[3]

218 16 10
                                    

Keesokkan harinya... Awal pagi...

Soo Young memasuki ke perkarangan sekolah. Keadaan sekolah yang sunyi membuatkan Soo Young kurang selese. Jarang-jarang gadis itu datang awal pagi ke sekolah. Kalau tak disebabkan die ade urusan disekolah di awal pagi, tidak terdetik pun dihati gadis itu untuk datang ke sekolah pada awal pagi. Soo Young terus berjalan ke kelas.

Di dalam kelas...

Soo Young terkejut apabila mendapati ade seorang lelaki yang sedang tidur diatas meja yang beralaskan lengannye sebagai bantal sebaik sahaja masuk.

Soo Young terus berjalan mendekati lelaki itu. Alangkah terkejutnya gadis itu apabila mendapati lelaki yang sedang tidur itu adalah Kim TaeHyung. Perlahan-lahan Soo Young menjauhkan diri kerane takut.

"Dah mati ke laki ni?" tanye Soo Young dalam keadaan berbisik. Die mencucuk pipi lelaki itu dari jauh dengan perasaan gementar. Hatinya yang berdebar sebentar tadi terus beransur tenang apabila mendapati lelaki itu bergerak sedikit demi sedikit.

Mata TaeHyung mule terbuka perlahan-lahan bagi melihat siapakah gerangan yang berani mengacau lenanya. TaeHyung menggosok matanya tanda die masih lagi dalam keadaan separuh sedar dan pandangan yang sebentar tadi kabur mula kelihatan terang. Soo Young yang berada dihadapannya, dipandang dengan penuh pelik.

"Aku mimpi lagi ke? Kenape aku macam nampak perempuan tu..." tanye lelaki itu pelik.

"Erk... T-TaeHyung?" Soo Young memanggil name lelaki itu. Mata TaeHyung yang sebentar tadi kecil, terus terbuka luas.

"Yu Soo Young?!" terkejut lelaki itu. Terus berdiri tegak TaeHyung bagaikan sedang menjalankan latihan di kem tentera. Malah kerusinye juge turut tercampak ke bawah.

"Erkk... Hai?" gadis itu hanya membalas panggilan lelaki itu dengan senyuman janggal.

"K-kau buat ape kat sini?" tanye TaeHyung masih terkejut.

"Untuk sekolahlah... Nak buat ape lagi?" tanye Soo Young pelik. TaeHyung terus memandang sekeliling dan mendapati dirinya sudah tertidur didalam kelas.

"Ouh..." TaeHyung tak mampu berkata apa-apa. Perasaan malu menyelubungi lelaki itu.

"Kenape kau datang awal hari ni and tidur kat dalam kelas?" tanye Soo Young bagi memecahkan kejanggalan mereka.

"Aku... Aku just malas nak hadap perempuan-perempuan yang kene histeria bile tengok muke aku nanti. Aku rase rimas." balas lelaki itu tanpa segan silu.

"Ouh..." Soo Young tidak tahu mahu membalas ape. Agak pelik bagi gadis itu bahawa TaeHyung yang merupekan seorang kaki perempuan berasa bosan. Bukan sifat kebiasaan bagi Kim TaeHyung untuk merase bosan dengan perempuan yang sering die permainkan.

"Kau pulak? Kenape kau datang awal hari ni?" soalan berbalas soalan. Kini, giliran lelaki itu pula menanyekan soalan kepade Soo Young yang hanya berdiri kaku dihadapannye.

"Aku ade kerje sikit yang aku belum selesaikan. Sebab tu aku datang awal hari ni." balas Soo Young tersenyum janggal. TaeHyung hanya menganggukkan kepalenye bagi merespon jawapan gadis itu.

"Erm... Aku duduk kat tempat aku dulu. Kau... Sambunglah tido kau tadi. Maaf ganggu." Soo Young meminta diri untuk jauhkan diri daripade lelaki itu. Gadis itu berjalan laju lalu duduk ditempatnya.

Manakala TaeHyung hanya sambung pembaringannya. Tak lama selepas itu, mata lelaki itu mula tertutup kembali menandakan die sudah berada di alam mimpi.

Soo Young yang berada di meja depan, mencurik-curik pandang kearah TaeHyung yang berada di barisan meja belakang. Buat seketika gadis itu tersenyum memandang wajah tenang TaeHyung yang sedang tidur.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now