4. 𝐃𝐚𝐝𝐝𝐲 𝐒𝐥𝐞𝐞𝐩

1.1K 61 10
                                    

Jungkook selesai menguruskan isterinya. Dia tahu sekarang taehyung memang tak boleh bergerak kerana baru sahaja lepas bersalin.

Sebagai suami yang baik, jungkook memgambil alih untuk menjaga anak anaknya. Taehyung lebih banyak berehat, walau sebenarnya taehyung enggan memberikan suaminya untuk menjaga anak anaknya. Bukan kerana tidak percayakan jungkook hanya sahaja dia tak biasa susahkan suaminya.

Tetapi jungkook memberikan alasan untuk merapatkan diri dengan keduanya. Maka taehyung mengiyakan permintaan suaminya.

Tuan Jeon dan Puan Jeon tiada dirumah. Keduanya masih sibuk menguruskan cawangan-cawangan syarikat yang lain. Disebabkan jungkook mengambil cuti untuk bekerja maka sang ayah kene berkerja keras untuk membantu jungkook.

Terkadang jungkook sering menghubungi secretarynya tentang perkembangan syarikatnya. Dan setakat ini semuanya baik baik sahaja.

Kerana keutamaanya saat ini adalah taehyung dan anak anaknya. Pekerja-pekerja bawahan jungkook memahami jika majikan mereka baru sahaja menyambut putra dan putri mereka untuk pertama kali.

back story

Kini jungkook membiarkan sang isteri yang tertidur nyenyak. Manakala ditangan jungkook ada susu yang baru sahaja taehyung perah tadi.

Bahkan susu badan taehyung sering kali tumpah kerana terlalu banyak. Bayi lelaki itu yang sering meminum susu sang ibu. manakala chaerin tidak banyak minum.

Kebiasaanya anak lelaki memang banyak minum dibandingkan anak perempuan.

"Anak papa baik kan. Jangan bising tau! mama tidur.." ujar jungkook pelan dia tak mahu ganggu tidur taehyung. Chaerin dan taesung sama sama tak tidur keduanya sibuk tertawa kerana gelagat sang ayah.

Jungkook mendukung tubuh keduanya ditanganya yang besar itu. Bayi itu terlihat sangat tenggelam ketika berada dilengan sang ayah.

Kedua bayi yang berlainan jantina itu tersenyum memandang sang ayah. Jungkook begitu gembira, melihat bayi itu tersenyum ke arahnya.

Jungkook mengayun-ayunkan lenganya berototnya. Kedua bayi itu terkekeh suka. Jungkook sedaya upaya membuat bayi itu diam semula kerana suara mereka sangat menganggu ibu mereka yang sedang tidur.

"Haish, kan papa dah cakap senyap.. nanti mama bangun.. kesian mama penat nanti." Ujar jungkook sambil mengecup pangkal hidung taesung dan chaerin.

Jungkook meletakan semula tubuh keduanya itu diatas tilam. Sesekali dia melirik ke arah taehyung yang sedikit bergerak-gerak itu.

"Nampak, mama dah gerak-gerak tu.. jangan bising." Kata jungkook sambil meletakkan jari telunjuknya pada bibirnya.

Kedua bayi itu terlalu nakal sehinggakan stokin dan serung tanganya tercabut.

"Ih, budak ni tercabut sarung tangan dia." Jungkook kembali memakaikan sarung tangan itu pada tangan kecil nan halus itu.

Jungkook terlalu geram dengan keduanya sampai dia mengecup pipi keduanya. Sehingga membuatkan bayi itu menangis. Sang ayah begitu terkejut kemudian meredakan tangisan keduanya sebelum taehyung terbangun.

Bayi itu berhenti menangis setelah jungkook memberikan susu yang tadi diperah oleh taehyung sendiri. Sambil memberikan susu kepada chaerin jungkook memainkan hidung mancung si kecil itu. Sesekali dia mengomel wajah chaerin.

"Kenapa muka chaerin macam mama? padahal ini hasil kerja keras papa tau!"  Jungkook merungut tak habis-habis. Kalau muka chaerin dan macam jungkook bukan perempuan namanya.. Mestilah dia cantik macam mama dia. Bengong jungkook!

Setelah susu itu dihabiskan oleh chaerin. Jungkook mendukung tubuh chaerin lalu menepuk-nepuk perlahan belakang badanya untuk membuat bayi perempuan itu bersendawa.

Tak lama selepas itu, bayi itu akhirnya bersendawa dan jungkook bernafas lega. Kemudian meletakanya diatas tilam semula. Jungkook menepuk-nepuk kedua punggung mereka membuatkan bayi itu tertidur, kerana sudah waktunya untuk mereka tidur.

"Papa sayangkan taesung,chaerin dan mama!" Ucap jungkook sambil mencium keduanya.
















Taehyung terbangun dari tidurnya. Dia mencari jungkook. Tapi tak sangka yang jungkook tidur tersimpuh dibawah katil sambil meletakan lenganya pada kedua bayi mereka.

Taehyung tersenyum bahagia. Mereka bertiga tertidur setelah bermain tadi. Iya taehyung tahu kalau jungkook yang menguruskan anak anaknya.

Perlahan lahan taehyung mendaratkan tanganya mengelus dahi jungkook. Wajah jungkook penuh dengan keletihan. Mungkin dia penat kerana melayani keduanya. Dia cukup simpati dengan jungkook yang terpaksa menguruskan keduanya.

Taehyung mengambil telefonya dan sempat memgambil gambar mereka bertiga ketika sedang tidur.

Namja cantik itu mendaratkan ciuman pada bayi kembar yang berlainan jantina itu. Dan akhir sekali ciuman itu beralih pada sang suami yang sedang tertidur itu juga.

"Mama pun sayangkan papa juga!"





















Cuba jadi ayah yang baik untuk anak anak kita sayang!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cuba jadi ayah yang baik untuk anak anak kita sayang!

-Jk-




Tbc.

𝐉𝐞𝐨𝐧'𝐬 𝐅𝐚𝐦𝐢𝐥𝐲 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now