Bab 1

1.2K 3 0
                                    

Ace, adalah gelaran yang di berikan kepada Tengu Elisya ketika menjadi salah seorang mafia dalam ahli kumpulan black dragon. Dya seorang yang cekap berlawan, menggunakan senjata dan peka serta tangkas.

"Sya, aku rasa kau kena stop buat kerja nii, kau tu perempuan, aku nak sebelum umur kau 19 tahun kau dah cuci tangan, kau kena ingat bila umur kau dah 20 tahun, kau tak boleh keluar dah" kata Tengku Akif selaku abang sulungnya.

Semua adik beradik mereka terlibat dengan gejala tersebut termasuk Tengku Hafiz abang kedua Tengku Elisya juga terlibat dengan gejala mafia ini tanpa pengetahuan kedua ibu bapa mereka.

Pada usianya menjangkau 18 tahun Sya sudah sudah pon mengundurkan diri begitu juga dengan abang - abangnya. Kini mereka ingin menumpukan sepenuh perhatian terhadap syarikat yang telah di beri oleh ayah mereka.

**********

"Assalamualaikum Syah, buat apa tuu" sergah Sya apabila melihat Syah yang leka mengerjakan tanamannya.

"Eh Sya kenapa tak bagitau Syah yang Sya nak datang, bleh abang suruh ibu masak sedap ii" ujar Syah dengan gembira apabila melihat kekasih hatinya.

"Apa la Syah nii, ada pulak suruh ibu kalau nak special sangat, Syah pa masak" Ujar Sya. "Eleh Sya cakap senang la, tunggu jap ehh Syah nak siap pastu kita pegi makan luar, don't worry on me" ujar Syah lalu terus naik kerumah.

"Syah, Sya tak mintak banyak pon, cukup kesetiaan yang Syah bagi nii" ujar Sya secara perlahan sambil melihat Syah naik ke rumah.

**********

"Eh Tengku Dina, buat apa dekat sini? dengar cita anak you Tengku Elisya tu bercinta dengan budak kampung. Euwww so low class tak sangkakan family yang kita tengok perfect akhirnya merendah martabat mereka dengan kahwin dengan orang low class" ujar Tengku Azlin dengan sinis.

Tengku Azlin merupakan kakak kepada Tengku Dina iaitu mama kepada Tengku Elisya.

"Eh Azlin kau dengar sini biar la low class ke high class ke janji anak aku bahagia" kata Tengku Dina lalu meninggal Tengku Azlin yang angkuh.

**********

"Hye sayang" ujar Syah di belakang Tengku Elisya sambil tersenyum simpul.

"Eh Syah apa ni kejut kan orang macam tu" marah Sya sambil menjeling manja kepada Syah.

"HAHAHAHAHA apa la Sya ni nak marah Syah tapi macam nak Syah gigit ii je dya, asal comel sangat hmmmm?" tanya Syah sambil melihat ke dalam iris berwarna hazel tersebut.

"Eh Syah nak buat apa dengan gitar ni kita nak gi picnic je pon" Ujar Sya dengan pelik.

"Alaaa tak salah kan nak jadi lain dari yang lain, dah jom nnti jem" kata Syah lalu menuju ke keretanya tanpa menunggu Sya.

**********

Sya berasa pelik kerana Syah tidak membawanya ke restaurant seperti yang di janjikan tetapi membawanya ke tasik yang selalu mereka luangkan masa bersama.

"Okay dah sampai, shall we?" ujar Syah kepada Sya setelah membuka pintu kereta buat Sya.

"Jap Syah kata nak makan dekat restaurant ni, dah kenapa bawak pergi tasik? kedai penuh ke?" tanya Sya dengan perasaan ragu ii.

"Awak jangan fikir bukan ii ehhh, takde apa laa, lgipon awal lagikan nak makan, kita lepak ii luuu" Ujar Syah dengan tenang lalu meninggalkan Sya yang sedang terpinga-pinga keseorangan.

My Annoying Husband Where stories live. Discover now