Part 6 - SVK

1K 41 1
                                    

/ Perselus Piton szemszöge /

- Szeretem a Sav-a-júj cukrot – morogtam kelletlenül, mire a kőszobor elugrott, hogy feltudjak menni az igazgatóiba. Mihelyst felértem a lépcsőn erélyesen bekopogtam az ajtón.

- Szabad – jött szinte azonnal a válasz. Belépve a szobába biccentettem Albus felé, majd kérdés és engedély nélkül leültem.

- Letettem a megszeghetetlen esküt – mondtam ki minden kertelés nélkül. Albus szomorúan elmosolyodott félhold alakú szemüvege mögött.

- A feladat ígyis úgyis rád hárult volna, fiam – mondta. Idegesen megdörgölve az orrnyergem visszanéztem az öregemberre, aki elszenesedett kezét simogatta és úgy döntöttem témát váltok.

- Lucius megpróbálta beszervezni Nira Malfoyt is – kezdtem. – A szülei látszólag teljesen megrémültek, bizonyára rájöhettek, hogy ha rabszolgaként is bánnak a lánnyal, attól függetlenül a lányuk és nem akarják, hogy olyan élete legyen, mint nekik – mondtam vontatottan.

- Honnan tudod, hogy úgy bánnak vele, mint egy rabszolgával? – kérdezte Albus.

- Lucius mondta, plusz a veszekedés alapján, amit a lány szülinapi vacsoráján lerendezett elég nyilvánvaló volt, hogy nem gördülékeny a kapcsolata a szüleivel. Visszakanyarodva az eredeti témához: Nira Malfoy azt mondta Luciusnak, hogy átgondolja. Lehet ezzel csak a szüleit akarta felhúzni, de persze ez nem biztos.

- Na és Draco?

- Mi lenne vele? – vontam fel a szemöldököm.

- Tervezi már hogy öl meg? – kérdezte halványan elmosolyodva.

- Nem tudom kideríteni, nem bízik bennem a fiú – ráztam meg a fejem.

- Megkérlek rá Perselus, hogy továbbra is próbáld meg kideríteni, de ezúttal figyeld Malfoy kisasszonyt is, kérlek.

- Mi jár a fejében, Albus? – kérdeztem gyanakodva.

- Tom előbb utóbb úgy is beakarja majd őt szervezni, ha Lucius noszogatni fogja, akkor pedig ez hamar megfog történni. Derítsd ki, hogy melyik oldalon áll, hogy beszervezhető-e.

- Albus, ő egy Malfoy. A vérében van a Halálfalóság – mondtam gúnyosan, miközben elfordítottam a fejem.

- Ilyen senki vérében sincs, Perselus. Ráadásul elég sok időt töltött az elmúlt években a Weasley ikrekkel is, akiket 'vérárulónak' titulálnak manapság. Ez, ha nem egy nyom arra, hogy esetleg a jó oldalra állna, akkor semmi sem az – pár perc néma csend után visszafordítottam a fejem és Albus szemébe néztem.

- Rajtuk tartom a szemem.



***




Reggel felkelve nagyot ásítottam, ahogy félre húztam a baldachint az ágyamon. A fürdőszobához vánszorogva (ami szerencsére éppen üres volt), lezuhanyoztam és rendbe hoztam a küllemem egy gyors hajfésüléssel és egy kevés sminkkel. Kilépve a fürdőből utánam szinte azonnal beugrott Parvati és az ajtó csapódástól szinte azonnal kipattant a szemem. A ládámhoz lépve felkaptam róla fekete a térd felettig érő szoknyámat, de ezúttal harisnyát is vettem alá, mert bár még csak szeptember eleje volt a reggelek hűvösek. A fehér ingemet felvéve végül úgy döntöttem, hogy a nyakkendőmet nem veszem fel, csak a taláromat kaptam magamra.

Nira Malfoy és a bájitalmester meséjeWhere stories live. Discover now