Bab 6 ✨

53 7 2
                                    

"Alysya..jom gi library nak tak?"

"Erm.. boleh jugak.. lagipun exam dah nak dekat," Alysya bersetuju dengan cadangan aisy untuk mengulang kaji di perpustakaan awam yang berdekatan dengan rumah aisy.

"Susah betul la subjek matematik ni..." Aisy mengeluh bila dia tidak dapat menjawab soalan matematik yang diberikan oleh gurunya.

" Ish kau ni.. tak baik tau mengeluh time study nanti ilmu susah nak masuk... Sini la aku ajarkan kau," Alysya memang dikenali sebagai pelajar cemerlang dalam sekolah itu.

Selepas beberapa jam kemudian. Mereka pulang ke rumah masing - masing .

Keesokkan harinya Di sekolah.alysya Dan sahabatnya bertugas menjaga pintu pagar utama.

"Assalamualaikum selamat pagi.."

"Eh waalaikumussalam jodoh.. selamat pagi kekasihku dalam diam.." aiman terus menundukkan kepalanya bila alysya berkata sedemikian.

" Saya gurau jela awak... Jangan la terasa...sorry eh abang ketua." Alysya meminta maaf sambil menunjukkan peace kepada aiman .

"Eh tak pe saya tahu awak gurau Kan," aiman tidak mahu Alysya berasa bersalah terhadap dirinya.

Pada jam 7.45 mereka bersurai masuk ke kelas masing - masing. Dalam perjalanan bergerak ke kelas. Alysya terdengar bunyi pergaduhan di belakang bangunan pasang siap itu.

"Woii.. korang buat apa hah dekat dia ? " Mereka terdiam bila mendengar Alysya menjerit ke arah mereka.

" Woi pompuan kau dengar sini... Kalau kau masuk campur hal kitorang.. kau Jangan harap kau dapat terlepas macam tu je.. kau faham tak hah?" Ketua mereka bersuara untuk mengugut Alysya supaya meninggalkan mereka.

"Kau ingat Aku pengecut ke? Sorry sikit.. kau buat Salah besar tau dak.. kau buli kawan sekelas kau sampai muka dia lebam.. Kau ingat Aku nak diam ka bongok." Alysya makin berhampiri mereka tanpa rasa takut.

"Eh pompuan ni.. Aku taknak la pukul kau tapi kau dah melampau la perempuan.." helmi segera memukul Alysya dengan kayu Di bahagia kepalanya.

Alysya menahan kesakitan Yang dia rasai. Helmi Dan kawannya meneruskan  memukul rakan sekelasnya itu akibat tidak memberi tugasan yang pengetua berikan.

"Oi dah la.. kesian la dekat dia.. lepaskan dia Aku kta. " Alysya masih ingin berlawan dengan kumpulan helmi itu.

Helmi terasa sangat tercabar lalu menendang Alysya . Memijak perut Alysya sehinggakan Banyak darah Yang mengalir Dari mulutnya.

Ahmad menjerit sekuat hati untuk meminta bantuan orang lain. Tetapi rakan subahat helmi telah menumbuk mukanya sehinggakan dia sudah tidak mampu berlawan lagi.

Alysya tidak dapat menahan kesakitan Yang dia alami sehinggakan dia terus pengsan di atas lantai itu.

Aisy berasa tidak sedap hati lalu meminta izin Dari guru untuk mencari Alysya. Ketika Dalam perjalanan, aisy terserempak dengan aiman.

" Aiman.. kau Ada nampak Alysya tak? Dah sejam dia tak balik kelas.." Aisy bertanya dengan gelisah.

"Eh tadi dia Kata dia dah nak masuk kelas.. jom la Cari dia," aiman bergegas berjalan untuk mencari Alysya. Hatinya terasa sangat sakit Tampa dia tahu puncanya.

"Allahuakhbar Alysya.. bangun alysya.. aisy Aku kat sini... Alysya pengsan ni," aisy yang mendengar aiman menjerit terus berlari ke arah itu.

"A..dikk... Kau kenapa ni Dik.. bangun la Dik.. Aku risau la weyh.. bangun la." Aisy menangis bila melihat keadaan adik kembarnya yang parah itu.

Aiman terus meminta bantuan kepada guru bertugas untuk menelefon ambulans. Ketika Dalam perjalanan...

Tbc...

Thanks support 💘 pls vote , comments and share.. tenkiuuuu ✊🏻💛 nantikan next bab oke 😍

A promise of loyaltyOù les histoires vivent. Découvrez maintenant