1: 𝐁𝐚𝐛𝐲'𝐬

2.2K 70 14
                                    

Taehyung dah pun sadar dari koma. Semuanya baik-baik sahaja. Taehyung juga dibenarkan pulang ke rumah oleh dokter.

Sehari sebelum taehyung pulang ke rumah. Dia dah pun mengalihkan barang-barang keperluan baby itu ke mansion. Setelah ini mereka akan tinggal di mansion bagi keselesaan taehyung dan baby mereka.

Setiba sahaja mereka dimansion. Kedua bayi itu di dukung oleh ibu dan ayah jungkook. Manakala taehyung berjalan sambil di pimpin oleh suaminya.

Dokter dah pesan supaya taehyung tak banyak bergerak kerana dia baru sahaja selepas melahirkan. Kerja kuat-kuat dia tak boleh buat. Maka jungkook sebagai suami yang baik harus melaksanakan tugasan sebagai isteri mulai dari saat ini.

"Sayang.. kene banyak berehat ye! duduk je kat dalam bilik.." Ucap jungkook dengan nada yang lembut. Taehyung tersenyum sedikit terharu dengan sikap suaminya. Sejak dia melahirkan Jeon Taesung dan Jeon Chaerin jungkook berubah menjadi suami dan ayah yang bertanggungjawab.

"Terima kasih abang!"
Balas taehyung. Jungkook tersenyum kemudian mengucup kening isterinya.

"Abang akan jadi suami yang baik dan juga ayah yang baik untuk anak kita." Jelas jungkook dan taehyung mempercayai kata kata suaminya. Baguslah akhirnya jungkook berubah juga.

Jungkook mengemaskan sedikit barang-barang keperluan taehyung untuk berpantang itu. Tiba tiba je terdengar suara tangisan taesung bergema.

Muncul ibu mertuanya sambil  membawa taesung yang menangis pelan.

"Taesung haus kot.. berilah di susu."
Ucap sang ibu smbil menghulurkan taesung kepada taehyung. Manakala chaerin telahpun di letakan di tilam yang dikhaskan untuk bayi bersebelahan taehyung.

Taehyung pun menyingkap bajunya. Jungkook curi-curi intai isterinya yang sedang menyingkap baju untuk memberikan susu kepada anaknya.

Gatal punya laki!

Taesung menghisap puting dada taehyung dengan rakus sekali. Nampaknya taesung memang haus. Chaerin pula masih lagi nyenyak tidur.

"Kalau anak lelaki memang kuat minum susu. Macam masa jungkook kecil, kuat sangat minum sampai susu eomma dah kering pun dia tetap nak hisap juga."

Jungkook yang dengar namanya di sebut sebut itu pun terkejut. Apa ni, kenapa tiba tiba je ibunya cakap pasal dia yang hisap susu.

"Eomma!"
Teriak jungkook membuatkan chaerin yang tertidur itu tersentak. Dengan cepat jungkook tutup mulutnya dengan tapak tangan. Manakala ibunya menatap jungkook dengan tatapan horror.

"Kau ni bapak tak guna betul! anak kau tu tengah tidur cuba behave perangai. Umur tak kene dengan muka. Tersentak budak tu.."

Marah ibunya sambil menarik cuping telinga jungkook dengan kuat membuatkan lelaki berwajah dingin itu mengerang kesakitan.

Taehyung hanya tertawa melihat suami dan ibunya itu.

"S-sakit eomma!"

"Ingat, kau tu dan jadi ayah.. kene ubah sikap jangan macam budak budak lagi.. memang tak ada tokoh nak jadi bapak!"

Kata ibunya sambil mengelengkan kepala. Tarikan pada cuping telinganya itu sudah terlepas. Jungkook mengosok-gosok telinganya yang merah itu.

"Maaf eommaa!"

"Sudah, pergi angkat barang-barang kat bawah tu."

Perintah ibunya. Jungkook hanya mengiyakan sahaja. Taehyung terkekeh melihat itu. Tak sangka jungkook boleh jadi lurus bendul macam tu.

"Tae kene jaga kesihatan. Tak boleh buat kerja kuat-kuat. Kene pantang betul-betul kalau tidak silap hari bulan menghidap pulak sakit. Buat masa ini eomma duduk sini tolong tengok-tengokkan tae dengan jungkook. Maklumlah dia pun baru pertama kali. Kene biasakan.." Ujar ibu mertuanya.

"Baiklah eomma!"
Wanita paruh baya itu memandang taesung yang masih minum susu ibunya dengan rakus.

"Bila eomma terpandangkan taesung.. eomma teringatkan jungkook. Macam manalah taesung boleh ikut muka jungkook."

Taehyung terkekeh.

Sekali lagi jungkook rasa namanya diumpati.

"Memanglah dia ikut muka kook.. itukan anak kook!" Ujar jungkook tidak terima dengan kata kata ibunya. Dah aku ayah dia memanglah dia ikut muka aku. Pastu nak ikut muka siapa?

Tak akan muka nazim othman pulak!

"Tch, jangan perangai dia ikut kamu sudah!" Sambung ibunya. Entah kenapa sejak taehyung beranak ni ibu dia ni asyik perli dia je. Aku tahulah ibu aku ni tak suka aku. Aku faham..

"Eomma marah kook lagi ke?"

"Mestilah.. setelah apa yang kamu buat dengan taehyung dahulu.. Ingat eomma boleh lupa macam tu je.."

"Kook akan ubah diri eomma. Demi taehyung dan anak anak kami."

"Jangan cakap je, buktikan.. sekadar mulut orang lain pun boleh cakap!" Kata ibunya membuatkan jungkook tertunduk nampaknya ibunya masih belum memaafkan dirinya.

"Sudahlah eomma.. tae dah maafkan kook!" Balas taehyung sambil merenung wajah suaminya. Apa pun dia tetap mencintai jungkook walaupun suaminya dah buang dirinya dahulu.

"Sayang!hiks..!"
Jungkook belari sambil memeluk kakinya yang sedang melunjur itu. Terkejut taehyung melihat suaminya bertingkah seperti itu sambil menangis terisak-isak.

"Abang mintak maaf..abang cintakan sayang.. jangan tinggalkan abang! beri abang peluang kedua untuk abang buktikan cinta abang pada sayang!"

Taehyung tersenyum.

"Abang, sayang dah lama maafkan kesalahan abang.. manusia tak ada yang sempurna. Sayang berikan peluang kedua pada abang tapi abang kene manfaatkan peluang itu.."

Jungkook mengangguk dengan brutal. Lalu memeluk tubuh isterinya. Taehyung cepat cepat meleraikan. Apa taknya anak dia ada dalam dukunganya.

Jungkook ni nak bunuh anak ke?

"Abang! taesung!"
Jungkook segera meleraikan pelukan. Lalu mengusap wajah taesung yang masih hisap puting isterinya.

Mata jungkook meliar melihat dada taehyung yang sedikit berisi itu. Terliur rasanya bila tengok dada taehyung yang kian montok setelah melahirkan anak mereka.

"Sayang.. besarnya."
Gumam jungkook. Dengan cepat taehyung memukul kepala suaminya. Dalam keadaan aku berpantang ni pun bernafsu ke?

"Yak! abang ni.. otak kotorlah.."

"Sayang.. sebelum ni tak besar macam tu." Jungkook tak berhenti menatap dada taehyung. Dengan cepat taehyung menutup dadanya dengan tuala kecil itu.

"Memanglah.. sayangkan baru je beranak."

Sebenarnya taehyung dah macam udang rebus dah. Pipi dia merah menyala sebab jungkook cakap macam tu. Belum apa apa lagi dah fikir bukan-bukan. Dasar nafsu kuda!

Plak!

"Akh!"
Rintih jungkook sambil mengosok kepalanya.

"Isteri kau dalam keadaan macam ni pun masih lagi bernafsu. Dasar lelaki nafsu setan!" Jungkook terkejut sampai hati ibunya mengatakan dia anak setan. Sebenarnya dia ni anak ibu dia atau bukan. Kenapa ibu dia sering memerlinya dan menghinanya. Kesian rasa macam tak ada siapa nak backup.

"Sampai hati eomma cakap macam tu. Kecik hati kook tau!"

"Oh, kecik hati kau. Hati aku yang kecik ni kau tak fikir pulak!"

"Aish, sudahlah.. cakap dengan eomma ni.. sampai bila bila pun tak akan menang."

"Tahu pun, dah pergi berambus semak je!" Sekali lagi jungkook rasa seperti anak pungut sekarang ni. Taehyung tak buat apa apa melainkan hanya gelakan suaminya.

Karma is bitch!











Tbc.
Maaf late update!
Abaikan typo..

𝐉𝐞𝐨𝐧'𝐬 𝐅𝐚𝐦𝐢𝐥𝐲 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now