[11]

188 17 12
                                    

Pada malam itu... Di kediaman keluaga Yu... (Di bilik Soo Young)

Soo Young duduk termenung di bawah lantai yang bersandarkan katilnya. Reaksi mukanye bagaikan sedang memikirkan sesuatu. Dahinye berkerut dan matanya sudah bertakung air. Botol kecil berisi ubat tidur dipandang sedih.

"Betul ke... Ape yang aku nak buat ni?" tanye gadis itu pada dirinya sendiri.

"Aegi (anak)... Omma mintak maaf. Omma tak nak kamu lahir dan hidup menderita... Omma terpakse..." ucap Soo Young. Baju dibahagian perutnye digenggam kuat. Air mata gadis itu turut mengalir dengan deras.

Ubat tido yang berada dihadapannye di ambil kasar. Gadis itu lalu mengeluarkan banyak pil dari dalam botol itu. Sebelum menelannye, gadis itu sempat mengenang memori yang indah bersame keluarga dan rakan-rakannya.

"Soo Young... Mintak maaf..." ucap gadis itu sambil tersenyum kelat. Dengan titisan air mata yang masih mengalir, die memasukkan semue pil yang berada ditanggan ke dalam mulut.

Tidak lame selepas itu, pandangan Soo Young mula kabur. Badannye mule menjadi lemah sehinggakan die terbaring disitu. Sisa-sisa ubat yang merada didalam botol itu juga turut jatuh berterabur. Matanye makin lame makin tertutup. Pintu biliknye ditenung sebelum pandangan matanye menjadi gelap.

Manakala di tempat Ha Young...

"Ha Young, kenape baru balik?" tanye puan Yu setelah mendapati anak gadisnye yang seorang lagi baru pulang setelah tengah malam.

"Ha Young... Buat study group dengan kawan-kawan tadi." tipu Ha Young.

"Kalau macam tu, takpelah... Asalkan kamu balik." ucap puan Yu tersenyum lega.

"Eo? Dulang makanan tu untuk Soo Young unnie ke?" tanye Ha Young ingin tahu.

"Haah... Omma nak pergi hantar makanan ni kat Soo Young kejap." balas puan Yu. Belum sempat ingin melangkah...

"Eh, omma! Biar Ha Young yang hantarkan makanan ni dekat Soo Young unnie." ucap Ha Young menawarkan diri.

"Okay... Lepas dah hantar nanti, turun. Makan dengan omma. Omma nak hidangkan makanan kejap." ucap puan Yu.

"Baik omma!" balas Ha Young. Gadis itu lalu berjalan menaiki tangga untuk ke bilik kakaknye.

Sebelum membuka kunci pintu bilik itu, Ha Young mengetuk pintu terlebih dahulu bagi memberitahu Soo Young akan kehadirannye. Tiada sahutan dari dalam. Gadis itu lalu membuka pintu bilik setelah kunci dibuka.

"Soo Young unnie, bangun makan!" panggil Ha Young setelah memasuki bilik itu.

Pandangan mata yang sebetar tadi memandang bawah, dinaikkan bagi mencari kakak. Tibe-tibe... Dulang makanan yang dipegang sebentar tadi terjatuh akibat terkejut. Sosok tubuh Soo Young yang terbaring dilantai, didekatinya.

"Unnie!" jerit Ha Young. Gadis itu lalu berlari mendekati sosok tubuh Soo Young yang telah terbaring dilantai.

Badan gadis itu diangkat lalu diletakkan diatas ribanya.

"Unnie... Soo Young unnie..." panggil Ha Young. Badan Soo Young digoncang lembut bagi mengejutkan gadis itu. Akan tetapi, gadis itu masih tidak menyedarkan diri. Melihat wajah Soo Young yang pucat dan badannye semakin sejuk membuatkan Ha Young risau.

"Omma!!!"

Skip... Di hospital...

Puan Yu dan Ha Young terus berlari mendekati doktor yang baru sahaja keluar dari bilik kecemasan setelah merawat Soo Young. Dalam keadaan yang cemas, mereka menanyakan soalan kepade doktor itu.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now