Bab 9 ✨

55 8 3
                                    

Beberapa bulan kemudian... Alysya dan aiman Makin akrab seperti adik dan abang. peperiksaan Sijil pelajaran Malaysia akan tiba Dalam beberapa hari sahaja lagi.

"Aku kena buat note ni dekat aiman.." Alysya bergegas keluar dari rumah untuk membeli kad Di kedai berdekatan dengan rumahnya.

Alysya mencapai telefonnya lalu menelefon aisy untuk membantunya.

"Hello aisy.. kau boleh tolong adik tak? "

"Ya.. kau nak aku tolong apa adik intan payung kesayangan abang." Aisy tergelak kecil bila dapat menyakat adik kembarnya itu.

"Tolong lekatkan sticker note ni dekat buku aiman." Alysya tersenyum bila meminta hasrat yang dia inginkan.

"Ya la Aku buatkan." Aisy menjeling ke arah Alysya.

Hari peperiksaan Sijil pelajaran Malaysia sudah pun tiba. Tanpa disedari aiman, bukunya sudah dilekatkan dengan sticker note. Aiman berasa hairan dengan sticker note yang tertulis "good luck aiman. Jawab dengan tenang ya ! " Berserta dengan emoji yang sangat comel.

"Haih cute la Alysya ni ," aiman tersenyum bila teringatkan wajah comel Alysya yang telah menjadikan hatinya gelisah.

Pada malam itu, Alysya berjumpa dengan puan munirah Dan encik Mustafa untuk membincangkan tentang pengajiannya. Alysya berpendapat untuk meminta memasuki kelas tambahan subjek matematik dan sains.

"Maa..ayah.. Alysya ingat Alysya nak masuk kelas tambahan boleh ? Lagipun tahun hadapan Alysya dah nak spm la," puan munirah Dan encik Mustafa saling melihat satu Sama lain.

"Boleh sayang..apa Salahnya. Nanti alysya bagitahu abah Alysya nak belajar dekat mana ya nak," encik Mustafa dengan senang hati memberi kebenaran kepada Alysya.

" Terima kasih maa abah." Alysya tersenyum Manis kepada kedua ibu bapanya.

Kring...kring..kring..

Telefon bimbit Alysya berbunyi tanda Ada pesanan masuk..

"Assalamualaikum lysya...im nak ucap terima kasih sebab bagi kad yang cute sangat Tu heheheh... Nanti bila im dah habeh exam Kita gi lepak same tau."

"Waalaikumussalam sama - Sama kasih juga..okay gudluck im."

Alysya tersenyum manis bila mendapat pesanan Dari crush kesayangannya.

Sejak mereka rapat, aiman sudah membahasakan dirinya sebagai im dan memanggil Alysya sebagai lysya. Mereka setuju dengan cadangan aiman itu kerana mereka saling mempunyai panggilan Yang istimewa Dalam persahabatan mereka.

"Ya allah..kau jodohkanlah Aku dengan aiman Dan bukakanlah hatinya untuk menerimaku seadanya. " Alysya berdoa dengan bersungguh - sungguh.

Malam pun tiba dengan bertemankan bulan purnama. Alysya mengambil angin Malam Di hadapan rumahnya sambil melihat bulan. Dia teringatkan hal aiman Yang bakal meninggalkan zaman persekolahan.

" Woiii..."

"Woi mak kau terebang masuk Dalam longkang." Alysya melatah bila Ada seseorang Yang mengejutkan dia Dari lamunan.

"Hahahahhaha apa la lysya ni... Im dah sampai sini dekat 15 minit dah. Dia boleh pulak berangan eh.. haih apa la nak jadi dengan budak kecil ni ." Aiman membebel sambil membuat muka kepada Alysya.

" Sorry.. lysya teringatkan masalah sekolah ni ha ." Alysya berdalih supaya tidak diketahui oleh aiman.

"Lysya..okay ke?"

" Im.. lysya sebenarnya..."

Tbc...

Sorry gais... Lama tak update . Author bz naw😂 enjoy okay.. Jangan berenti support 😍❤️




A promise of loyaltyWhere stories live. Discover now