03 :: mirrOr

52 19 0
                                    

" cermin  ? " sihyoun mula berasa hairan  , terdapat banyak cermin-cermin didalam sekeliling bilik itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" cermin  ? " sihyoun mula berasa hairan  , terdapat banyak cermin-cermin didalam sekeliling bilik itu .  Kelihatan bayangannya sudah terpapar didalam cermin  , tetapi  .. Dia pelik apabila bayangan mereka bertiga tidak kelihatan didalam pantulan cermin itu hanya dia seorang saja yang terpantu  . Pelbagai tanda tanya yang mula timbul didalam diri sihyoun  , mengapa mereka tiada dalam cermin  ?

" hongjoong hyung  " panggil wooyoung setelah mereka sudah masuk ke dalam bilik itu  , pintu bersaiz besar itu terus tertutup rapat dengan sendirinya tanpa sesiapa pun yang sentuhnya  .

" oh  , siapa pula yang korang bawa ni  ? " munculnya seorang lelaki yang ketinggian agak pendek daripada tiga lelaki itu dengan rambutnya berwarna biru sedang berjalan menuruni anak tangga satu per satu ingin menghampiri ke arah sihyoun  .

" dia manusia yang termasuk didalam demensi ini  " jelas yeosang sambil matanya memandang figura sihyoun dibelakangnya  . Hongjoong sekadar mengangguk-angguk dengan penjelasan ringkas yeosang  .

" manusia , siapa nama kau  ?"soal hongjoong  .

" Moon Sihyoun  " balas sihyoun memperkenalkan namanya kepada lelaki yang dikenali hongjoong itu. 

" engkah tahu  , yang kau sekarang berada di alam mana  ? Adakah kau sudah tahu  ?"soal hongjoong sambil memeluk tubuhnya menghadap sihyoun yang kurang sama tinggi dengannya namun dia masih tinggi sikit  .

" t—tak  " balas sihyoun dengan gelengan kepala  , dia pun buntu bagaimana dia boleh muncul dekat sini dan berjumpa dengan lelaki-lelaki itu  .

" wonderland 's world  .Merupakan alam yang penuh dengan keanehan dan luar biasa  , benda yang kau tak pernah lihat semuanya akan dilihat dihadapan anak mata kau sendiri  .. Tetapi  , kau jangan berasa takut dengan kami semua—kami hanyalah orang dikota atiny's town yang baik hati"

" kami baik orangnya—" jelas hongjoong panjang lebar  . Sihyoun tercengang dan sememangnya dia kurang faham  .

Lalu munculnya ramai lelaki dihadapan sihyoun  , sihyoun terkejut akan kemunculan mereka seperti dia tengah menonton persembahan magik  . Diorang muncul secara tiba-tiba pula tu  . Memang andaiannya mengatakan mereka semua bukan lah manusia seperti dia  . Anak matanya silih berganti melihat empat orang lelaki yang berwajah kacak-kacak belaka , dia terpegun seketika.  Tak sangka mereka begitu kacak seperti seorang idol yang dia amat minati .

" awak sihyoun saya jeong yunho .. Wah  ! Cantiknya dia ni  .. Nak jadi peneman sehidup saya tak  ? " tawar lelaki yang tinggi lampai dengan rambut kemerahan cair tuh bernama jeong yunho . Dia menghulurkan tangan bersama dengan senyuman lebar  . Sihyoun teragak-agak saja  , adakah dia patut balas senyuman itu  ? Kekok yang amatnya  .

" tak payah goda manusia ni "halang lelaki yang berambut putih atau lebih dikenali sebagai yeosang  . Dialah yang bawa sihyoun sampai dekat sini  . Yunho mengeluh berat  .

【C】The Mirror :: i will back Where stories live. Discover now