P̃.Õ.V

1K 81 30
                                    

Chapter lepas liaz dah tanya pasal....tengok la sendiri malas nak taip :v. Liaz akan buat kedua duanya but first liaz akan buat P.O.V si penjenayah tu dulu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Flashback~

Sebelum gempa masuk dalam bilik ice,mesti la sebelum tak kan selepas pulak k back to story. Satu lembaga hitam seperti hantu minyak :v atau dikenali penjenayah yang akan membunuh ice.

Penjenayah tersebut masuk secara senyap senyap melalui tingkap.

Pemberitahuan^v^

-Rumah mereka hanya ada 2 tingkat and bilik ice berada tingkat paling atas\ tingkat 2,pembunuh tu dia menggunakan satu barang atau benda bukan tangga untuk naik atas dan untuk membuka tingkap di bilik ice.

Ice nampak si pembunuh tu masuk dalam biliknya. Dia mahu bangun tapi tak boleh sebab telampau lemah. Ice hendak menjerit tolong tapi dihalang si pembunuh.

"Kalau kau jerit kau kena dengan ni"kata si pembunuh dan menunjuk pisau lipat kepunyaannya.

Mata ice terbeliak melihat pisau lipat tersebut "kau siapa ha?!!"tanya ice sambil mencuba untuk bangun.

"Hm kau nak tahu aku siapa huh?" kata si pembunuh sambil tersenyum sinis dan membuka topeng hitamnya.

Ice terkejut "kau-"belum sempat ice berkata lelaki atau si pembunuh tersebut menghiris (?) sedikit tangan ice. Ice mengerang kesakitan.

Lelaki itu mencari sesuatu di bilik tu, sedang lelaki itu mencari sesuatu,ice menghasilkan panah ice dan menghalakan ke arah lelaki tersebut dan melepaskanya(?). Lelaki itu mengelak dengan senang.

"Ish ish ish dah lemah kalut nak buat orang marah"kata lelaki itu sinis sambil memengang tali.

"K-kau nak buat a-apa de-dengan tali tu?" tanya ice lemah.

Lelaki itu memandang ice dan berjalan mendekati ice "aku nak ikat kau la tak kan nak makan pulak?".

"Kenapa pulak kau nak ikat aku ?" tanya ice selamber.

"Hmm tadi kau cuba buat apa ?panah aku kan?! Jadi kalau aku ikat kau tak de la kau cuba nak melawan aku" kata lelaki itu dan memegang ice. Ice memeronta (?) melepaskannya, tetapi tidak berdaya kerana dia telampau lemah. Lelaki itu pun mengikat tangan dan kaki ice. Tiba tiba....

Tok tok tok

??? (Pembunuh) P.O.V

Alamak aku kena cepat ni. Aku mencederakan si polar bear ni. Dia mengerang kesakitan tapi aku hanya membiarkan saja (mengerang pelahan) selepas itu aku terus keluar.

"Bye"kata aku sebelum keluar. Dia bangun...eh larat lagi dia ye. Dia mahu pergi ke arah aku tapi dia pergelincir (?) dan terkena bucu meja yang ada di situ dan pengsan...kesian~ jap adakah dia pengsan atau mati hum biar la. Selepas itu aku terus keluar dan menutup tingkap.

Flashback End

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ehh tak habis lagi ~ jom gi P.O.V solar pulak

Flashback~

Solar P.O.V

"Waarhhh thorn gantuk la"kata thorn. Aduh dia ni kacau daun la.

"Humm ye la kita tido dulu nanti kita bincang"kata aku lalu naik atas bersama thorn.

Skip

Arhh kenapa aku nak boleh tido!! Mungkin aku fikir pasal gempa, ye la dia kan baik,pemurah dan berbagai lagi tak kan la dia buat benda munasabah (?) seperti membunuh. Humm sebagai adik paling bijak dalam keluarga ni,baik aku pergi siasat.

Aku menarik satu buku (segan nak terang korang boleh tengok balik chapter 'rahsia~') aku pergi ke komputer dan menekan bla bla bla (malas korang boleh je tengok chapter 'rahsia~') aku membuka satu video. Video tu CCTV di bilik ice dan blaze. Aku melihatnya dengan teliti dan..
..

"Wehh dia buka topeng dia la!!" teriak aku. Don't worry sebab bilik ni kebal bunyi dari dalam atau luar........ Huhuhu kenapa aku pasang satu je CCTV T^T aku hanya boleh nampak bahagian belakang dia saja. Uiss aku tak sanggup tengok pembunuh tu cederakan ice...sungguh kejam. And baru la aku nampak gempa masuk. Aku pun stop video tersebut dan keluar dari makmal aku yang semak macam sarang tikus haii nanti la aku kemas. Aku menolak kembali buku tu dan turun pergi ke dapur,teringin coffee pulak.

Tbc
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Macam mana ok or ko. Malas mula kembali. Tak de idea untuk tajuk. Sorry tak de lagu. Sorry kalau ada typo. Sorry kalau ada ayat terbelit. Sorry kalau sikit. Jangan lupa komen and vote

Sampai di sini jumpa lagi...liaz out❤

w̃ẽ M̃ĩs̃s̃ ỹõũ [gempa] (Discontinued) Where stories live. Discover now