⚊⚋⚊⚋⚊⚋◸ғᴏᴜʀ◿⚊⚋⚊⚋⚊⚋

146 17 112
                                    

BUSH!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BUSH!

Aku disimbah dengan air sejuk oleh Yeonho. Aku terus menggigil kesejukkan.

"Yeonho... ke-kenapa simbah air?" soal aku

"Kau tu yang malas nak bangun. Aku simbah je la airnya." katanya selamba.

"K-kenapa?" soal aku.

"Eomma panggil. Turun cepat." katanya lalu keluar dari bilik. Memang adik yang tak boleh diharap. Aku terus bersiap dan turun ke bawah.

"Lambat!" kata eomma. Aku terus menunduk.

"M-maaf eomma, Yubin terlajak tidur." kata aku.

"Alasan je tu. Cepat siapkan breakfast untuk kami." kata appa pulak. Sejak appa kena buang kerja, keluarga aku mengharapkan aku je untuk bekerja. Walaupon eomma masih bekerja, tapi duitnya habis dibazirkan oleh barang ii yang mahal.

"Eomma, Yeonho nak Iphone 12." kata Yeonho.

"Arasseo, nanti eomma bank in duit. Boleh beli sendiri kan?" soal eomma kepada Yeonho. Aku di dapur hanya mengetap bibir. Apa yang aku nak semua tak dapat. Apa yang Yeonho inginkan semua dapat. Tak adil.

Setelah selesai, mereka semua ke meja makan. Aku duduk di tempat asal aku.

"Asal kau duduk sini? Tempat kau kan kat dapur sekarang? Ingat tak, NOONA?" soal Yeonho, memerli. Aku terus menunduk.

"Pergi ke sana. Kau tak layak duduk di sini." kata appa. Aku memandang ke arah Yeonho yang dah tersenyum sinis ke arahku.

Aku dengan bengangnya mengambil pinggan aku dan berjalan ke arah dapur. Perasaan marah aku kepada Yeonho membuak. Kau tengoklah nanti Yeonho. Aku akan balas balik.

Setelah selesai makan, aku ingin basuh pinggan. Tiba ii, ada satu pinggan tambahan berada di sinki. Aku memandang ke arah Yeonho yang masih tersenyum sinis ke arahku.

"Basuhkan sekali, ye kakak tercinta. HAHAHAHAHA!"

Aku mengetap bibir. Mula dah setan aku naik. Aku terus menarik rambutnya dan menghantukkan kepalanya di sinki. Mengadu kesakitan si dia.

"Kau fikir aku orang gaji? HAH? Kau ada tangan kan? Kenapa tak basuh sendiri? Dasar pemalas!" Aku terus menghantukkan kepalanya di sinki dan dinding sampai berdarah.

"ARGHH OMMA!" jeritnya. Setelah dia menjerit, aku dikejutkan oleh suara eomma.

"Hentikan! Lepaskan anak aku!" kata eomma lalu melepaskan tanganku dari rambut Yeonho.

"Apa bezanya Yubin eomma? Kenapa eomma pilih kasih sangat sekarang? Yubin lagi tua dari Yeonho dan kenapa eomma sayangkan Yeonho lebih? Tak adil la eomma!" bentak aku.

PANG!

Satu tamparan hinggap di pipi aku.

"Jangan cakap sembarangan dengan anak aku. Kau la penyebab appa kau kena buang kerja! Kau jugak penyebab hidup kita susah!" kata eomma. Aku terus mengetap bibir. Semuanya salah aku. Yelah.

「 C 」SKZ AF ; ❛❛The Mistress❜❜Where stories live. Discover now