(Harry p.o.v)
Samen lopen we naar de voordeur. Voordat ik de deur open doe bekijk ik Rose goed. Ik schrik als ik bloed onder haar neus zie en dat haar oog blauw is. 'Rose?' vraag ik zacht. Ze knikt. 'Who did that to you?' Rose kijkt naar beneden. 'Thomas..' fluistert ze. 'Do you mean Thomas, I mean Thomas Thomas. The Thomas from school?' vraag ik. Weer knikt ze. 'And Jade is in love with him. But I hate him. He..' roept Rose opgefokt maar stopt. Ze laat zich tegen me aanvallen. 'Harry, can I stay a few days here? In your house?' vraagt Rose zacht. 'Ofcourse honey.' fluister ik zacht en druk een kus op haar hoofd. Ik doe de deur open en gebaar dat Rose zacht moet zijn. Zachtjes lopen we naar boven en ik leidt haar naar de logeerkamer. 'You can sleep here okay? I go to the boys and say that the have to be quiet because you here. Then I come upstairs again and take care of you allright?' zeg ik. Rose knikt en laat zich op bed vallen. Ik sluit de deur zachtjes en lopen naar beneden. 'Harry were was you? You missed the movie!' roept Liam uit. 'Ssst! Be quiet please. Rose is upstairs. Zayn don't go upstairs.. Tomorrow okay?' ik kijk hem streng aan. Hij doet zijn mond open en dan weer dicht. Hij knikt. 'I go to her and then we all go to sleep right?' vraag ik streng aan iedereen. 'I thought Liam was the daddy..' mompelt Niall. De jongens beginnen te lachen. 'Be quiet!' roep ik streng. Gelijk houdt iedereen geschrokken zijn mond. Tevreden geef ik een knikje en loop naar de keuken. Hier moet toch ergens een creme liggen tegen beurse plekken. Ik zoek in de la's. 'Found it..' mompel ik in mezelf. Ik loop de keuken uit naar boven. Boven ga ik nog even naar de badkamer voor een nat doekje. 'Rose? Wake up please..' zeg ik zacht wanneer ik haar kamer binnenkom. Ze veert gelijk overeind. 'It's me Harry.' fluister ik. Gelijk is ze rustig. Ik ga bij haar op bed zitten en knip haar bedlampje aan. 'Did you have a fight with him?' vraag ik. Ik spreek expres zijn naam niet uit. Ze knikt. Ik pak haar kin en bekijk haar gezicht goed. Onder haar neus zit bloed en ook op haar lippen. Hij heeft haar hard geraakt. Zachtjes begin ik het bloed weg te vegen. Rose begint te kreunen. 'Sorry Rose, but I have to do it.' fluister ik. Geen idee waarom we fluisteren eigenlijk. Ze knikt en laat me het bloed weer weg vegen. Wanneer al het bloed weg is, pak ik de tube creme. 'This is for your blue eye.' zeg ik. Ze knikt en sluit haar oog. Zachtjes smeer ik de creme op haar ogen. 'Good, tomorrow the creme again. 2 times at day. Okay?' Rose knikt bevestigend. Ik stop haar in en al snel ligt ze in een vredige slaap. Ik loop naar mijn eigen bed en laat mezelf vallen. 'Stupid Thomas..' fluister ik en val in slaap.
**Next morning.**
(Rose p.o.v)
Ik wordt wakker van gesnurk. Verbaasd draai ik me om. 'Zayn?' vraag ik zacht. Zayn opent zijn ogen. 'Rose!' roept hij uit. 'What are you doing in my bed?' vraag ik verbaasd. 'I want to know what happend with you..' zegt Zayn zacht. Alsof hij zich er voor schaamt. 'Nothing, I... I felt.. To the ground.. And then.. Uh.. It hurts?' zeg ik.. Noujaa.. Ik vraah het eigenlijk meer. Ik hoop maar dat hij het gelooft. 'Rose, and now the truth..' zegt hij en kijkt me serieus aan. 'It was.. Wait, I tell it downstairs. With Harry. He doesn't know it too. He has to know it too. And the other boys may hear it too.' zeg ik en stap uit bed. Ik pak de tube creme en loop naar beneden. 'Hi Rose!' roept Louis en begint op me af te stormen. 'ROSIEE!' klinkt het vanuit de keuken. Niall komt met zijn mond vol eten ook naar me toe gerend. Tegelijk geven Niall en Louis me een knuffel. Dat leidt tot een kopstoot. 'AAAUU!' gillen ze allebei en grijpen naar hun hoofd. 'LOUIS!' schreeuwt Niall, terwijl hij dat roept komt al het eten zijn mond uit. 'NIALL! THAT IS DISGUSTING!' roep ik en ren naar de keuken. Waar Harry en Liam rustig zitten te eten. 'So.. You guys are eating? And you didn't think to help me?' vraag ik nepboos. Droog schudden ze allebei hun hoofd. Ik zucht en ga bij Harry staan. 'You have to take care of me.' zeg ik als een baby en trek een pruillipje. Ik weet niet hoe het kan maar door die twee mogolen in de woonkamer heb ik last van meligheid. Harry begint te lachen en smeert een beetje op mijn oog. Met mijn andere oog zie ik Liam verbaasd kijken. 'Who did that to you?' vraagt hij. 'I'm going to tell it when everybody is here in the kitchen.' zeg ik. Ik begin te lachen om Liam die nu nog verbaasder kijkt. 'EVERYBODY COME HERE!!' schreeuwt Harry opeens. Ik schrik zo erg dat ik op de grond val. 'Rose everything allright?' vraagt Harry bezorgd. Ik begin te lachen. 'Yes!' Net wanneer ik op de stoel zit komen Niall, Zayn en Louis naar binnen gerend. 'WHAT IS WRONG?' schreeuwt Louis. 'Lou, be quiet please...' zucht Liam die naar zijn hoofd graait. 'Tell the story..' zegt Harry. Ik neem adem en begin: 'When Zayn and I go to my home. Thomas, Jade's boyfriend, was still there. Jade come outside and was angry because.. That doesn't matter. She was angry and said Zayn is the same as Harry. First he loves you and then he cheat on you because he thinks he deserves better. I said that Harry still loves her and that he fall again in love for Jade.' ik stop even en kijk naar Harry. Die zijn ogen neer slaat. 'You still love her? Am I right?' vraag ik aan hem. Hij kijkt op. 'I don't know.. She is always in my mind and when I think about her, I have a strange feeling in my stomach.. It is not the same feeling as two years ago.. It is stronger and.. I don't know okay? Go on with your story.' zegt hij terwijl hij zijn hoofd naar beneden laat vallen en het met zijn hand weg wuift. Een glimlach vormt om mijn mond. 'So she looked at me with big eyes. Then she went to the supermarket. I was allone at home with Thomas. He looked at me with a strange smile. "Come her sit next to me.'' he said. I walked fast to the kitchen for something to drink. He.. He touched me on my hips. And I became angry. He taked me from the ground and I was more angry so I slapt him on his back. He dropped me on the ground and he dropped hisself on me. His stupid hands went to my t-shirt. But I didn't want it so I kicked his in his... You know.. Menthing. That hurts a lot so.. Then begon the fight and after it.. Because I won. I went upstairs and now I am here..' sluit ik het af. Ik voel een traan over mijn wang glijden. 'We have to tell Jade.' zegt Harry en trekt me mee naar de auto.
(Jade p.o.v)
'Bye Thommiee!' roep ik en zwaai naar hem. Ik zwaai net zolang totdat hij de straat uit is. Ik zucht en loop naar boven. Rose slaapt wel uit zeg. Ik heb haar niet terug horen komen. Maar ze lag te slapen zei Thomas. Ik open haar deur. 'WHAT?' roep ik uit wanneer ik een leeg bed zie. 'She is not here..' mompel ik. Ik ren naar haar kast. Haar spullen zijn weg. Wat is er hier gebeurt? De bel gaat. 'Rose?' roep ik. 'Jade?' klinkt het aan de andere kant. Snel ren ik naar beneden en open de deur. 'ROSE!' roep ik weer. Ik laat haar los en kijk naar de persoon achter haar. Die krullen komen mijn bekend voor. Harry. 'What is he doing here?' vraag ik boos. 'He is coming with me. Because I have to tell you something.' zegt Rose. Geschrokken kijk ik naar haar. Ze klonk gebroken. 'Come inside..' zeg ik tegen Rose. 'No you not.' zeg ik tegen Harry en sluit de deur. 'Let hem inside.' bevelt Rose. 'Why?' snauw ik. 'Because he is mine friend.' snauwt Rose terug. Mijn mond valt open.. 'YOUR FRIEND?' begin ik te schreeuwen. 'Jade please.' smeekt Rose. Ik zucht en open de deur. 'Come. NOW!' snauw ik. 'Hi Jade, nice to see you again.' zegt Harry met een glimlach. Een raar gevoel klimt zich in mijn maag. Die glimlach.. Ik smelt gewoon.. Wacht wat? Dat.. Ik smelt helemaal niet.. Een harde zucht verlaat mijn mond. Als we zitten begint Rose te vertellen.
JE LEEST
Still The One?
FanfictionJade gaat met haar zusje Rose in London wonen, ze trekken het niet meer thuis. Ze worden mishandeld door haar vader en Jade heeft vaak ruzie met haar ouders over haar vriendje Thomas. Jade denkt dat Thomas helemaal geen kwade jongen is. Alsof het er...