Hollywood life News
Adam Wellingtons caught by paparazzi at Hospital St Marie L.A yesterday.
Cathlyn yang fokus dengan gambar Adam muncul di feed news articles L.A Today. Keningnya berkerut dengan berita yang di bacanya itu. Siapa yang sakit? Adam sakit kah? nombor ibu Adam segera di dial.
Dialling...
"Adam get sick? Why you didn't tell me." Ujarnya dengan nada tak puas hati.
"What? Adam? Nope. He is fine. Scoot just called me and telling me Adam is doing fine. Why?" Soal ibu Adam.
Haa. Cathlyn lupa yang ibunya itu berada di Canada. Jadi berita tentang L.A bukan berita utama. Macam ada something ja Adam sembunyikan dari dia dan ibunya.
" Nothing... " Cathlyn mengungkit keningnya. Something fishy here.
Ibu Adam sekadar mengumam. Dia baru bangun sebenarnya, tiba-tiba Cathlyn call Menganggunya.
"Got to go. See you soon." Ujar Cathlyn.
"Okay.. See you.."
Cathlyn menamatkan panggilannya. Lokasi hospital St. Marie di klik.
Apa yang Adam cuba sembunyikan..
XXXX
Adam membetulkan duduknya di sofa yang empuk itu. Sudah 2 jam lebih dia mengadap ipadnya. Matanya pun sudah sedikit memberat. Semalam Scoot bercuti jadi terpaksa dia yang atur jadualnya untuk sehari dua ni, memandangkan Sakila masih berada di hospital, sekarang dia membatalkan beberapa janji temu yang sepatutnya dia hadiri.
Sakila yang lena di atas katil itu Adam pandang sekilas. Gadis itu mesti penat sebab semalaman dia tak dapat tidur kerana lenguh satu badan dan mual. Alahannya kali ini teruk jugak lah dari yang sebelumnya.
Adam bangun menujuh ke katil, wajah pucat Sakila di renung kasih. Entah kenapa wajah itu buat dia ingin menatapnya setiap masa, detik tanpa henti. Indah dan cantik pemandangan di depannya itu.
Tanpa sedar dia melabuhkan bibirnya di kening isterinya. Hangat.
Adam mengelus lembut rambut isterinya. terbuai dengan suasana itu.
I love you...
Akhirnya dia mengucapkan kata keramat itu. Entah sejak bila perasaan itu ada dia sendiri pun tidak tahu. Mungkin sejak pertama kali berjumpa dengan garis itu? Dia sendiri tidak pasti.
Kening Sakila yang tadi di kucupnya berkerut lalu matanya terbuka sedikit..
"Hye.." Adam menyapa. Tangan masih mengelus lembut kepala Sakila. Senyum manis di hadiah kan buat si isteri.
Sakila cuba bangun tetapi Adam menahannya.
"Don't move.. You need some rest." Ujarnya lembut.
"I want to go to toilet.." Sakila terkial-kial untuk bangun.
"I'll help you." Tubuhnya di cempung Adam.
"I still can walk Adam.." Ya Allah.. Gugur jugak gantung dia apabila merasakan tubuhnya sudah di udara. Aku dah lah pregnant woii. Tak berat kah?
"It's okay.. You don't need to move often, you will get tired yourself..." Adam perlahan-lahan menuju ke tandas yang berada di hujung bilik ward itu.
Ni bilik VIP jadi tandas pun di sediakan khas untuk pesakit yang menghuni bilik ini. Tak macam ward biasa yang terpaksa di kongsi.
" I gained my weight Adam... "
Adam hanya ketawa halus mendengar Sakila cakap macam tu.
"I just said the truth. I gained the weight and you just cuddle?" Sakila mengecilkan matanya memandang Adam.
YOU ARE READING
When It's Takdir
RomanceKejadian hitam telah mengheretnya ke perkahwinan tanpa cinta dan di situlah bermula semua kisah hidupnya. Dia adalah seorang wanita yang berhati kental dan kuat. Mampukah dia menghadapi semua ujian hidupnya? Mampunya dia pertahankan perkahwinan tanp...