Bab 11 ✨

29 5 5
                                    

Pang..

"Ya Allah iza..apa kau buat dekat anak aku ni ,"

"Ini balasannya kau dah sakitkan anak aku. Kau sedar diri Kau Tu perempuan. Aiman bersusah payah sediakan persediaan untuk sambut birthday kau. Ini Yang dia dapat. Kau ingat dia apa ha. Ish benci Aku tengok muka perempuan Yang tak guna macam kau ni la.. berambus Dari sini. Kau Dan keluarga Malang kau pergi Dari sini. Mulai saat ni anggap kitorang tak pernah kenal kau. Aiman takkan berkawan dengan keluarga pembawa Bala ni lagi." Puan iza menghalau keluarga Alysya Dan aisy.

Alysya pengsan selepas mendengar kata - kata puan iza.

"Alhamdulillah Alysya dah sedar nak ."

"Aiman macam mana ? Alysya nak pergi tengok dia. Alysya berdosa dengan dia. " Kata Alysya terus terhenti apabila pintu biliknya dibuka.

"Aisy.. macam mana dengan aiman? Dia okay Kan ? "

"Maafkan abang Alysya. Keluarga aiman dah bawa dia pindah ke hospital lain. " Aisy menunduk bila melihat riak Alysya yang terlalu lemah Di Dalam perlukan ibunya.

"Ini semua Salah Aku. Aku tak patut jalan terburu - buru. Ya Allah , Aku dah jauh dengan orang Yang Aku sayang. Aku dah sakitkan dia ya Allah. Aku tak dapat Jaga dia sekarang. Aku berdosa ya Allah. Ya Allah kau lindungilah mereka sekeluarga. Aku redha dengan ketentuanmu. Andai ini jalan terbaik. Aku lepaskan dia." Kata Alysya Di Dalam hati. Dia tidur dengan menemani air Mata.

Aisy membuka Telefon bimbit miliknya. Mesej terakhir dia dengan aiman menunjukkan pengakuan aiman Yang mencintai Alysya.

Aiman:
Weyh aisy.. Aku Ada benda nak luah NIH hihihi tapi Aku segan la dengan kau.. yerla kau mesti Akan gelakkan Aku hm.

Aisy:
Apa? Belum luah belum tahu..hahaha kau cita jerla apa kau nak gitau. Aku janji tak Akan gelakkan kau.

Aiman:
Aku sukakan Alysya. Dah lama perasaan Aku ni. Sebab Tu la Aku nak sangat sambut birthday korang tapi Alysya la special lagi.

Aisy:
Kau serious la gila?

Aiman:
Yerla benda macam ni mana boleh bawak main aisy.

Aiman:
Kau tolong jagakan dia tau. Aku sayangkan dia. Tapi Aku tak tahu bila Aku boleh luah perasaan ni aisy.

Aiman:
Aku nak dia bahagia walaupun Aku tak Ada disisi dia.

Aisy:
Okay Aku janji man. Tapi Aku nak kau tahu Yang Alysya sayangkan kau juga.

Massage terakhir Aisy tidak dibaca oleh aiman. Aisy kecewa dengan dirinya Yang terlewat hantar pesanan tersebut. Aisy melihat adik kembarnya dengan perasaan sedih Dan pilu.

"Adik.. kau kena kuat ya.." bisik Aisy sambil membelai rambut Alysya.

Keesokkan harinya, Alysya dah dibenarkan pulang ke rumah untuk berehat. Alysya hanya diamkan diri sejak pagi. Aisy berasa tidak senang Hati melihat Alysya yang banyak berubah.

Tok.tok.tok..

"Alysya.. abang masuk tau.." aisy lalu membuka pintu bilik adiknya. Dia melihat keadaan Alysya yang Pucat Dan lemah. Bilik Alysya berselerak dengan kertas ucapan untuk aiman.

A promise of loyaltyWhere stories live. Discover now