3. 𝐒𝐡𝐨𝐰𝐞𝐫

1.1K 59 5
                                    

"Jungkook, tolong mandikan taesung dengan chaerin boleh?" Ujar sang isteri. Jungkook menunjuk pada dirinya dan mendapat anggukan dari sang isteri yang menyandar pada kepala katil.

"Sayang, abang tak tahu macam mana nak mandikan bayi." Taehyung memutarkan kedua matanya. Suami jenis apa kalau tak boleh nak ringankan beban isteri.

"Belajarlah.. sayang ni belum habis pantang lagi." Taehyung mengeluh. Jungkook merasa tidak sampai hati melihat sang isteri seperti itu.

"Baiklah, abang mandikan taesung." Senyuman pada bibir taehyung merekah. Kemudian taehyung mengait lengan jungkook perlahan.

"Terima kasih, abang.."
Ujar taehyung lembut. Jungkook membalas ucapan taehyung dengan mengelus rambut sang isteri.

"Sama-sama."
Jungkook pun beralih pada taesung dan chaerin yang sibuk menghisap ibu jari masing-masing. Jungkook terkekeh melihat itu.

"Sekarang nak buat apa?"
Tanya jungkook.

"Abang siapkan air mandi diorang. Air tu jangan panas sangat. Suam-suam je dan jangan pulak terlalu sejuk." Jungkook mengangguk dan berjalan masuk ke dalam bilik mandi.

"Abang, siapkan air mandi dalam besen warna biru tu." Jungkook mencari besen berwarna biru itu seperti yang isterinya katakan tadi.

Setelah siap menyediakan air. Jungkook keluar dari bilik mandi.

"Lepastu nak buat apa?"

"Abang letak air suamkan."

"Haah, macam sayang cakap tu."

"Sayang dah bukak baju taesung dengan chaerin. Abang mandikan taesung dulu." Taehyung mengangkat tubuh taesung menggunakan kedua tanganya lalu dihulurkan pada jungkook.

Jungkook berjalan menuju ke bilik mandi. Entah kenapa dia rasa tak boleh biarkan jungkook dengan anaknya kat dalam sana. Taehyung kene pantau juga.

Taehyung mengikuti langkah jungkook dari belakang. Sekadar memerhatikan.

"Abang letak taesung perlahan-lahan."
Seperti yang isterinya katakan. Jungkook meletakan tubuh bayi kecil itu didalam besen berwarna biru tu.

"Macam ni ke sayang?" Taehyung menganggukan kepala.

"Okay, lepastu abg ambil air tu jirus kt badan dia. Jangan basah sangat." Jungkook melakukan seperti yang isterinya katakan. Taehyung boleh nmpak yang suaminya struggle cuba melembutkn tanganya ketika memegang bayi itu. Walaupun bayi itu sangat kecil.

Setelah selesai mandi. Tubuh taesung diangkat oleh taehyung lalu dipakaikan tuala. Kini giliran chaerin pula yang mandi. Jungkook buat sam seperti dia mandikan taesung tadi.

Setelah habis, jungkook membawa tubuh chaerin lalu diletakan atas katil. Jungkook memerhatikan isterinya.

"Oh, sayang benda tu tak boleh tanggalkan ke?" Tanya jungkook sambil menunjuk pada pusat taesung.

"Eh, mana boleh. Benda ni biarkan kering. Tapi sayang kene selalu bersihkaan. ini ubatnya. Abang jangan lupa buat dekat chaerin juga ye." jungkook menganggukan kepalanya.

Perhatikan isterinya yang mulanya memakaikan minyak telon itu pada perut dan tapak kaki si kecil. Sambil mengurut-gurut tubuhnya.

"Badan dia kita kene urut. Biar badan baby tak sakit dan nyenyak tidur." Ujar taehyung. Jungkook mengiyakan isterinya. Ternyta menjaga seorang bayi bukan senang. Bagaimana hari kedepan nanti bila dia sudah mulai berkerja isterinya pula yang akan menguruskan anak anaknya nanti. Pasti kesian isterinya.

"Itu apa sayang?" tanya jungkook lagi.

"Ini barut."

"Hah,"

𝐉𝐞𝐨𝐧'𝐬 𝐅𝐚𝐦𝐢𝐥𝐲 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now