F̃L̃ÃS̃H̃B̃ÃC̃K̃~

1.2K 96 59
                                    

"Err,dah la aku nak mandi"ujar solar lalu pergi ke bilik air.

2ekor manusia iaitu taufan dan thorn pun keluar dari bilik si pisang dan turun ke bawah.

Selepas mandi~. Solar memakai bajunya dan segala mak neneknya (liaz malas~) dan turun ke bawah. Dia pun pergi ke dapur. Solar membuka tudung saji, yang solar nampak hanya sebungkus nasi ayam bersama sup,sos dan kicap.

Solar P.O.V

Aik hari ni gempa tak masak ke? Dan kenapa lantai ni lembab macam ada benda jatuh je? Aku nak tanya ke tidak humm baik aku tanya thorn. Hmm mereka main game. Aku nampak taufan dan blaze tengah main game manakala thorn hanya melihat mereka bermain. Aku pun pergi ke arah mereka dan mengajak thorn je dapur, thorn pun akur.

"Err thorn...gempa tak masak ke?"tanya aku teragak agak.

"Humm abang gempa masak tapi...."

Flashback pukul 10

"Wahh bau apa sedap sangat ni?" tanya thorn dangan berseleranya.

"Ehh thorn dah bangun. Abang gempa masak nasi goreng.....Hemm boleh tak thorn kejutkan abang abang yang lain?" kata gempa sambil tersenyum dan nampak gayanya gempa menangis sepanjang malam sebab mata gempa bengkak.(liaz rindu abang liaz pulak yang tak boleh balik sebab dia kerja perubatan (╥_╥) harap covid-19 ni habis cepat...amin)

"Boleh abang gempa!!" jawap thorn lalu pergi naik atas.

Thorn pergi ke bilik taufan dulu sebab bilik taufan lebih dekat dari bilik blaze. Thorn ketuk pintu dan...

"BANGUN ABANG TAUFAN ABANG BLAZE !!"jerit thorn dan mengentuk pintu lagi kuat macam nak roboh rumah tu.

"Ye ye nanti kami bangun la"jawapan taufan dengan malasnya dan sambung tido.

"Ala bangun la kalau tak thorn pecahkan pintu ni"kata thorn sambil mengugut. Pintu dah la kunci lepas tu tak nak bangun pulak, kalau dibiarkan, sampai ke petang tak bangun².

"Ish ye la kitaorang bangun"kata taufan lalu mengerak blaze yang sedang tido macam borito. Taufan membuka pintu biliknya untuk bukti dua dah bangun tido kalau tak rosak la pintu bilik dia tu dan pergi ke bilik air yang berada dalam biliknya.

Thorn pun masuk ke dalam bilik taufan "eh abang blaze pun ada?" tanya thorn yang nampak blaze yang sedang mengeliat dan mengosok gosok matanya.

Blaze tidak menjawap persoalan thorn dan dia terus pergi ke bilik air dan menolak taufan keluar dari bilik air.

"What the ayam! Oiii aku masuk -"

Bam!

Ayat taufan berhenti apabila blaze menutup pintu bilik air tersebut.

"Err thorn nak gerak solar la" kata thorn lalu keluar dari bilik taufan dan membiarkan peperangan mulut yang akan berlaku.

Thorn pergi ke biliknya sendiri untuk mengerak solar. Thorn pun mengerak solae "solar bangun"kata thorn sambil mencucuk pipi solar.

"Arhh li-lima minit lagi" kata solar dab beralih ke arah berlawanan dari thorn (?).

"Okey la"jawap thorn dan berlalu pergi.

S
K
I
P

T
I
M
E

2 ekor makhluk berwarna oren dan biru su-

(Liaz:acuh sakit la! *kena ketuk dengan senduk mama gem*
Taubla:kau tukar balik ayat tu!!
Liaz:ye la~)

2 ekor manusia iaitu blaze dan taufan sudah mandi lalu memakai baju dan segala mak nenek mereka dan turun ke bawah (macam copy ayat awal aje QvQ)

Setibanya di bawah,mereka pun pergu ke dapur.

Gempa yang perasan kehadiran mereka berdua terus mencedok nasik goreng buatannya sendiri ke dalam 2 pinggan kaca yang sama besar dan menghidang di hadapan mereka berdua (hem liaz teringgin nasi goreng+ ikan masin+ dari air tangan mak. Nyam~)

Hendak mereka berdua (taufan dan thorn) makan makanan tersebut,blaze membuka mulut.

"Korang nak makan ke nasi tu? Kut kut dia bubuh racun ke? Kan dia yang bunuh ice dan mungkin dia nak bunuh kita pulak?!! Kalau korang nak makan ,makan la! Aku tak nak makan!"
Pang *pingan pecah*
Marah blaze dan menolak pingan yang berada di hadapannya dan keluar pergi. Aduhai blaze blaze kau ingat pingan tu free ke dah la membazir makanan lepas tu kurang ajar pulak,apa la nak jadi :v

Taufan dan thorn pun keluar daru dapur dan pergi mengejar blaze.

Gempa hanya kaku dan sedikit demi sedikit air matanya jatuh membasahi wajahnya. Gempa mengutip kaca dari pingan yang jatuh tadi dan nasi goreng. Selesai mengutip ,gempa mengambil penyapu untuk menyapu sisa kaca yang kecil dan mengambil mop untuk megemop lantai yang ada kesan minyak dari nasi goreng.

Flashback End

"Dan abang gempa pun naik atas"kata thorn sambil menunjuk ke arah atas.

Aku hanya meng"oh"kan saja.

Solar P.O.V End

Pemberitahuan ^v^

Sebelum mereka mengerak solar mengunakan topeng hantu. Mereka mencuci bilik blaze yang mempunyai darah.(jangan tanya kenapa gempa tak cuci bilik tu :D)

Solar pun mengambil nasi ayam tersebut dan makan

TBC~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Macam mana boring ? Yah liaz tak de idea lagu pun sama no idea. Humm liaz nak buat QnA kalau korang nak tanya pasal liaz ke or pasal buku ni ke apa apa je la yang korang nak tanya,tanya je la.

Jangan lupa komen dan vote

Sampai di sini jumpa lagi..liaz out❤

w̃ẽ M̃ĩs̃s̃ ỹõũ [gempa] (Discontinued) Where stories live. Discover now