[8]

182 16 11
                                    

P/S: ( SEBELUM MEMULAKAN PEMBACAAN PART NI, SILA JANGAN KECAM NISS TENTANG PELAJAR SEKOLAH TAK BOLEH MINUM ARAK. KORANG JANGAN RISAU. WAIN YANG DIORANG MINUM ALKOHOL TAHAP RENDAH. IA BAGAIKAN TAKDE ALKOHOL PUN DALAM TU. CUME DIORANG PUNYE SISTEM BADAN TIDAK BOLEH TAHAN ATAS SEBAB MEREKA SEORANG PELAJAR. SEBAB TU MEREKA MABUK.)

Pade tengah malam... Di club...

TaeHyung memasuki sebuah club yang agak meriah. Dengan senyuman, die menghampiri 2 orang kawan baiknye iaitu Yoongi dan Jungkook yang berade berdekatan. Manakala 2 orang lelaki itu sibuk dengan gadis-gadis yang berada disamping mereka.

"Eo, Tae! How was your day with our school queen Yu Soo Young today?" sapa Jungkook yang sudah hilang waras disebabkan wain tahap rendah yang berada di club itu. Siap berbahasa english lagi padahal di sekolah selalu dapat 0.

"Nice~" balas TaeHyung tersenyum sinis. Gadis yang berdekatannye di rangkul dengan penuh menggoda membuatkan gadis itu tertawa kecil.

"Uuu~ Kim TaeHyung, playboy terbaik!" ucap Yoongi pulak. Die mengangkat cawan yang berisi wain lalu menghirupnya tanda meraikan kejayaan TaeHyung.

"Haha! Thanks~" ucap TaeHyung dengan senyuman bangganya.

"Let's celebrate Kim TaeHyung successful tonight!" ucap Yoongi dan Jungkook serentak. Mereka lalu beredar dengan gadis-gadis club itu untuk menari.

"One glass of wine please... Tahap rendah untuk pelajar yang sudah rosak akhlaknya." arah TaeHyung kepade pelayan yang bekerje disitu. Sebelum menari, mestilah kene mabuk dulu. Gadis yang berada disampingnya disentuh-sentuh wajah gadis itu dengan lembut.

Manakala di rumah Soo Young...

Soo Young berjalan ke meja belajarnya setelah membersihkan diri. Gadis itu duduk lalu menyelongkar beg yang berada di atas meja itu. Dengan muke yang berkerut, gadis itu masih mencari sesuatu dalam beg itu.

"Eo? Mane buku tu?" dalam keadaan yang gelabah Soo Young berhenti menyelongkar beg lalu mencari di tempat lain tapi masih tidak di ketemui.

"Aish... Mesti buku tu tertinggal kat bawah meja aku!" Soo Young menepuk dahi atas sikap cuai dirinya. Die terus keluar dari bilik lalu mencari adiknya bagi menemani gadis itu ke sekolah sebentar.

"Ha Young!" panggil Soo Young. Panggilan gadis itu tidak disahut oleh adiknya.

"Ha Young!" panggil Soo Young lagi. Kakinya terus menapak laju ke bilik adiknya. Belum sempat Soo Young mengetuk pintu bilik adiknya...

"Soo Young, adik kamu dah tido. Jangan kacau die."  jerit puan Yu daripade ruang tamu. Setelah mengetahui lokasi ommanya, Soo Young terus berlari ke ruang tamu bagi mendapatkan puan Yu secepat mungkin.

"Omma... Minjae oppa kat mane?" tanye Soo Young gelabah.

"Minjae takde... Die kan kat luar negara. Ade pertandingan bola keranjang. Seingat omma, die duduk kat sane selame 2 bulan. Kamu dah kenape? Semue orang kamu carik." tanye puan Yu pelik.

"Soo Young ade tertinggal buku kat sekolah. Soo Young nak mintak diorang temankan Soo Young gi sekolah kejap..." balas Soo Young kecewa.

"Penting sangat ke buku tu? Kan boleh ambik esok. Bahayalah malam-malam bute ni." balas puan Yu.

"Tapi omma, buku tu penting. Soo Young kene bagi kawan Soo Young awal pagi esok. Kalau tak, die marah." tipu Soo Young.

"Jadi, kamu nak pergi ke sane seorang diri?" tanye puan Yu risau akan anak gadisnya itu.

"Terpakselah..." balas Soo Young pasrah.

Puan Yu yang sebentar tadi duduk di sofa sambil menonton tv terus berdiri mendekati Soo Young. Tangan gadis itu dipegang erat.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜWhere stories live. Discover now