[12]

108 13 4
                                    

Keesokkan harinya...

"Soo Young... Perlu ke kamu buat semue bende ni? Perlu ke kamu keluar rumah?" tanye puan Yu risau melihat anak gadisnye itu mule mengemas barang.

"Soo Young terpakse..." balas Soo Young sayu.

"Dengan melarikan diri? Dengan menyembunyikan diri kamu?" tanye puan Yu.

"Omma... Soo Young kene keluar jugak. Minjae oppa akan balik tak lame lagi dan... Soo Young nak mulekan hidup baru..." ucap Soo Young sambil tersenyum kelat.

"Tapi... Kamu tengah mengandung. Kalau ape-ape jadi kat kamu macam mane? Kami takde untuk tolong kamu nanti." kate tuan Yu turut merisaukan anak gadisnya.

"Haih~ Appa ngan omma janganlah risau... Soo Young akan okay. Rumah tu takdelah jauh mane dari rumah ni. Lagi pun, kawan-kawan Soo Young pun ade untuk temankan dan jage Soo Young kat situ." balas Soo Young cube menenangkan hati tuan dan puan Yu.

"Kalau macam tu... Takpelah... Kami bukan ape, anak dan cucu kami... Kami takut kami tak dapat jumpe kamu berdue lagi..." ucap puan Yu sudah memikir bukan-bukan.

"Ape omma ni... Cakap macam tu pulak. Takkan ade pape jadi kat Soo Younglah... Sekali sekala nanti, Soo Young datanglah jenguk omma appa. Tak lame lepastu, Soo Young bawak anak Soo Young yang dah lahir. Tangisan dan gelak ketawa die, mesti memenuhi seluruh ruang rumah yang besar ni. Dan pade hari tu, omma dan appa akan jadi halaboji dan halmoni" balas Soo Young tersenyum manis. Membayangkan mase depan yang indah bersama keluarga yang bakal dibina dengan anaknye tanpa sedikit pun rasa terseksa.

Mendengar cerite yang dibayangkan oleh Soo Young membuatkan tuan Yu dan puan Yu terharu. Mase depan yang cukup bahagia untuk anak gadisnya itu. Tanpa membuang mase, mereka berdua terus memeluk Soo Young dengan erat.

"Kami... Cuma berat untuk melepaskan kamu pergi. Kami sayangkan kamu." ucap tuan Yu dengan penuh kasih sayang.

"Hmm... Soo Young tahu. Gomawo omma appa..." ucap Soo Young tersenyum gembira. Gadis itu lalu membalas pelukan erat tuan dan puan Yu.

Skip! Keesokkan harinya disekolah...

Jihyo dan Sujung yang baru datang terus duduk di tempat mereka. Pada waktu tu, mereka sedang tersenyum gembira. Mungkin sebab pada hari tu, mereka bakal duduk satu rumah dengan Soo Young. Mereka teruja ingin menjaga Soo Young dan anaknya yang bakal lahir nanti.

"Erm... Annyeong korang." tibe-tibe ade seorang lelaki cube menyapa mereka dengan senyuman kelat. Orang itu ialah Jungkook dan juga Yoongi yang turut berada disebelahnya.

Jihyo dan Sujung yang tadi kelihatan gembira, terus memadamkan senyuman. 2 orang lelaki yang berada dihadapan mereka, dipandang tajam.

"Ape korang nak?" tanye Sujung kasar.

"Kiteorang... Just nak berbaik dengan korang." balas Yoongi sebersalah.

"Berbaik korang kate? Pergi mamposlah! Korang dengan kawan korang yang serupe binatang tu same je. Tak boleh dipercayai!" marah Sujung. Bila diingat kembali ape yang terjadi pada Soo Young, terus naik darah jadinya gadis itu.

"Kiteorang dah tak berkawan dengan TaeHyung lagi. Lepas kiteorang dengar ape yang die buat dekat Soo Young, kiteorang buat keputusan untuk putuskan kawan dengan die." jelas Jungkook masih rase kecewe.

"Sebab ape korang putus kawan dengan die? Bukan korang same je ke? Tige-tige suke rosakkan anak dara orang." akhirnye Jihyo cube membuka mulut setelah terdiam dari tadi.

"Ye... Kiteorang ngaku kiteorang bukan orang yang baik. Kiteorang banyak mainkan hati perempuan dan hancurkan hati diorang macam permainan. Tapi kiteorang tak pernah rosakkan anak dara orang same macam ape yang TaeHyung buat dekat Soo Young. Bende tu tak boleh dimaafkan..." ucap Yoongi tegas.

[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜOnde histórias criam vida. Descubra agora