Maskmana memerhatikan Suraya yang asyik bermain bola *bola yang kucing selalu main tuu*. "Best sangat ke main bola tu?!. Hadehh!!" Gumam maskmana dalam hati.
"Suraya" ujar maskmana. Secara automatik Suraya terus berhenti bermain bola dan memandang maskmana dengan tatapan agak panik. "X.. x kan maskmana dah tau yang aku ni Suraya?!" Gumam Suraya dalam hati dengan cemas.
"Hmmm? Kenapa? Kenapa kau nampak panik+takut+risau?" Sambung maskmana setia memandang Suraya. "Aku just nak cakap yang kau sebijik dengan Suraya kat universiti tu. Seorang yang caring dan selalu tepati janji" kata maskmana. Suraya yang mendengar menghembus nafas lega. Lega sebab maskmana x tau kucing kat depan mata dia ni Suraya. Lega rasa!!.
Suraya sambung bermain bola dalam masa yang sama agak risau. Risau kalau maskmana tahu.
Maskmana hanya tersenyum sinis memandang Suraya disebalik topeng kelabu nya. Well, dia dah tau yang Suraya ni jadi kucing sebenarnya. Kucing oren kat depan mata dia ni
( Flash back)
Maskmana berjalan menuju ke kapal angkasa. Tapi ikut jalan pintas. Senang dan cepat sampai. Malas nak jalan jauh. "Laina!!" Jerit Suraya berlari menuju ke Laina dan catbot. Maskmana terus menuju ke suara Suraya. Dia tau yang jerit tu Suraya!! Maskmana tau!!."Kuasa perubahan haiwan!!" Ujar catbot mengaktifkan kuasa nya tapi malangnya bukan lelaki tu yang kena melainkan Suraya yang kena dan bertukar menjadi seekor kucing oren yang comel.
Maskmana yang melihat terus menggeleng kepalanya. Macam mana lah catbot ni salah target!! "Alamak!! salah target!!" Kata catbot bersalah. Maskmana terus menuju ke Laina dan catbot dan menumbuk lelaki itu hingga jatuh lebam kat lantai jalan.
Suraya yang bertukar menjadi kucing terus melompat ke badan lelaki tu dan mencakar muka nya.
"Korang x pa pe" kata maskmana dingin.
"Kitaorang okey, terima kasih sebab selamatkan kitaorang" balas Laina. Pandangan maskmana jatuh ke arah kucing oren x lain lagi Suraya.
"Kucing sapa ni?" Tanya maskmana. Sengaja dia test sama ada kawan Suraya ni jujur ke tak dengan dia.
"Kucing ni, maskmana nak bela ke? Bukan kucing saya sebenarnya. Tadi saya jumpa dia. Saya x leh nak bela kucing sebab mak saya x bagi bela kucing nanti saya kena halau tido luar." Balas Laina selamba memandang Suraya. Dah agak dah x jujur!!.
"Hmmmm, boleh je aku bela..tapi apa kelebihan kucing ni selain belasah jantan x guna kat bawah tu yang tengah pengsan?" Tanya maskmana selamba. Sengaja nak tau apa istimewanya kalau aku ambik Suraya ni.
"Tolong bela saya please~!" Maskmana memandang Suraya kemudian memandang tulisan yang Suraya tulis. Hebat jugak walaupun jadi kucing.
"Hmmm. Menarik. Okeylah aku bela lah" ujar maskmana mengangkat Suraya dan dibawa ke dalam dada bidangnya. Rasa gembira pulak aku boleh bawak balik crush aku ni.
"Oklah maskmana, saya nak balik dulu. Mesti mak saya tunggu saya kat rumah. Nanti risau pulak kalau saya balik lambat" kata Laina. Maskmana hanya mengangguk dan terpandang beg Suraya. Hmmm... Aku test lah sikit.
"Suraya ada dengan kau ke tadi?" Tanya maskmana kepastian. Aku dah tau dah pon Suraya kat mana tapi cuma nak tengok setakat mana kejujuran Laina.
"X!! Suraya x de dengan saya. Tadi dia pergi dekat kawan dia. Jadi dia suruh saya tolong bawak kan beg gi rumah dia. Bye maskmana!!" Balas Laina dan berlalu pergi meninggalkan maskmana dan Suraya. Kalau nak tipu pon agak-agak lah adik oiii!! Nampak sangat kau tipu aku ni!!.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Seorang Alien Mencintaiku⁉️{Completed ✅}
Romancehehe!! pinjam watak watak ye monster :^ well Boboiboy, yaya, Ying, fang, dan kapten kaizo ada kisah percintaan mereka. tapiii agak mustahil kalau maskmana x de kisah cinta. yupp!! dalam cerita ini kisah cinta pertama maskmana!! x kanlah hero jurus b...