MAH-18

115 9 0
                                    

Seminggu kemudiannya


TUFAIL BILLS
And
EVELYN JIA




Majlis Perkahwinan Tufail Bills dan Evelyn Jia mereka tersangat lah serasi dan bahagia sekali walaupun isteri nya adalah bekas banduan tetap sahaja wanita yang boleh ia kahwini lain lah kalah perempuan tu bini orang mana boleh seteruk dia pun tetap dia tahu hukum ok . Bahu Uwais Qaiser dipeluk oleh Tufail Bills "thank for coming brother" terus Uwais Qaiser menyepak kaki kanan Tufail Bills akibat kelakuan seperti itu boleh merosak kan baju kot yang ia pakai.

Orang lain pakai baju melayu ria pakai kot biasalah dia bukan suka ikut adat melayu bak kata lelaki atas arab bawah Japan Ya Astaga "behave Tufail,nah hadiah kau" terus ia berikan Tufail sebuah hadiah yang berisi jam tangan kerana mamat ni lawyer semestinya lah wajib untuk tengok masa bukan .

Tufail Bills tersenyum melihatnya disebalik senyuman itu dia ternampak akan kelibat abangny dan Helena berdua-duaan "kau ok ke ?"

"Kenapa tanya" Soal Uwais Qaiser

"Tu" terus kepala nya ditoleh paksa oleh Tufail Bills ,kedua mata miliknya itu melihat Nufail Bills sedang berborak bersama isterinya "just fine selagi dia tak sentuh perempuan tu ,selagi tu Aku ok" jangan sampai tangan dia naik menghentam kuat sudah lah boleh hilang kewarasan pada otak je kau nanti.

Aurelia Helena mengurut dahinya itu "just give up Nufail, I 'm so fucking awkward with you also have nice day on your brother wedding . "

Dia betul -betul tak selesa dengan kelakuan Nufail Bills yang datang ke arahnya bertanya segala hal yang belum pernah Uwais Qaiser tanya maklumlah dia masih dalam proses untuk mencintai suaminya sendiri . Uwais Qaiser lelaki yang menerima tawaran supaya menikah dengan nya agak Puan Awina tidak memaksa dan beria atas perkahwinan yang belum sama perasaan.

Dia hanya anggap Nufail Bills itu sepupu ,nak anggap abang sejak bila entah mak dia mengandung anak lelaki banyak sampah sarap kau dalam mulut. "Abang tak boleh Hel ,hati abang ni betul-betul ada Hel sorang je" terang akan Nufail Bills

"You so obsessed with me Nufail,open your eyes wake up in your dream I'm not yours . Create your mind Aurelia Helena already married easy. Dont bother me if you dare,I will make you regret to what you done" terus Aurelia Helena beredar namun disaat ia ingin beredar tiba-tiba sahaja kepala nya pening akan kerana cuaca panas atau ada sebab tertertentu.

Tufail Bills,Uwais Qaiser dan Evelyn Jia melihat ke arah pasangan itu "susah kalau dah sayang kan orang sampai macam tu sekali" geleng terus kepala Tufail Bills dibuatnya dia ok kalau abang dia nak bercinta tapi kena tahu batas dan tahap jugak tak semua yang kita suka boleh kita dapat sebab yang engkau suka tu manusia bukan barang yang kau nak beli faham.

Uwais Qaiser yang melihatnya diam sahaja berpeluk tubuh selagi dia yakin terhadap Aurelia Helena selagi itu dia percaya perempuan yang dia kahwin itu setia ,dia gigolo macam mana pun tetap ada perasaan. Aurelia Helena berjalan mendekati suaminya lalu ia memeluk lengan Uwais Qaiser . Nufail Bills yang melihat nya agak panas sebenarnya dasar lelaki tak guna kalau dah tahu perempuan yang dia suka tu jauhkan lah diri ini tidak kau sengaja tempah bahala. Macam mana dia lupakan Helena kalau setiap kenangan dia ada Helena seorang dia tak pernah pandang mana-mana perempuan pun sebab dia suka dan selesa dengan Helena berhari-hari dia berangan bahawa mereka boleh bersatu sebagai suami isteri namun tidak semua doa yang beria boleh dimakbul dengan sepatas kilat.

Nufail Bills berlalu pergi nampak sangat yang Aurelia Helena sudah sepenuh nya milik Uwais Qaiser ,dia kena sedar yang dia sepupu ada hak atas Helena jugak , Helena lain daripada perempuan lain walaupun dia tak ada perempuan yang dia suka macam Helena tetap sahaja Helena berbeza mungkin dia dari kecil bersama Helena sebab itu dia tidak tertarik dengan mana mana perempuan yang ingin berkenalan dengan nya.

"Abang dah puas tengok Hel!" Soal Puan Awina kepada anak sulungnya itu dari depan ,Nufail Bills mengangguk tanda sudah puas rasanya "Ayah dah tunggu dekat kereta tu , selesaikan sahaja pekerjaan abang dekat sana . Jangan ingat Kan lagi Helena ibu yakin yang abang akan jumpa perempuan yang abang cinta dekat sana . Doa ibu untuk abang setiap masa "Nufail Bills mengangguk tanda faham lemah tubuhnya ingin beredar dari Majlis Perkahwinan adik.

Dia perlu transfer ke Luar Negara mungkin ini adalah yang terbaik membawa hati yang lara ini jauh "abang pergi dulu bu" tangan si ibu disalam ia pergi dengan hati yang sudah pun retak ,melihat kemesraan Uwais Qaiser dan Aurelia Helena membuatkan nafasnya sesak dia tidak sangka sesakit ini bila cinta tidak di balas dengan harapan kita nak

"Sayang !" Dahi Evelyn Jia dikucup lembut oleh Tufail Bills

"Ingat sweet ke babi tunjuk depan aku" gelak Tufail Bills dibuatnya haa kan mendapat nak cemburu kan dia tak beragak-agak dia pun boleh buat lebih lah dari itu. Aurelia Helena menggelengkan kepala tanda pening akan kerenah Tufail Bills yang tidak habis-habis buat agenda sweet yang dia sendiri tengok rasa nak muntah hijau.

Puan Awana menyandarkan kepala nya diatas bahu suaminya itu "rasa happy tengok Hel , sekarang ni dia dah jadi hak menantu kita" ujarnya


THANK YOU FOR WAITING
NOVEL NI AKAN BERAKHIR DISAAT AURELIA HELENA MELAHIRKAN ANAK.


MRS UWAIS QAISER  ✓|09Where stories live. Discover now