Chapter 8

639 22 2
                                    

(Jade p.o.v)

'ROSE DON'T LIE TO MEE! THIS IS THE SECOND TIME YOU LIE! THOMAS DON'T DO THAT THINGS! OUT OF MY HOUSE!!' schreeuw ik en duw ze het huis uit. Ik kan het niet geloven dat Rose al deze onzin verzint. Thomas zou dat nooit doen. Daar ken ik Thomas te goed voor. Zo is hij niet. Ik geef toe Thomas is zeg maar een badboy. Maar hij zal nooit vreemd gaan. Zoals Harry deed. 

**FLASHBACK**

'Hi Tommie! Do you know where Harry is?' vraag ik. 'No, but I think he is in the football chancingroom..' antwoord Tom. 'Thankyou!' bedank ik hem en loop naar de kleedkamer. Harry en ik zouden na school samen wat leuks doen. Maar hij is na drie kwatier nog niet naar de plaats waar we hadden afgesproken gekomen.. 'Harry why are you no-' mijn ogen worden groot. Zie ik het goed? Zijn dat Elisabeth en Harry? Mijn vriendje en mijn aartsvijand? Zoenend? 'Harry?' gil ik. Verschrikt kijkt Harry op. 'Jade...' fluistert hij. 'Hi Jade! How are you darling.' zegt Elisabeth met een gemene lach om haar mond. 'HARRYY! I HATE YOU FOREVER! IT IS OVER!' schreeuw ik en huilend ren ik weg.

**END FLASHBACK.**

Nee, dat zou Thomas nooit doen. Hij zou ook nooit mijn zusje slaan en aan haar zitten. Hoe verzint ze het. 'Seems like it was yesterday..' klinkt het uit mijn broekzak. Snel pak ik mijn telefoon. Thomas. Een glimlach vormt me rond mijn mond. 'Hay Thommiee, let me think.. You missed me already?' zeg ik met een ondeugend stemmetje. 'Yes Jadddieee! I miss you so much! But open your door..' roept Thomas door de telefoon. Ik trek een verbaasd gezicht en loop naar de deur. 'Hi darling.' zegt een bekende jongens stem. Tergelijke tijd hoor ik hetzelfde door mijn telefoon. Ik kijk naar de jongen die in de deur opening staat. Dan herken ik zijn zwarte leren jack. 'THOMMIEE!!' schreeuw ik blij uit. 'You are here again.' 'Yes, I missed you to much in the car. So I turned my car back and called my mum. And I can stay here for 2 more days.' roept Thomas blij. 'YAY!' juich ik en loop dansend naar de woonkamer. 'Do you want something to drink?' vraag ik. Thomas knikt. 'Let's go to starbucks then.' Lachend lopen we de woonkamer uit. Waarom we lachen weet ik niet. 

'What do you want?' vraagt Thomas als we naar binnen lopen. 'A coffee. Doesn't matter which one.' mompel ik. Ik heb het koud en dat terwijl het zomer is. 'Jade..' hoor ik een stem. Ik kijk op. Voor me staat een blonde jongen. 'Jade..' herhaalt hij weer. 'What?' vraag ik bot, nog steeds niet wetend wie het is. 'Do you know me?' vraagt de jongen. Ik schud mijn hoofd. 'I am Niall, I am here because I want to say something..' begint hij. Vragend kijk ik hem aan. Wat zou die willen vertellen? 'You have to believe Rose. She is telling you the truth. You can't trust Thomas! If you don't believe me, ask it  himself.' 'She lie and I do-' 'She is telling you the truth! And bye Jade. Ask it Thomas, maybe he will tell you the truth.' zegt Niall geïrriteerd. en loopt weg. 'Who was that boy?' vraagt Thomas die aankomt lopen met de koffie. 'Nobody..' mompel ik. Misschien heeft Niall gelijk.. Rose heeft haar hele leven nog nooit gelogen. Tegen niemand. Zelfs niet tegen mama of papa.. Zal hij dan toch.. Ik kijk naar Thomas die rustig aan zijn koffie slurpt. Nee... Dat kan niet. Echt niet. 'Thomas..' zeg ik aarzelend. 'Yes darling..' 'Did....' ik stop. Vragend kijkt Thomas me aan. Ik schud de gedachten uit mijn hoofd. Ik ga het niet vragen. 'Can we go home?' zeg ik dan maar. Thomas knikt. 

(Rose p.o.v)

'I don't believe it.. She didn't believe you! What a...' roept Zayn uit. 'Zayn, remember you are talking about my sister!' roep ik terug. 'But Rose! She didn't believe you!' roept hij weer. 'ZAYN! SHUT UP!' schreeuw ik en ren naar mijn kamer. Iemand komt achter me aan rennen maar ik heb geen zin om te kijken wie. Ik laat me vallen op mijn bed. 'Rosee..' zegt de stem. Het is Harry. 'Yes?' mompel ik. 'Don't be mad at Zayn, he wants to protect you because...' Harry stopt. Met grote ogen kijk ik hem aan. 'Because what?' vraag ik. Harry schud zijn hoofd. 'Doesn't matter..' mompelt Harry en kijkt weg. 'ROSEE!' klinkt het vanuit de gang. 'NIALLER!' roep ik terug. Gelijk komt Niall binnen gestormt. 'I think Jade believes you. I went to starbucks and I saw her. So I went to her and said she have to believe you. Because you was telling the truth. Then I went away and looked back at her. And she  stared outside.' roept Niall opgewonden. Ik open mijn mond om wat te zeggen maar Harry is me voor. 'Yes, that means she thinks. But if she thinks she thinks about many things. Not one thing. No thousend or more.. So she also thinks about Thomas and maybe about me.. About the time she saw me and Elisabeth kissing. The time I cheated on her..' zegt Harry. Maar de laaste 2 zinnen zegt hij fluisterend. Verbaasd kijk ik naar Harry. Hij is niet vergeten hoe Jade is. Hij weet nog hoe zij denkt. Dat ze nooit aan en ding denkt maar aan meerdere gelijk. 'But if she ask Thomas maybe he will tell her the truth!' roept Niall opgewonden. 'Do you really think he will tell her the truth?' vraag ik met een sarcastich toontje. Niall knikt. 'Of course he don't. He is not crazy!' roep ik uit. 'I am sorry..' piept Niall. 'No I am sorry. It is not your fault, you want to help me. So thank you!' zeg ik en sla een arm om Niall heen. 'Rose..' Zayn komt de kamer binnen. Gelijk gaan Harry en Niall weg. Verbaasd kijk ik hun na. Hoezo gaan die opeens weg? Zomaar, ineens.. 'Rose, I am sorry..' zegt Zayn en kijkt naar de grond. 'It doesn't matter. You also wanted to help me.' zeg ik en sta op. 'Thank you Zayn.' fluister ik en sla mijn armen om hem heen. Mijn hoofd leg ik op zijn schouder. Al snel slaat Zayn zijn armen om me heen. 'I love you Rose..' fluistert Zayn heel zacht. Ik denk dat hij niet wilde dat ik het hoorde, dus negeer ik het maar. Toch komt er een schok in mijn buik. Het voelt fijn. En raar. Zayn drukt me nog dichter tegen zich aan. Nu voel ik allemaal kriebels in mijn buik. Zou ik verliefd zijn? 'Triinngggg..' klinkt de schelle deurbel. Ik laat Zayn los en loop de gang op. 'Hi Niall, is Rose here?' vraagt een bekende stem. Jade. Gelijk ren ik naar beneden. 'Yes I am here.' zeg ik. 'Rose, can I talk to you for a minute. Ik knik en laat haar binnen. Ze doet haar capuchon af. 'What the...?' roep ik uit. Op Jade's wang zit een blauwe plek en een snee. 'Who did that to you?' vraag ik. 'Thomas..' fluistert ze. 'What happend?' vraag ik. Ik trek haar mee naar de woonkamer. 'Leave Harry, leave Liam and leave Niall.' zeg ik en de drie jongens lopen weg. Ik zie Harry terwijl hij wegloopt naar Jade kijken, met verbaasde ogen. BAM. Klinkt het opeens achter ons. Ik draai me snel om. Op de grond zit Harry met een rood hoofd. Snel staat hij op en loopt weg. 'He just walked in the door!' giert Niall uit. Achter me hoor ik zacht gegrinnik. Het is Jade. Wanneer ik verbaasd omkijk, moet ze nog harder lachen. 'What?' 'Your face and Harry his face! It was awesome!' lacht Jade hard. Verbaasd kijk ik haar aan. Ze zei zojuist sinds 2 jaar Harry's naam. Zomaar. Zonder uhmm of err.. erbij. Maar gewoon vloeiend. 'Jade..' begin ik. Lachend knikt ze. 'You just said Harry.' Meteen slaat Jade geschrokken een hand voor haar mond. Dan begint ze weer te lachen. 'HARRY HARRY HARRY HARRYY HARRY!!' roept ze vrolijk en danst in het rond. 'But why are you here?' vraag ik. Meteen is haar vrolijke bui over. 'Because I asked Thomas of he touched you.. And he said yes. I am so sorry I didn't believe you...' 'But how came this?' vraag ik terwijl ik met mijn duim over haar wang veeg. 'Thomas.. He slapt me and then he went to home..' tranen rollen over Jade haar wangen. 'Do you want to sleep one night here? There is another room where you can sleep. Alone. Then tomorrow we are going to home.' stel ik voor. Jade knikt. 'PARTYYY!!' roept ze.

Still The One?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu