nak buat apa!
Blafan:datang sini kau *kejar liaz*
Liaz:back to story *pengang katana*
Blafan:oii patah balik oii!!
Liaz:korang nak pergi mana ha! Datang sini balik!)

S
K
I
P

T
I
M
E
(Liaz tak de idea)

Hari sudah menjelang pagi dan bermula la kerja seharian mereka tapi kerja mereka akan jadi berlainan sikit...

Gempa dalam perjalanan pergi ke bilik ice dan blaze tiba tiba tak sedap hati "ishh dah kenapa ni"monolog gempa. Dalam tangan gempa ada satu dulang, dalam dulang tu ada bubur dan air kosong. Gempa sampai di depan bilik ice dan blaze,dia pun ketuk pintu bilik itu tapi tiada sedutan "dia ni tido mati lagi ke?"dia ketuk lagi tapi kali ni kuat sikit tapi masih tiada sedutan..tanpa bercakap atau ketuk,gempa terus masuk ke dalam bilik tersebut "pintu tak berkunci?"gempa masuk dan"apa dah jadi dengan kau ni ice?"gempa sudah jadi panik sebab ice penuh dengan luka dan darah,tangan dan kaki ice terikat. Gempa mengambil gunting yang berada di atas meja belajar ice untuk potong tali tersebut. Bubur dan air kosong tu gempa dah letak atas meja kecil di sebelah katil ice.

Sedikit darah dari kepala ice menitis ke gunting yang gempa pegang dan secara kebetulan blaze mahu pergi ke biliknya dan secara tidak sengaja melihat kejadian itu. Blaze memangil abang dan adiknya ke biliknya

"Ko-korang datang si-sini"kata blaze sambil tergagap. Dia macam mahu pitam tapi dia tahan dirinya untuk tidak pitam (liaz:tunjuk kuat
Blaze:apa kau cakap!!
Liaz:back to story!*lari*)

"Kenapa dengan kau ni blaze?"tanya solar. Mereka sudah sampai dekat bilik blaze,blaze masih kaku tapi tangannya diangkat dan menunjuk ke arah biliknya. Mereka pun pergi lihat apa jadi dekat situ (dalam bilik) dan...

"Gempa! Kau tahu kau buat apa?!!"tanya taufan sambil melihat gempa yang masih pengang gunting yang berdarah (?)

"Err korang sebenarnya-"ayat gempa terpotong kerana hali menamparnya

"Kau dah bunuh ice kau tahu tak!"kata hali sambil menengking gempa. Mata gempa sudah berkaca tapi dia masih bertahan "solar! Kau call hospital sekarang!"kata halim lagi lalu mengarah solar, solar hanya akur dan menelefon hospital

S
K
I
P

T
I
M
E

Akhirnya ambulan datang dan terus mengambil ice . (liaz:liaz malas tulis banyak banyak
Doso(oc):bukan ke kau taip?
Liaz:kan aku kata aku tulis dekat kertas and baru aku taip! Dah back to story)

Semua pergi ke hospital kecuali gempa sebab mereka tak bagi gempa ikut "buat apa 'pembunuh' ni ikut? Bukan berguna pun"kata mereka yang membuatkan gempa terasa. Air mata yang ditahan dah tidak boleh,gempa pergi ke biliknya dan menangis sepuas puasnya

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Author pemalas di sini QuQ liaz dah lama buat chap ni tapi hmm hp kena rampas ni pun guna hp mak aje,nak dapat hp balik tunggu habis cuti ni huhuhu well macam mana okey tak?liaz berhenti sampai situ ja dulu sebab liaz tak sanggup nak tulis lagi TvT. Oh liaz pun ada letak lagu eh tiba je nak letak ^=^ and sorry la kalau banyak iklan ;P

Liaz:jangan lupa

Ice:komen and

Gempa:vote

Sampai di sini jumpa lagi..liaz out ❤

w̃ẽ M̃ĩs̃s̃ ỹõũ [gempa] (Discontinued) Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora