MAH-06

188 42 3
                                    


"You're always late when it matters the most"





"Enjoy your meal"

Ucap para pelayan dengan senyuman manis Helena mengigit donat tersebut sedikit "So parent kau dah balik masih nak teruskan ke !" Uwais Qaiser mengangguk tanda mahu meneruskan akal-akal dia supaya Nufail Bills tidak menganggu dirinya dan akan anggap yang jodoh mereka tak ada rezeki.

"Kau betul-betul ke nak kahwin dengan aku!" Soal Uwais Qaiser yang ingin kepastiaan sebelum dia membuat keputusan yang tiada talian hayat tahu . Kahwin ini bukan perkara yang main-main ia melibatkan silaraturahim dan perangai masing-masing ketika Sudha duduk sebumbung. "Aku tak ada pilihan lain selain kau, aku cuma tak nak nikah dengan sepupu sendiri ada buruknya" orang tua-tua kata kalau kita kahwin dengan sepupu sendiri keturunan kita akan jadi di luar jangkaan kita seperti cacat (oku)

15% sahaja yang berjaya selebihnya maaf kegagalan itu bukan bisik kan syaitan tapi ini adalah anugerah daripada Allah . Ada makna kalau anak kita tak senormal orang lain ye "kalau kau betul dah ready esok aku hantar rombongan masuk meminang tapi dengan syarat aku tak nak Nufail atau Tufail ada bila dah sah baru kita sebarkan boleh" dia tak nak tunjuk perempuan yang belum untuk dia.

"Cuma aku tak nak kau menyesal kahwin dengan aku,terang dan lebih bersuluh yang aku ni kerja tak elok macam kau fikir "Helena hanya menayangkan wajah kosong seakan dia tidak perduli akan hal yang lalu ,dia pun tidak peduli apa pekerjaan Uwais Qaiser sebelum bersama dengan nya

"Asalkan kau tak sentuh perempuan lepas kau dah nikah dengan aku,prinsip aku tak suka kedua atau seterusnya " Uwais Qaiser dapat rasakan yang Helena tidak suka menjadi perempuan kedua dalam hidupnya,tidak mahu menjadi yang ketiga malah lebih dia ingin menjadi satu-satunya perempuan,isteri kepadanya

"Deal" balas Uwais Qaiser nampak gayanya dia memang kena tinggalkan masa lalu dia "aku letak sepenuh kepercayaan pada kau walau apa pun terjadi" terus Helena bangun dan beredar meninggalkan Uwais Qaiser ,dia ingin pulang ke rumah lagipun lagi 45 minit kawan kepada Uwais Qaiser akan datang menemui lelaki itu baik dia beredar.

"Terima kasih datang lagi" Tufail Bills tersenyum manis sambil melampai-lampai para pelayan perempuan yang melayani dirinya membeli hadiah namun bila dia melihat susuk tubuh yang sama seperti sepupunya itu kebetulan mungkin terus dia menuju ke tempat yang sudah ia janji dengan Uwais untuk berjumpa biasalah lelaki kalau sudah biasa beginilah jadinya rapat macam adik beradik.

Tufail Bills tersenyum melihat kawan nya menghirup air "sorry lambat aku Beli barang kejab ,lama sangat ke kau tunggu"

Uwais Qaiser mengerlingkan mata ke arah beg yang berjenama itu "tak sangat,untuk siapa teman wanita ke!" Tergelak Tufail Bills

"Woi gila aku 24 jam dengan engkau makan pun dengan kau balik kerja dengan kau bila masanya aku nak cari perempuan aduhai" betul jugak tu "habistu!"

"Aku nak bagi dekat Helena,biasanya hari minggu memang aku suka bagi dia hadiah "prihatin betul lah dapat sepupu macam ni . "Fail aku nak tanya kau sesuatu boleh" Soal Uwais Qaiser kepada Tufail Bills yang berada dihadapan nya itu bernasib baik sahaja bekas minuman milik Aurelia Helena sudah di bawa pergi oleh pelayan supaya tidak mencurigakan.

"Tanya benda kau ni!" Macam pelik namun bukan dia tak pernah kena tanya macam-macam ni soalan .

"Kau setuju ke kalau Helena kahwin dengan Nufail abang kau tu!" Wajah Tufail Bills berubah sedikit

Dahi milik Tufail Bills bercantum "nak kata suka pun tak,nak kata tak suka pun tak lagipun Nufail memang suka kan Helena dari SPM lagi semua orang tahu benda tu . Dulu Helena sakit dia lah orang pertama risau siap tunggu sampai sembuh tapi aku yakin yang Helena dia tak boleh nak cintakan Nufail sebab kitorang ni sepupu" dia walaupun tak berapa rapat sangat dengan Helena namun dia tahu yang Helena tak ada apa-apa perasaan dekat abang sulung dia tu.

Jadi Nufail Bills memang sayangkan Helena memikirkan tentang hal itu membuat Uwais Qaiser mengeluh kasar ada yang lebih tahu tentang Helena berbanding dirinya yang bakal menjadi suami kepada Helena "kenapa kau tanya pasal ni"

"Saja tanya sebab terdengar benda ni masa menginap rumah dia tempoh hari" balas Uwais Qaiser dengan bernada kosong supaya Tufail Bills tidak mengsyak apa-apa yang pelik terhadap dirinya dan esok dia perlu menyiapkan segala-galanya dengan teliti kerana dia pun sudah terlibat dalam kehidupan Helena.

"Dah jom gerak, banyak lagi kerja aku nak buat dekat pejabat ni" Uwais Qaiser mengangguk tanda faham terus meneguk rakus air tersebut , sudu kecil yang berdesing dengan cawan diangkat dan diletak kan diatas tisu sebagai alas sebaik sahaja habis minum dia pun berangkat bersama-sama dengan Tufail Bills.


Thank you for waiting maaf sebab tak update author baru je excident jadi perlukan rest yang cukup. So naw slow-slow author update ok.

Thank sebab memahami



MRS UWAIS QAISER  ✓|09Where stories live. Discover now