Azhar mengajak Elfyra keluar makan.
Ketika di dalam perut kereta , Azhar bersuara."Fyra , aku nak cakap ni" Ujar Azhar.
"Hmm..Cakap lah." Jawab Elfyra.
"Kalau la aku mati dulu kan , aku nak cakap yang aku sayang kau." Ujar Azhar. Kenapa dia ni? Cancer ke apa? Main mati-mati pulak.
"Tiba-tiba ja kau cakap pasal mati ni dah kenapa?" Tanya Elfyra.
"Saja la , kot-kot la aku mati esok ke? Mana tau?" Ujar Azhar.
Elfyra hanya merenung muka Azhar , berfikir bagaimana hidupnya tanpa Azhar. Lalu air matanya jatuh ke pipi.
"Eh , eh. Fyra aku main-main je! Jangan ambil serius!" Pujuk Azhar.
Elfyra mengelap air matanya lalu menoleh kepalanya ke arah tingkap.
"Aku sayang kau jugak." Ujar Elfyra perlahan.
"A--aku tak pekak lagi tau." Ujar Azhar tergagap-gagap. Dia tidak percaya Elfyra sayang dia. Biasalah member ni ℎ𝑒𝑎𝑟𝑡𝑙𝑒𝑠𝑠.
semasa makan , Elfyra hanya berdiam diri. Azhar memanggilnya tetapi tidak terjawab.
"Wey , kau okay tak?" Tanya Azhar.
Elfyra hanya mengangguk lalu kembali merenung makanannya.
"Wey , sorry la kalau aku buat kau sedih.." Ujar Azhar. Lalu mengambil tangan Elfyra lalu digosok dengan lembut.
Elfyra terkedu lalu hanya mendiamkan diri.Pipinya merona merah.
Ketika di rumah Puan Hidayah , mereka hanya mendiamkan diri. Balik-balik terus dua ekor ni diam. Apa hal la dua ekor ni?
Puan Hidayah memanggil Elfyra memasuki biliknya lalu duduk di sebelahnya.
"Kenapa diam semacam? Gaduh dengan Az ke?" Tanya Elfyra.
Elfyra menggeleng.
"Taklah ibu , sakit perut aje."
"Cuti eh?" Tanya Puan Hidayah lalu Elfyra cepat mengangguk.
Puan Hidayah hanya mengangguk lalu menyuruh dia memakan ubat di atas meja.
𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐧𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐝𝐞𝐤 𝐣𝐞 , 𝐬𝐛𝐛 𝐛𝐮𝐬𝐲 𝐬𝐢𝐤𝐢𝐭 , 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐤𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐤𝐚𝐭 𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐢𝐢 𝐨𝐫 𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐞𝐣𝐚𝐚𝐧 𝐤𝐞 𝐚𝐩𝐚. 𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐮𝐩𝐩𝐨𝐫𝐭.
𝐓𝐓 𝐚𝐜𝐜 : nnselmyra.
YOU ARE READING
Memories [𝐂]
Romance"I will never forget our memories together" -Azhar Mikhail. "And i will never forget our last memories together." - Elfyra Syarifa Sanggupkah Azhar Mikhail setia demi menunggu Elfyra Syarifa kembali padanya? Seorang perempuan yang bernama Elfyra Sya...