[1]

496 34 39
                                    

Di hospital...

"Arghh!!!"

"Sikit lagi puan. Sikit lagi anak puan akan keluar." pujuk salah seorang doktor yang menguruskan gadis tu.

"Erghhhh!!!" gadis itu meneran dengan sepenuh tenage nye. Air mate mule mengalir. Peluh nye juge semakin deras. Tibe-tibe...

'Uwekk Uwekk'

Tangisan bayi mule kedengaran. Beberape orang yang menunggu diluar juge dapat mendengar tangisan itu. Perasaan lega dan terharu mule timbul.

"Tahniah puan. Anak lelaki puan telah pun dilahirkan dengan selamat." ucap doktor itu sambil tersenyum gembira. Bayi itu diangkat lalu diletakkan disebelah ibunye.

Gadis itu melihat anaknye dengan sayu. Tidak lame kemudian, pandangan gadis itu mule gelap. Akhirnya gadis itu pengsan kerana keletihan. Tibe-tibe kenangan lama mula muncul dalam mimpinya.

Flashback... (Setahun sebelumnya)

Seorang gadis yang cantik berjalan memasuki perkarangan sekolah. Kehadirannya telah membuatkan ramai sang jejaka terpukau. Tibe-tibe ade seorang gadis mendekatinya.

"Yu Soo Young!" jerit gadis itu dari jauh.

Yu Soo Young nama seorang gadis yang berdarah kacukan Korean-German memang sangat cantik bak bidadari. Perwatakan yang ceria dan sentiasa tersenyum cukup membuatkan ramai orang cair. Malah seorang gadis yang lemah lembut telah menjadi pujaan ramai lelaki.

Mendengar jeritan sahabat baiknya, gadis itu lalu berlari kearahnya dengan senyuman. "Hai Sujung!" sapanya dengan riang.

"Asal kau lambat? Kau tahu tak sekarang pukul bape?" marah gadis itu.

Han Sujung seorang gadis yang bijak dan pandai. Die merupakan seorang pelajar cemerlang dan telah menjadi harapan sekolah. Digelar sebagai singa betina kerana mempunyai sifat garang bak singa. Walaupun begitu, disebalik mukanya yang dingin, tersembunyi senyuman yang sangatlah manis bak gula.

"Erkk... Sorrylah... Tapi aku takdelah lambat sangat. Kelas pun belum bermule lagi." balas Soo Young lembut.

"Kau lambat pun mesti kau post gambar kat sosial media kau lagi kan?" tekaan Sujung betul. Soo Young terus tersenyum macam kerang busuk.

"Macam mane kau boleh tahu?" tanye gadis itu pelik.

"Ni..." Sujung memaparkan gambar Soo Young yang baru sahaja dipost di account media sosial milik gadis itu.

" Sujung memaparkan gambar Soo Young yang baru sahaja dipost di account media sosial milik gadis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau sempat pergi cafe lagi! Memang patutlah kau lambat!" perli Sujung lalu menggelengkan kepale.

"Hehehhe... Janganlah marah. Kite baru jumpe balik setelah cuti sekolah yang panjang. Kau tak rindu aku ke?" tanya Soo Young masih tersenyum macam kerang busuk.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now