Bab 3

28 2 0
                                    

Azhar dan Elfyra sama-sama diam.Apa 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡𝑖𝑜𝑛 dia bawak aku gi 𝑐𝑎𝑓𝑒 ni? Nanti cikgu-cikgu ganti tanya aku macam mana? Haih..menyusahkan la Azhar ni.

"𝐿𝑒𝑡'𝑠 𝑔𝑒𝑡 𝑚𝑎𝑟𝑟𝑖𝑒𝑑."

Terkedu Elfyra dibuatnya. Bapak ah , dia ni biar betul? Dia tepati janji dia beberapa tahun lalu.

"Kau mabuk ni..pegi balik eh..sian dia.." Ujar Elfyra dengan nada yang kesian.

"pala otak kau , aku serius la." Jawab Azhar.Haih dia ni..sempat pulak dia main-main.

"Kan aku dah cakap , awal-awal lagi aku dah cakap kan?" Ayat Azhar membuat Elfyra terkedu.

Elfyra terkedu.

"𝑠𝑜 , 𝑤ℎ𝑎𝑡 𝑑𝑜 𝑦𝑜𝑢 𝑡ℎ𝑖𝑛𝑘?" Dia ni ada otak ke tak ada?

"a--aku..aku tak 𝑟𝑒𝑎𝑑𝑦 lah , Azhar." Ujar Elfyra gagap.

"Aku nak tanya , kau tak sambung belajar ke?" Tanya Elfyra , yela. Azhar ni umur 18 jugak , tapi dia ni 𝐶𝐸𝑂.

"setengah tahun aje , sebab 𝑡𝑎𝑘𝑒 𝑜𝑣𝑒𝑟 arwah ayah punya jawatan" jap...Arwah?..Takkan la..Encik amir dah meninggal?..

"A--ayah awak..dah meninggal?.."Tanya Elfyra kepada Azhar.

Azhar hanya mengangguk menahan sebak , Ya Elfyra tidak tahu bahawa Encik Amir , iaitu ayah kepada Azhar , telah meninggal dunia.

"innalillahiwainnailaihirojiun.." Ujar Elfyra perlahan.

Elfyra memberi salam apabila memasuki rumah ibunya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Elfyra memberi salam apabila memasuki rumah ibunya itu.Ibu menjawab salam lalu bertanya."Lambat balik.Dating ke?"
Ish ibu ni..tak habis-habis. "Mana ada..banyak kerja la ibu.." Ujar Elfyra sambil berjalan ke arah ibunya lalu mengucup pipi Puan Hidayah itu.

Usai solat maghrib , Elfyra membuka telekungnya lalu disangkutkan di dalam almarinya.Dia terus menghempaskan badannya di atas katil dan mengeluh , Otaknya memikir tentang situasi pagi tadi.Perlahan-lahan mulutnya mengukir senyuman. Entah la tiba-tiba. Jantungnya juga bedebar.Apa perasaan ini?


𝑆𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑝𝑒𝑛𝑑𝑒𝑘 𝑠𝑖𝑘𝑖𝑡 , 𝑠𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑔𝑟𝑎𝑚𝑚𝑎𝑟 𝑡𝑎𝑘 𝑒𝑙𝑜𝑘 𝑎𝑛𝑑 𝑎𝑑𝑎 𝑘𝑒𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ𝑎𝑛 𝑒𝑗𝑎𝑎𝑛 𝑜𝑟 𝑎𝑛𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔 . 𝐵𝑡𝑤 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑠𝑢𝑝𝑝𝑜𝑟𝑡 𝑎𝑐𝑐 𝑡𝑡 𝑠𝑎𝑦𝑎? '𝑛𝑛𝑠𝑒𝑙𝑚𝑦𝑟𝑎' 𝑡ℎ𝑎𝑛𝑘 𝑦𝑜𝑢 𝑠𝑜 𝑚𝑢𝑐ℎ! 𝑆𝑎𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑘𝑜𝑟𝑎𝑛𝑔 ^^

Memories [𝐂]Where stories live. Discover now