NHS-26

282 21 3
                                    

Cing!

Bunyi cawan kaca berlaga antara satu sama lain di dalam bilik yang menjadi tempat biasa sahabat sahabat ini berkumpul bagi meraikan kemenangan Iman yang begitu dramatik.

"Cayalah,Rudy! Aku tak percaya betul kau akan jerit macam tu dari muka pintu masuk stadium tu tadi." Beritahu Jet yang masih tidak mampu percaya dengan apa yang telah dilakukan oleh sahabat mereka yang satu itu.

"Percaya atau tak,kau tetap kena percaya sebab dia dah pun buat." Ujar Nabila sambil berpeluk tubuhnya malas mahu melayan.

Rudy juga memutarkan bola matanya malas. Jika ikutkan hati mahu saja dia berambus dari situ tapi bila fikirkn perasaan Iman dan penat lelah kawan kawan bangsat dia yang sediakan semua ni,dia bertahan sajalah.

"Progrm Iman dah selesai. Jadi awak boleh bersedia untuk persembahan akhir tahun nanti." Ujar Alyna pula. Iman hanya mengangguk.

"Bila sebut pasal persembahan akhir tahun,macam mana dengan kostum?" Tanya Khai. Kemudian bahunya ditepuk oleh Zass.

"Benda seremeh itu buat apa kau nak fikir. Aku,Jet dan Chris dah bincang yang kita orang akan cari sopnsor untuk kostum persembahan kita nanti." Jelas Zass.

Dalam keadaan sibuk berbincang,pintu common room itu dibuka mengejut dari luar. Tersentak 14 manusia lalu mata mereka memandang ke arah satu susuk tubuh yang tidak mereka kenali di sekolah itu kecuali seseorang.

"Chris! I found you! Let's go! Dad want to meet you." Ujar lelaki itu sambil menarik tangan Chris agar dia mengikuti langkah lelaki misteri itu.

"Danish! Wait. Give me five minute."  Jawab Chris lalu dia meleraikan pegangan tangan lelaki yang agak seiras dengannya itu. Dia menolak lelaki itu keluar dari common room lalu pintu ditutup dan dikunci.

Chris menghela nafas lega. Dia bersandar disebalik pintu yang berkunci itu. Semua mata masih memandang pelik terhadap Chris.

"O..key. Siapa budak tu?" Tanya Moon selamba. Dia yakin yang lain juga ingin tahu siapa gerangan sebenar lelaki itu dan apakah hubunfannya dengan lelaki kacukan ini.

"Chris Danish Imran. Dia adik aku dari London. Dia masih belum fasih berbahasa melayu." Jawab Chris.

"Jadi apa tujuan dia datang sini cari kau?" Tanya Roza pula. Chris hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Hakikat sebenarnya dia cukup tahu dan mengerti apa sebenarnya tujuan adiknya ini mencarinya di Malaysia. Tapi dia takut mahu mengaku pada kawan kawannya.

"Korang,aku pergi dulu. Ada benda penting yang aku nak settlekan dengan Danish." Ujar Chris lalu dia keluar dari common room dan pergi pada adiknya yang sedang menunggu.

"I do not want to go back there!" Bentak Chris. Danish yang masih cuba memujuk dengan menceritakan segalanya yang berlaku di London masih tidak mampu membuatkan Chris berubah fikiran.

"But Chris,London needs you. London needs a king like you."

"In the case,you're the only one became the king of London. I'll continue to stay here."

Chris beredar pergi dari situ setelah membalas kata kata Danish. Chris benar benar tidak ingin pulang. Dia sudah terlalu sayangkan Malaysia. Selama ini dia berusaha sendiri bagaimana mahu teruskan hidup,sekarang ayahnya mahu dia pulang untuk menjadi raja kepada London?

Bersambung....

Northwind High School II : Our FutureWhere stories live. Discover now