3 : CJ

526 32 4
                                    

..

..

All the Characters in here belong to J.K Rowling. Nz hanya meminjam wataknya kerana otak pelangi Nz yang mahu terus berkarya.
..

..
___________________________________________
Before:
.
"Aku hanya menyoalnya, andai Lord menyerang miliknya, siapa yang akan dia pilih untuk berpihak pada waktu itu hingga kebenarannya terbongkar. Hanya itu"

"Biar aku teka, dia masih tidak tahu?" 
.
"Tell me Mione' siapa yang berani mengunakan nama depan Dumbledore pada anak mereka? Maksudku, itu adalah the almighty Albus Dumbledore. Tidak mungkin ada yang cukup bodoh mengunakan namanya"
.
"Bloody hell! What that's mean Harry?!"

"Ehem... Tiada apa.. aku dah selesai, jumpa di asrama nanti Ron, Mione'."
.
"Obliviate"
___________________________________________

....

☽︎━━━━━━━༺𝑪𝒓𝒖𝒆𝒍 𝑱𝒖𝒔𝒕𝒊𝒄𝒆༻━━━━━━━☾︎

....

Astronomy Tower

Dia melangkah dengan berhati-hati menuju ke arah menara astronomy. Di sana dia lihat Malfoy berdiri membelakangkan dirinya. Untuk kali yang terakhir dia mengintip andai Ron atau Hermione yang mungkin mengekorinya. Sedikit bernafas lega saat tiada siapa di sana.

"Malfoy" panggilnya dan tubuhnya berpusing melihat ke arahnya.

"Kau tak balik untuk Christmas dan tahun baru?" Soalnya dan di balas dengan anggukan dari Harry yang kini bersandar pada palang bersebelahan dengan Draco.

"Kenapa? Mahu ikut ke manorku? Setidaknya ada aku untuk melindungi kau" tawar Draco dan Harry tersenyum namun menggeleng perlahan.

"Tidak Malfoy, terima kasih untuk tawaran yang menarik tapi tidak" ujarnya dan kembali melihat ke arah hamparan langit hitam di hadapannya dan juga tasik hitam serta hutan terlarang di bawah sana.

"Kenapa?"

"Aku tak mahu pulang ke rumah ibu saudaraku dan berakhir aku di siksa mereka sepanjang 2 minggu bercuti" ujarnya.

"Kau di siksa?"

"Hmm kau tahu, melakukan perkerjaan rumah layaknya seperti house elf." Ujarnya dan tersenyum lirih. Tangan Draco mengenggam tangannya dan perlahan menghasilkan semburat tipis di sana. "Dan aku harus cari tahu apa yang di jaga oleh Cerberus itu" sambungnya.

"Kalau kau berfikir begitu, baiklah" dengan mudah tubuh Harry di tarik dan berdiri di hadapannya. Tangannya teralih mengalihkan juntaian rambut yang menutup dahi Harry.

"Hanya sahaja, ingat pesanku  Jangan mati tanpa izin dari aku" entah apa, namun kepala Harry mengangguk ringan.

Dia merasakan sihirnya tertarik dengan sihir Draco. Sungguh sangat menenangkan dirinya.

𝑪𝒓𝒖𝒆𝒍 𝑱𝒖𝒔𝒕𝒊𝒄𝒆 [LATE UPDATE]Where stories live. Discover now