Keesokan harinya...
Aurelia Helena melihat makanan yang sudah disediakan oleh Uwais Qaiser diatas katil dia melihat bubur sayur ,biskut sayur,susu suam ,roti yang ada sardin "maaf lah simple aku tak reti lagi perempuan pantang macam ni tapi aku dah tengok dekat Google yang ni boleh dimakan. Melihat wajah suaminya yang bersungguh-sungguh membuatkan dirinya tersentuh " thank you"
"Welcome kau makan lah dulu aku .."
"Apa pun jadi stay with my daughter ,jangan bagi sesiapa sentuh !" Uwais Qaiser yang baru nak bangun dari katil melihat wajah halwa milik isterinya itu risau betul "jangan banyak fikir sangat ,kau kena fokus dekat pantang aku janji " ye dia berjanji tak akan tinggalkan anak ataupun isteri nya itu kalau dia nak pergi tandas dia akan buka pintu biar nampak hahaha bodoh bukan.
Aurelia Helena menghembus nafas hatinya mengatakan akan ada sesuatu yang akan terjadi pada keluarga kecilnya itu "macam ni lah apa kata kita pindah ke Luar Negara tempat arwah nenek aku dekat sana masih ada rumah peninggalan nenek aku " Aurelia Helena melihat anaknya yang masih kecil di hujung dinding sana sudah terjaga dari tidur.
"Uweekk!"
"Nanti kita bincang,aku nak mandikan anak dulu" Aurelia Helena mengangguk tanda ok terus dia menjamu akan selera yang sudah disiap masak oleh suaminya sendiri walaupun tak sesedap ibunya masak tetap sahaja dia hargai setidaknya usaha itu menunjuk kan dia lelaki yang bertanggungjawab .
Tak semestinya lelaki yang ada kisah silam jijik seperti gigolo, penghisap dadah tidak boleh berubah mereka boleh kalau mereka yakin dan kuat mengambil risiko. Mungkin ni teruk itu betul namun mereka masih ada peluang untuk berubah jadi kita yang normal dan ada otak dan agama kena lah ajar,tunjuk bagitahu semua tu dekat depa jangan lah IQ tu cetek macam air sungai sangat.
Selesai sahaja makan dan mandi kepala Uwais Qaiser ia labuhkan diatas riba Aurelia Helena "awak kenapa?" Buku yang ia baca itu ditutup dan diletak kan diatas meja bersebelahan lampu . Dia melihat wajah Uwais Qaiser menatap matanya itu "takde saja je nak bermanja dengan kau"
Aurelia Helena tergelak melihatnya "kau memang tak suka Nufail ke!"
"Dari kecik lagi saya tak suka dia terlebih caring, dia banyak kali kata nak kahwin dengan saya tapi saya tak suka kahwin dengan darah daging sendiri!" Kekadang rimas bila ada sepupu yang terlampau care sampai tak tahu batas,dia masa itu kecil lagi tidak perlu lah bermimpi ingin menjadi suaminya. "Sebab tu ke kau tak rasa selamat kalau Nufail dekat dengan Aurora"
Aurelia Helena mengangguk tanda betul
"Saya tak rasa yang dia balik untuk bercuti,tapi dia nak buat sesuatu pada Aurora. Saya kenal dia macam mana jadi tolong jangan bagi saya atau Aurora sendiri macam-macam boleh jadi" Uwais Qaiser merasakan ada sesuatu jugak "macam mana dengan cadangan aku tu ,boleh kita ke tempat arwah nenek aku tak!"
"Macam mana mama dengan Baba!" Soal Aurelia Helena
Uwais Qaiser tersenyum nipis" jangan risau aku akan bagitahu diorang cuma minta diorang simpan rahsia kita mungkin akan tinggal dekat sana sampai Aurora besar!" Membulat mata Aurelia Helena bila dengarnya
Aurora besar jadi dia kena tunggu berapa lama untuk pulang ke Malaysia" itu je cara paling selamat,kalau kita masih dekat Malaysia mamat tu akan balik dan cari kau. Lebih baik kita keluar dari Malaysia lagi Aman" dia memberi 100% jaminan yang Nufail Bills tidak akan menemui Aurora ataupun Aurelia Helena
"Kalau kau sayangkan aku dengan Aurora just follow my plan"
Aurelia Helena terdiam..
****
"Kau nak buat apa lagi Nufail" soalan itu sentiasa keluar dari mulut Tufail Bills bila melihat Nufail Bills yang pulang ke Malaysia semata-mata Aurelia Helena ,renungan mata Nufail Bills terarah melihat si adik yang datang melihat dirinya sedang menrenyuk kan sekeping gambar perkahwinan antara Aurelia Helena dan Uwais Qaiser.
Kebiasa orang kalau dah benci dia akan bakar,koyak kan kalau tak terima hakikat digunting lalu menconteng pada muka melayu betul "bukan masalah kau !" Tegas si abang mengatakan
"Tak habis -habis lagi ke dengan cinta bodoh kau tu move on . Jangan sampai Helena mati" terkedu Nufail Bills mendengarnya
"Apa maksud kau" Soal Nufail Bills
" Senang Uwais bila-bila boleh bunuh Helena kesayangan kau tu kalau dia nak ,jadi kau masih ada ke peluang untuk rebut balik orang yang dia bunuh tak . Tak kan lebih baik kau lupakan Helena macam aku cakap jangan sampai Uwais bunuh Helena sebab kan kau" Tufail Bills
"Bukan kawan kau sayangkan Helena ke!" Tergelak Tufail Bills
"Siapa cakap Uwais sayangkan Helena,dia kahwin pun sebab terpaksa bukan dasar cinta. Dia boleh bunuh atau jual Helena suka hati dia . Sebab Helena hak dia tak mustahil dia boleh lenyapkan selama-lamanya" sinis sahaja Tufail Bills
"Abang ! Oh abang? Jom lah balik!"
"Iya on the way" terus Tufail Bills beredar "betul ke Uwais dia bunuh Hel,tapi.." kepala Nufail Bills sedikit terganggu adakah betul yang Uwais Qaiser akan bunuh Helena. Dan dia akan hilang Aurelia Helena selama-lamanya tapi mengapa dia yang sepatutnya bunuh Helena tapi kenapa dia yang kena sengsara jugak
"Bodoh"
THANK YOU FOR WAITING AND READING
YOU ARE READING
MRS UWAIS QAISER ✓|09
RomanceDate:19. August 2022 Time :12:30 pm Title: Mrs Uwais Qaiser ( completed) End date: 23.October.2022 • SEIF UWAIS QAISER & AURELIA HELENA "when you meet someone at your level" Pertemuan AURELIA HELENA dan SEIF UWAIS QAISER bermul...