haechan termenung di katilnya. Wajah omma lee menerjah masuk ke ruang fikiran nya.
" omma , omma sihat tak? kat sini, haechan dengan appa rindu omma tau ? " diukir bentuk hati di dadanya.
" omma, kalau haechan mati , haechan nak duduk disisi omma selalu tau? omma tak ada anak angkat kat sana kan? " haechan tersenyum sendiri.
" nurse, kenapa tolak troli ni? " dia menoleh kearah seorang doktor perempuan.
" ah , pesakit wad ni cakap dia belum makan petang tadi. Jadi saya nak hantar makanan ni. " doktor itu mengangguk dan berjalan pergi. Gadis ini melepaskan keluhan lega.
Troli makanan terus ditolak masuk ke dalam wad haechan.
" nurse, aku tak lapar– " gadis itu mengunci pintu wad dan menanggalkan mask yang dia pakai tadi.
" keluar. " ujar haechan dingin sebaik sahaja bella mendekati katilnya.
" shireo. Awak belum makan kan? saya ada bawak makanan. Kejap tau saya bukak. " dia membuka sebekas roti dan jem anggur yang dia buat.
" keluar. Aku tak nak tengok muka kau kat sini. Keluar sekarang, sebelum aku panggil doktor lain– "
" bukak mulut. " haechan memandang gadis itu lama dan menolak lidahnya ke pipi.
" kau ni memang jenis tak mudah mengalah kan? tak berubah– "
" awak masih ingat diri saya yang dulu. Bermakna, awak masih sayangkan saya kan? " haechan terkedu .
" buat apa aku nak sayang kau? mana suami kesayangan kau, baby kau mana– " bella mengeluh dan mengelap tangannya.
" changmin ahjussi dalam penjara atas kerja haram dan saya tak berkahwin dengan dia. Baby tu pulak , anak kucing kat rumah. See? nampak sangat awak risau kalau saya dah ada anak. " haechan berdecit.
" buat apa cemburu? "
" saya cakap risau, bukan cemburu. Awak dah expose diri awak sendiri haechan– "
" kau tak dibenarkan panggil aku dengan nama tu. " bella mengangguk.
" maafkan saya ya hyuck? andai saya tahu tu cuma penipuan papa, saya dah kejar awak. Tapi lepas papa tipu pun, saya kena kurung. Sampailah mama mintak cerai dan papa halau kitorang. "
" jadi, kau nak mintak simpati aku ke sekarang ni?" bella menggelengkan kepalanya laju.
" saya cuma nak awak maafkan saya dan saya takkan ganggu awak lagi. Roti ni makan tau? saya minta diri dulu, lee donghyuck. " setelah bella keluar, haechan memandang roti dan jem anggur itu lama . Perutnya yang berbunyi juga dipegang.
" makan ke tak? " dan akhirnya, kerana dia terlalu lapar , haechan mencapai roti dan jem itu .
×××
" baby , agak agaknya kan . Dia makan tak roti tu? mama dah penat - penat bakar takkan dia tak nak makan kan? mesti dia makan , betul tak? " bella tersenyum sambil mengusap anak kucing yang berwarna kelabu itu.
" mesti baby tertanya kan siapa papa baby? papa baby dah tak ada. Sekali dengan mama baby. Jadi , mama bella adalah mama baru baby , arraseo? " kucing itu hanya mengiau. Apa kau pikir dia paham ke?
" lagipun kan– "
" awak buat apa datang sini? nak tuntut hak? bella? awak yang halau dia keluar kan! " mendengarkan suara mama jung, bella terus berlari kedapur.
" ma– papa? " dia memeluk lengan mama jung .
" papa buat apa datang sini? "
" baguslah kau ada. Aku nak kau pergi majlis syarikat lusa ni. Dan, buat wine anggur , roti kau tu sekali. " bella memandang dingin tuan jung.
" sedap dia pakai order, bayar ah. "
" aku tahulah. Pakai yang cantik sikit baju tu. Jangan pakai baju buruk, ada client dari itali. " bella memutarkan bebola matanya keatas .
" tak apa baju buruk, asalkan wajah bella kekal cantik. Bukan macam setan setan disekeliling papa tu. Baju ketat, kalau cantik tak apa jugak ni muka seko seko macam orang tengah tahan berak. " mama jung terkejut dengan kata - kata bella.
" sila bayar dan datanglah ambik bella lusa ni kalau tak malu anak papa pakai baju cantik tapi pergi syarikat naik basikal HAHAHA! "
×××
bella menyepitkan? pin rambut yang berwarna putih pemberian arwah mama kandungnya di rambut.
" pretty. As always. " kasut tumit tinggi didalam almari dicapai . Walaupun sudah dihalau, apa yang tuan jung bagi dah jadi milik dia kan?
" bella? dah siap ke belum? papa kamu dah sampai. " bella berdiri dan mencapai seutas bracelet yang pernah diberi oleh haechan dahulu.
" dah siap dah! eottaeyo? cantik tak mama? " mama jung tersenyum dan mengangguk. Tubuh bella dipeluk lama.
" aigoo dah betul - betul besar dah dia sekarang. Ni roti dengan jem, wine papa dah ambik. " bella tersenyum dan mengangguk.
" bella! cepatlah! " laung tuan jung dari luar rumah. bella memandang mama jung dan tersengih comel.
" bella pergi dulu la mama? jangan lupa lock pintu. Kalau lapar ke takut ke apa ke, call bella terus okay? bai ma, i love you. " pipi mama jung dikucup sekilas lalu dia berjalan keluar dari rumah.
" mama doakan bella selalu berjaya dalam hidup. mama sayangkan bella sangat - sangat. " airmatanya menitis. Bukan satu kesedihan, tapi air mata kegembiraan.
TBC
dah sedia nak tengok peter lorenzo?
YOU ARE READING
[✓] [ E ] CINTA LUAR BIASA ; lee haechan
Teen Fiction; kisah cinta yang luar biasa diantara seorang gadis kaya dan seorang lelaki biasa. ❝ you're my extraordinary love , bella jung. ❞ - lee haechan. start; fourth of march , 2020 . end; twenty three of may , 2020 . ©️ yukheiamorist original idea. @nct...