+ twenty-seven +

245 29 0
                                    

jung jiwoo's

aku bangun dari lenaku tatkala mendengar tapak kaki dan deheman jaehyun . mataku digosok berkali kali sebelum aku masuk ke dalam bilik air bersama tuala yang berwarna kuning cerah .

sepanjang mandi , aku terfikir . “ dah lebih seminggu , tak akanlah jaemin tidak pulang ke rumahnya ? ”

dinding bilikku yang berwarna merah jambu cerah dipandang lama . “ mungkin diorang tak balik lagi kut .. stay positif ! ”

+ skip +

author's

nasi goreng di atas meja ditenung sekejap . mata lelaki itu beralih kepada jiwoo yang sedang menyediakan air untuk sarapan mereka .

yah jung jiwoo ! ini .. nasi goreng ke ? ”

splash !

tak pasal pasal air di dalam gelas kaca disimbah ke muka lelaki itu . kaku terus . mata dipejam rapat , tangan digenggam .

‘ nasib sayang , kalau tak aku sumbat dalam loji taik . senang hidup aku . ’

jiwoo seakan akan tidak peduli akan jaemin dan membuat air baru . bibirnya diketap menahan tawa .

“ ini .. milo ? kenapa pahit sangat ? ”

pak !

kali ini sudu tercampak secara tidak sengaja . terbuka mulut jiwoo kerana terkejut dengan situasi yang dilihatnya .

pfft — HAHAHAHAHAH ! ”

kuat suara jiwoo tawakan jaemin . sudu yang terlekat didahinya diambil dan dicampak semula ke atas lantai . kakinya membuka langkah untuk mengejar jiwoo yang sudah melarikan dirinya .

yah !! kau tunggu ! ”

“ HAHAHAHAHAHAH BURUK YANG TERAMAT !! ex-crush aku ke tu ?! tak silap aku dia handsome !! HAHAHAHAH ! kau frust ke bercinta dengan eunji ? buruk semacam wajahnya . HAHAHAHAH ! ”

mendengar nama eunji disebut , jaemin terus berhenti dan memandang jiwoo tajam . baginya , gadis itu salah atas perpisahan dia dan eunji .

“ kami putus — sebab kau . ”

membulat mata jiwoo . “ a-ahh .. err .. aku nak pergi cafe , nak kerja . dah lama cuti .. bye ! ”

sebersalah jiwoo kerana membuka topik yang menyakitkan hati sang crush . langkahnya dilajukan lagi ke arah cafe puan kim .

kakinya terhenti lagi tatkala nampak dua susuk tubuh yang berdiri tidak jauh darinya . tidak tahu kenapa dia mendekati .

dia seakan akan berani sedangkan dia sedang takut . suara dua orang itu makin kedengaran . sedikit demi sedikit perbincangan itu diketahui oleh jiwoo .

sudahlah ada namanya , pasti balas dendam . tanpa rasa takut , dia memegang bahu eunji . atau lebih tepat , mencengkam .

“ eunji , chenmi — ? apa ni ? ”

. . .

ᴄʀᴜꜱʜ + ɴᴀ ᴊᴀᴇᴍɪɴWhere stories live. Discover now