Bab 13

91 0 0
                                    

Husna kembali dari tandas dan melihat katil Ali kosong, dia segera menanyakan kepada jururawat berdekatan tentang keberadaan Ali.

"Excuse me, can I know where this patient are?" tanya Husna kepada jururawat tersebut.

"Oh, Dr Ali dah pergi tadi, rasanya dia macam pergi ke bangunan sebelah doktor, maybe dia pergi kerja..." Belum habis jururawat tersebut menuturkan kata-kata Husna terus bergegas keluar dan menelefon Ali. Setelah mendapat tahu keberadaannya, Husna terus bergegas lari. Sampai sahaja di rooftop dia terus memeriksa keadaan Ali dan kemudian menendang kakinya.

Nak sangat buat aku risaukan,ambil tendangan daripada Mir Husna. Namun melihat Ali yang mengaduh kesakitan dia pun merasa sakit dan mula menangis. Kenapa murah sangat air mata aku kalau dengan dia ini, bencilah.

Mendengar luahan daripada Ali membuatkan Husna terfikirkan sesuatu, when will I meet someone that gonna love me like this men. Will I ever meet anyone like him that love me unconditionally ? Can I actually fall for him? Tanya Husna kepada hatinya dan anak hatinya berkata sesuatu. Why not.

Husna masih memandang Ali dan ini membuatkan Ali menanyakan kenapa kepadanya dan ketika Ali mengosok rambutnya, Husna telah membuat keputusan. I will love this man, I know I will. Husna bertindak memegang pipi Ali dan mengucup bibir Ali. Ali terpaku dengan perlaku Husna dan Husna masih memandang Ali setelah menciumnya.

" I don't flirt, if I kiss you that mean we already are dating. There are so many thing that I'm not sure about this relationship but I want you. I want to learn to love you. Everything of you." Dengan tenang Husna menuturkan ayat tersebut kepada Ali yang masih kaget dengan tindakan Husna yang menciumnya. Dia masih menyentuh bibirnya dan sangat tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dilakukan oleh Husna.

"What? Should we do it again?" Tanya Husna kepada Ali yang mula menjauh dan dia terus mengelengkan kepalanya. Did she just kiss me and ask me if I want it again? Wow! My girlfriend is so MUCH for me to handle. Namun melihat Ali yang masih memegang bibirnya membuatkan Husna terfikir mungkin ciumannya tadi tidak mencukupi. I think I should kiss him again.

Husna mula mendekati dan dia menjengketkan kakinya, tangan kirinya memegang pipi Ali dan tangan kanannya memegang kepala Ali. Dia terus mencium Ali dan ciuman kali ini bertahan hingga 10 saat dan akhir sekali dia mengigit bibir bawah Ali. Akibat terlalu terkejut dengan gigitan daripada Husna, Ali terus menolaknya dan mula menjauh.

"Don't come near!" Kata Ali kepada Husna dan dia menarik nafas dengan panjang sekali.

"Okay first, we are dating now but we don't kiss like that. Not until we are married. Deal?" jantung Ali masih berdetak dengan laju sekali dan dia tak mampu bayangkan kalau benda seperti ini terus berlaku dia mungkin akan sakit jantung.

"Why?" tanya Husna dengan penuh tanda tanya.

"Because we are Muslim and we are not married yet okay. Kalau nak peluk biasa itu maybe Ali boleh terima but not that kissing just now. Kalau Hadi tahu mau Ali kena kejar dengan senapang. You know your brother temper right, I can't handle that." Kata Ali dengan penuh ketakutan pada Husna. Husna pun berfikir well abang Hadi maybe akan kejar dia dengan senapang but abi Umar dengan Baba maybe will kill him on the spot.

Husna terus setuju dengan permintaan Ali dan dia terus mendepangkan tangannya ke kiri dan kanan dan mecebikkan bibirnya minta dipeluk oleh Ali. Ali hanya tersenyum dengan tingkah Husna dan memeluknya sekali lagi.

Keesokannya, Ali bersiul dengan kegembiraan pada pagi itu dan membuatkan ayah dan ibunya tertanya-tanya apakah yang membuat anak bujang mereka bersiul dengan gembira sekali.

"Happy nya anak mama, ada apa-apa ke ini?" tanya mamanya kepada Ali yang terus duduk di meja makan dan membetulkan tali lehernya.

"Mana ada mama, Ali macam biasalah. Ali pergi dulu ya papa mama." Katanya sambil menyalami papa dan mamanya. Hari ini ialah hari kedua dia bercinta dengan Husna dan semalam mereka berbual dalam telefon hingga larut malam.Selepas memasuki kereta , Mir Hadi menelefon Ali.

" Sup bro, kenapa call pagi-pagi ini?" tanya Ali dengan riang sekali.

"Kau kenapa riang sangat pagi-pagi ini? Tak aku nak tanya ini Husna ada dekat dengan mana-mana lelaki tak kat hospital?" pertanyaan Hadi membuatkan Ali hampir hilang kawalan terhadap kenderaannya. Ali menelan air liurnya dan menanyakan kenapa pada Hadi.

" Semalam aku balik ke rumah Daddy dengan Mummy aku dengar dia calling dengan orang. The problem is sweet melampau suara adik aku tu. Jadi aku nak tahu ada tak lelaki yang dekat dengan Husna?" Tanya Hadi kepada Ali yang sudah peluh sejuk dengan pertanyaan Hadi.

"Tak ada bro, kalau ada aku akan cerita dengan kau." Kalaulah Hadi tahu akulah laki yang calling dengan adik dia malam tadi mahu lunyai badan aku kena muay thai dengan dia.

Ali tiba di hospital dan terus ke café untuk memesan minuman sekali dengan tiba-tiba ada suara lain yang memesan air untuk dia.

"One Iced Americano and one Iced Green tea. Abang ini bayar." Kata Husna kepada pelayan di café tersebut dan terus berlalu duduk di meja bersebelahan dengan cermin. Ali membawakan air mereka dan duduk bertentangan dengan Husna. Husna terus menarik minumannya dan kakinya mengaut kaki Ali di bawah meja. Pada awalnya Ali sangat terkejut dengan tindakan Husna namun lama-lama dia mula mengerti Husna jenis yang manja dengan kekasihnya. Semua kemanjaannya terserlah waktu itu dan ketika itu Ali nekad tentang sesuatu. Walau apapun yang terjadi di masa depan Husna akan tetap menjadi isterinya.

"Baby, Abang Hadi ada call you tak pagi tadi." Pertanyaan Husna membuatkan Ali tersedak dan terbatuk-batuk.

"Baby?"

"That is how you calling me?" Tanya Ali yang inginkan kepastian.

"Ya." Husna mengangguk dan Ali terus menutup mulutnya dengan kedua-dua tangannya. Dia senyum dengan penuh kegembiraan dan mengigit bibirnya tanda gembira dengan panggilan Husna kepadanya. Belum sempat dia ingin menanya lebih lanjut mereka dikejutkan dengan kedatangan Nurissa dan Sharmila.

"Wow the two of you look like a couple dari jauh" kata Sharmila dengan selambanya.

Mir HusnaWhere stories live. Discover now