(Jade p.o.v)
Ik voel gekriebel bij mijn neus. Ik open mijn ogen. Huh? Ik zie iets wits. Snel kom ik overeind. Gelijk valt het witte van mij gezicht af. Het was een washandje. 'Who did that?' mompel ik in mezelf. Dan zie ik Rose naast me liggen. Ze slaapt. Ik bekijk haar helemaal, maar ik zie niks. Gelukkig papa heeft haar niet geslagen. Ik voel gebonk in mijn hoofd. Papa heeft me hard geraakt. Dit kan zo niet langer. Ik moet weg. Maar niet zonder Rose. 'Rose..' fluister ik en aai met mijn hand langs haar wang. Langzaam opent ze haar ogen. 'Who is there?' vraagt ze slaperig. Ik begin the lachen. 'Santa is here..' fluister ik. 'Santa? But it isn't Christmas.' Ze is meteen klaar wakker. 'Jade..' fluistert ze. Haar ogen krijgen een ondeugende blik in haar ogen. 'Rose? What are you looking at? What are you going to do?' Snel sta ik op en ren naar de badkamer. Ik doe snel de deur op slot. 'Jade! I will get you little evil!' klinkt het lachend aan de andere kant van de deur. Ik draai de deur open. Wanneer ik de deur open valt Rose de badkamer in. 'Au!' gilt ze. Ik sla mijn hand voor mijn mond. 'Rose are you all right?' Dan begint ze te lachen. 'Rosee! It wasn't funny!' roep ik. Toch moet ik mee lachen. Nu weet ik het zeker zonder Rose ga ik niet weg. 'Rose? Jade? Breakfast!' roept mama. 'Yess! Breakfast! I'm hungry!' gilt Rose en tilt me dan op. Ze is dan wel 17, een jaar jonger als mij, maar ze kan me wel optillen. Nou weeg ik niet zo veel. Rose en ik lijken precies op elkaar. Allebei blond lang haar. Blauwe ogen. Je zou denken dat we tweeling zijn. Alleen lijkt Rose meer op mama en ik, helaas, op papa. Met mij op haar schouder hobbelt Rose vrolijk de trap af. Als ze iets hoort wat met eten te maken heeft is ze vrolijk. Ookal heeft ze net een huilbui gehad. Eten is haar leven. 'Hi mum!' roept Rose vrolijk. 'Rose! Stop with it please.. It is just food...' zucht mama. Ik begin te grinniken. 'You think this is funny?' roept Rose. 'No, I don't think it.. I KNOW IT!' roep ik vrolijk. Snel zet Rose me neer en begint me te kietelen. 'Rose stop!! Please ahaha. Pleasee! Stop!!' Rose gaat gewoon verder. 'GIRLS!' roept mama. Rose gaat gewoon verder. 'FOOOOODD!' roept mama. Meteen stopt Rose met kietelen en rent naar de tafel, waar ze gelijk aanvalt op haar croissantje. Ik ga naast haar zitten. Zwijgend eten we ons eten op. 'Mum?' vraag ik als ik mijn croissantje op heb. 'Yes Jade?' vragend kijkt mama me aan. 'I think I want to live on my one. But with Rose. I can't handle daddy anymore. He hurts me so much. I don't want to live here anymore. And I think Rose have to go with me.' fluister ik. Mama kijkt me verbaasd aan. Ook Rose kijkt me verbaasd aan. 'I love you mum. But I don't want to live with daddy in 1 house anymore.' fluister ik weer. Bang voor haar reactie. 'I think..' mama stopt even. 'I think that your are right Jade. And I love you too. Sorry for that fight last night and sorry for your fathers reaction. But I think that you have to leave.' Blij kom ik omhoog en geef mama een knuffel. Ik draai me om naar Rose, die nog steeds met een verbaasd gezicht zit te kijken. 'But only if you want to come with me too?' vraag ik.
(Rose p.o.v)
Verbaasd kijk ik naar Jade en dan naar mama. Mocht het nou van mama? Jade draait naar mij toe. Haar gezicht zit onder de blauwe plekken en op mijn arm zit nog een hele grote blauwe plek van 2 weken geleden. Misschien is het wel verstandig om het huis uit te gaan. 'I'd like too. But school? We have school for 3 weeks and the it is vacation.' Jade knikt. 'We go to school that 3 weeks. We go to live that 3 weeks in a appartment here in Holmes Chapel. Then when we finished with school we go to live in London.' Ik kijk haar blij aan. London? 'That sounds nice.' roep ik vrolijk. London. Wat cool! Ik had daar altijd al heen willen gaan. 'But maybe you see Harry again then.' zeg ik vrolijk. Meteen verdwijnt de vrolijke glimlach van haar gezicht. Dat had ik niet moeten zeggen. Waarom verdwijnt haar glimlach opeens vragen je zich af? Ik zal het wel vertellen. 2 jaar geleden woonde Harry nog in hier in Holmes Chapel. Harry en Jade hadden verkering, ze waren dol gelukkig. Harry kan super goed zingen dus had Jade hem opgeven voor x Factor. Hij was door en werd samen met 4 andere jongens in een groep gezet. Harry en Jade waren de hele x Factor periode nog dol gelukkig met elkaar. Totdat Jade Harry zoenend met Elisabeth, het populairste meisje van de school, in de kleedkamer van de rugbyteam vond. Haar hart was gebroken en ze had het uitgemaakt. Ze heeft nooit meer een vriendje gehad tot Thomas. Die haar weer gelukkig maakt. Alleen zijn mama en papa niet blij met hem. Ze zeggen dat hij kwade dingen doet. En dat hij waarschijnlijk iets ergs met haar gaat doen. Ik wil het niet geloven, Thomas is lief tegen haar en verzorgzaam. Ze zijn echt super leuk samen. 'Go to change your clothes, girls.' haalt mama me uit mijn gedachten. Ik knik en loop naar boven. Jade was vorig jaar blijven zitten, dus nu zat ze bij mij in de klas. Ik vond het wel gezellig. 'Come!' roept Jade. Die al omgekleden is en al beneden is. Snel pak ik de bijpassend schoenen. 'Bye mum!' roep ik als we naar de auto lopen. Ik krijg geen antwoord terug. 'Come let's go to school then..' zucht Jade
JE LEEST
Still The One?
FanfictionJade gaat met haar zusje Rose in London wonen, ze trekken het niet meer thuis. Ze worden mishandeld door haar vader en Jade heeft vaak ruzie met haar ouders over haar vriendje Thomas. Jade denkt dat Thomas helemaal geen kwade jongen is. Alsof het er...