finale :: mirrOr

43 18 0
                                    

" wey joong kau bawa kitorang dekat mana pula  ? Apasal kita boleh sampai dekat tempat minion ni 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" wey joong kau bawa kitorang dekat mana pula  ? Apasal kita boleh sampai dekat tempat minion ni  . Apa kejadah eh kau ni  " anak mata mereka bertiga saling memandang ke arah hongjoong yang sememangnya ketua mereka.

" eh  , kau tahu apa je  ? Mana tahu diorang lari sampai dekat
Sini ke  .. " balas hongjoong  . Boleh sampai dekat sini dia bawa kawan-kawannya itu  . San , seonghwa dan wooyoung sudah buat-buat cara tak dengar dengan kata-kata hongjoong tu  .

" sudahlah jom kita pergi tempat lain  , seonghwa hyung yang tolong jadi ketua " kata san lalu mereka meninggalkan hongjoong yang masih tercegat dekat depan pintu gerbang ke minion's town  .

" korang tunggu lah aku  " hongjoong seraya mengejar kawannya yang sudah berjauhan daripada situ  . Masing-masing berjalan mengikuti seonghwa merupakan ketua baru mereka  , malas nak diharapkan oleh hongjoong yang entah jalan kemana-mana dia bawa  . Manakala kawannya yang lagi tiga orang tu  , tak tahu apa cerita lah sebab mereka kena tinggal dekat rumah  .

Sementara mereka berempat tengah pergi mencari yeosang  , manakala situasi didalam rumah pula sudah bising dengan suara riuh rendah yang terhasil daripada tiga orang beruk hutan tu  , lebih lagi satu rumah itu penuh dengan lampu warna-warni dipasang kan  .

" mari kita berseronok  !"jerit jongho yang mempunyai suara nyaring tu  , heh habis bergema seluruh rumah dengan suara jongho saja  . Rasanya  , dah boleh hancur kot satu bangunan mereka tinggal tu kot  .

" ada sesiapa mahukan snek "yunho muncul daripada ruang tamu sambil tanganya penuh dengan bermacam-macam snek yang diambil daripada dapur  . Mereka rasa lebih selamat bila tiadanya bayangan seonghwa  . Kalau tidak  , masing-masing kena campak sampai dekat kutub utaralah namanya nanti  .

                    ▩▩▩▩

Yeosang dan sihyoun berhenti di tempat air terjun terletak  , mereka ingin membersihkan diri yang sudah kelihatan agak selekeh dan masing-masing muka macam baru lepas maim lumpur. Bahkan seperti setahun tak pernah jumpa air.

Sihyoun menyelupkan kedua tapak tangannya ke dalam air lalu dibasuhkan pada wajahnya yang comot lagi-lagi wajahnya terdapat sedikit kesan-kesan percikkan darah haritu yang masih tak hilang-hilang lahi . Berkali-kali dia membasuh wajahnya itu sehingga bersih seperti biasa  .
Turut perbuatannya itu sama diikuti oleh yeosang juga  . Mereka mengelap setiap tubuh mereka dengan air  .

Barulah rasa segar semula daripada sebelum ini yang asyik rasa lelah  , letih dan langsung tak berdaya  . Sekarang tenaga mereka sudah meningkat sedikit demi sedikit  .

" lepas ni kita nak pergi mana? " tanya sihyoun  .

" aku rasa  .. Kita tinggal disini buat sementara waktu  , aku cuma takut je kalau mereka masih memberontak cari kau ..
Tak silap-silap dalam perjalanan kita bertembung dengan mereka pula  " jelas yeosang panjang lebar  , ya itulah yang dia takut sekarang nih  . Manusia itu berada dalam keadaan bahaya  .

【C】The Mirror :: i will back Where stories live. Discover now