⚊⚋⚊⚋⚊⚋◸sᴇᴠᴇɴᴛᴇᴇɴ◿⚊⚋⚊⚋⚊⚋

188 17 104
                                    

Mereka semua berkahwin dengan lelaki yang baru sahaja mereka kenal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka semua berkahwin dengan lelaki yang baru sahaja mereka kenal. Ada yang kehidupan mereka seperti di syurga, ada yang biasa sahaja, ada yang rasa kekok dan pada masa yang sama, ada rasa sengsaranya.

Setelah beberapa jam kemudian, mereka berkumpul di cafe Haerin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah beberapa jam kemudian, mereka berkumpul di cafe Haerin.

"Annyeong unnie." sapa Yura lalu duduk di sebelah Haerin.

"Annyeong, siapa hantar kau tadi?" soal Haerin.

"Ohhh Chan yang hantar sebab dia nak pergi kerja. Hmm tu yang hantar sekali tu." kata Yura.

"Yang lain mana unnie?" soalnya lagi.

"Tak sampai lagi la tu ataupon masih kelas." kata Haerin. Tak lama kemudian, Chaera menghampiri mereka.

"Annyeong unnies." kata Chaera.

"Ehhh Chaera. Datang sekali dengan Kay ke?" soal Haerin. Kay hanya mengangguk.

"Haah kebetulan terserempak dengan Chae waktu balik tadi. Hmm tu yang jalan sama ii." kata Kay lalu duduk. Sementara menunggu, tiba ii mereka terdengar suara dari luar cafe.

"Kalau dah siap call tau." kata Changbin dari luar.

"Aigoo awak ni. Jangan risau la. Saya boleh balik dengan yang lain. Awak pergilah kerja tu." kata Yubin lalu masuk ke dalam cafe.

"Wuuuu suami hantarkan la..." kata Yura. Yubin dah malu ii dan duduk bersama dengan mereka. Tak lama kemudian, ada seorang perempuan masuk ke dalam cafe bersama penutup muka.

"Jane unnie." Chaera berlari ke arahnya lalu memegang erat lengannya. Kelihatan Jane sedang tersedu-sedan sambil berjalan ke arah mereka.

"Omg Jane, Ayen pukul kau lagi ke?" soal Yubin. Jane hanya mengangguk.

"Hampir setiap hari." kata Jane lalu cuba untuk berhenti menangis.

"Dia bagi pulak kau keluar hari ni?" soal Yura. Jane hanya mendiamkan diri. Tiba ii, ada dua orang perempuan masuk ke dalam.

"Ishhh Lino tu kan memang nak kena maki." marah Jiee sambil memegang erat lengan Mina. Mereka semua berasa kasihan dengan Mina. Muka Mina yang lebam dan ada kesan tampar yang ketara di pipinya.

Mereka semua tahu keadaan Mina. Mina bukan setakat didera, malah diseksa pon ada.

"Apa nak jadi si Lino tu? Dia fikir kau ni apa? Binatang?" soal Haerin, bengang. Mina terus duduk di antara Jiee dan Kay.

"Unnie tak nak balik rumah lagi." kata Mina sambil menangis.

"Tapi unnie, unnie kenal Lino tu kan macam mana? Kalau unnie tak balik rumah, lagi teruk keadaan." kata Kay. Mina hanya tersedu.

"Unnie takut unnie diseksa teruk lagi. Unnie tak sanggup." kata Mina lagi.

"Mina, aku tau kau kuat. Apa ii pon yang terjadi. Kau sabar je. Aku tau perkahwinan yang macam ni akan bahagia satu hari nanti." kata Yubin, cuba untuk menyakinkan Mina. Mina nak tak nak hanya akur.

"Jane, kau pon sama. Unnie tau, satu hari nanti Ayen akan insaf. Unnie tau dia bukan orang yang macam tu. Dia cuma tertekan dengan apa yang terjadi. Bagi dia masa." kata Yubin lagi. Jane hanya menunduk.

"Baiklah sekarang ni, mari kita relax and tenangkan fikiran. Yura kumpul korang ni pon sebab nak suruh korang release tension." kata Yura lagi.

"Betul. Jap, unnie akan bawakkan minuman untuk kalian." kata Haerin lalu menuju ke dapur untuk menghidang kan minuman serta pencuci mulut untuk mereka semua.

Di situasi Stray Kids.

"Hey everyone. Jomlah borak." kata Han.

"Kau nak borak pasal apa?" soal Changbin.

"Borak pasal life korang dengan wife korang la. Macam mana?" soal Han lagi. Lino yang baring di atas sofa gegas berdiri.

"Kalau nak cerita pasal family, aku nak balik dulu." kata Lino. Ayen pon bangun dari tempat duduknya.

"Ayen pon nak balik. Rasa takde mood nak cakap sekarang." kata Ayen.

"Hyung tau korang dipaksa. Kiteorang pon dipaksa. We are in the same place." kata Chan, cuba untuk memujuk mereka.

"Kalau setakat jumpa nak borak pasal marriage life baik tak payah la hyung. Bertambah sakit hati je. Hyung tau tak? Disebabkan perkahwinan ni, Lino kena lepaskan Yuna. Hyung pon tau kan yang Lino cintakan Yuna lebih dari segalanya." kata Lino. Yang lain semua berasa kecewa dengan Lino dan juga Ayen.

Hanya disebabkan cinta buta, mereka sanggup memukul, mendera isterinya sendiri.

"Hyung, Ayen, aku tak sangka korang sekejam ni. Korang ingat isteri korang tu patung? Binatang? Dorang tu manusia jugak. Faham tak, manusia?" marah Hyunjin. Chan cuba untuk meleraikan pergaduhan ini.

"Sudahlah. Kita datang sini bukan nak bergaduh. Lino, Ayen. Sit down." arah Chan tegas. Lino mendengus lalu kembali duduk bersama dengan Ayen.

"Kalau kali ni cakap pasal wife, kiteorang takkan teragak untuk berambus dari sini." kata Lino.

"Hyung, kalau hyung bencikan Mina noona, why not hyung ceraikan dia je instead of dera dia?" soal Seungmin.

"Betul tu. Ayen pon sama. Kau kalau tak suka Jane, putus dengan cara baik. Jangan seksa dia lagi. Aku yakin dia tersakiti teruk kali ni." kata Felix

Kata ii Seungmin dan Felix membuatkan mereka berdua terkelu. 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

rapdoraemonster
LUVSEONGHWA
LUVYKAY_
HANLVR_
flexgirl-
kitty_snowflake-
wHiTe_EuN

Next chapter akan munculnya enemy kalian🌚✨

「 C 」SKZ AF ; ❛❛The Mistress❜❜Where stories live. Discover now