02

664 104 17
                                    

( 📢 ). AGONY

Awal-awal pagi lagi seluruh warga sekolah dikejutkan dengan berita yang amat meluruhkan hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Awal-awal pagi lagi seluruh warga sekolah dikejutkan dengan berita yang amat meluruhkan hati. Lagi-lagi Jung Wiyoung, kerana dia telah dituduh sebagai punca kematian Pengetua Hanlim Highschool.

Hanya kerana sebuah gambar, dia yang menjadi mangsa. Fitnah direka dan tersebar luas. Semua orang mula membencinya lalu dirinya pula diarahkan untuk berhenti sekolah.

Tanpa sebarang siasatan yang dijalankan, pihak sekolah menganggap bahawa gambar tersebut merupakan bukti yang kukuh untuk berkata bahawa Wiyoung adalah punca segala-segalanya.

Masa itu, dia bagai dihempap batu. Tidak selesai lagi masalah mengenai mendiang pengetua, kini eomma dan appanya pula telah pergi selepas terlibat dalam kes kemalangan jalan raya.

Lagi sekali, Wiyoung juga menjadi mangsa tuduhan. Dia digelar pembunuh yang telah menyebabkan tiga kematian. Sehingga dia dibawa ke balai polis untuk membuat pengakuan.

Di dalam sebuah bilik, Jung Wiyoung diarahkan masuk bagi membuat persiasatan mengenai kes tuduhan membunuh tersebut.

"Jung Wiyoung-ssi. 18 tahun. Merupakan bekas pelajar Hanlim Highschool." seorang pegawai polis membaca biodata milik Wiyoung.

Aku melihat nama pegawai polis tersebut di nametag pada baju uniform polisnya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku melihat nama pegawai polis tersebut di nametag pada baju uniform polisnya itu. Choi San.

Oh ya, dia ni lah member sehidup semati abang aku tu.

Dia memandang tajam ke arahku. Sebelah keningku diangkat. Apa pandang-pandang?

" Berdasarkan biodata kamu, kamu merupakan pelajar yang berpotensi tinggi dalam pembelajaran. Banyak juga acara yang kamu masuk dan kebanyakannya kamu adalah pemenang acara-acara tersebut. "

Aku mengangguk tanda setuju. Tiba-tiba bangga-

" Tapi...kenapa kamu membunuh ? "sambungnya.

Aku meneguk air liur. Garang sia.

" First of all, saya nak memperkenalkan- " tanpa aku sempat menghabiskan kata-kataku. Dia memotong,

Agony.Where stories live. Discover now