Chap 4 (Pinky Swear)

3.6K 301 26
                                    

"Erghh." Taehyung membuka matanya perlahan.

"Arggh!"Terasa sakit lagi di bahagian perut ketika dia ingin bangun. Dia menunduk dan teringatkan sesuatu dan tanpa disedari air matanya jatuh.

"Omma." Dia rindukan ommanya. Selalunya kalau dia tengah sakit, omma dia lah yang selalu jaga dia. Sekarang ni?

Krekk

"Oh, Taehyung. Kau dah bangun. Kau nak pape ke?" Soal Haemi. Dia bergegas ke bilik Taehyung apabila mendengar pekikan oleh Taehyung.

"Omma." TAehyung memandang Haemi seolah-olah Haemi adalah ommanya. Haemi perasan yang Taehyung menangis lalu mendekatinya. Dengan pantas Taehyung memeluk Haemi. Haemi terkejut. "Omma, jangan tinggalkan Taetae..Taetae rindukan omma. Belaian omma..Masakan omma...kena marah dengan omma...ketika omma lebihkan Taetae berbanding hyung...Sekarang omma datang, jangan pergi nae?" Taehyung memandang 'omma' nya. Haemi yang merasa kasihan terus memeluk TAehyung dengan erat. Dan beberapa minit kemudian, Taehyung tertidur balik.

'Haish kekadang kesian juga dengan mamat ni.' Bisik hatinya sambil memandang Taehyung yang sedang tidur dengan pandangan hiba. Dia terdengar Taehyung mengatakan sesuatu.

"Omma." Taehyung mengigau. Haemi yang merasa kesian pon berbaring sebelah Taehyung dan memeluknya.

'Kesian dia, agaknya manalah omma dia?'

................................

"Bodoh! Kau tau tak siapa yang kau pukul semalam tu?! Dia tu anak kepada Kim Jongkook! Dan yeoja bersama dia tu pulak leader Black Rose kau tau tak?!! Tak guna!" Marah Kwon Jiyong atau dipanggil GD a.k.a the leader Jack 5. Dia menyepak 2 orang anak buahnya dengan kuat. Mereka menjerit kesakitan. Dia just risau kalau Kim Jongkook a.k.a Tuan KIm akan buat sesuatu yang dasyat dan akan menjejaskan Jack 5. Bukan dia tak tau, Kim Jongkook tu kalau berkait dengan keluarga dia, sanggup dia bakar orang tak guna tu dengan tanpa belas kasihan.

................................

"So korang dah cari orang yang telah memukul Taetae tu?" Soal Tuan Kim. Jin mengangguk.

"Dah appa. Kita orang dah jumpa info dia, dan cadangnya kitaorang nak jumpa mereka malam ni." Kata Jin dengan serious. Pantang kalau ada orang sentuh dongsaeng kesayangannya even sikit pon dia pasti akan balas 2 kali ganda.

"Rupanya sangkaan Haemi memang betul. Mereka memang anak buah Jack 5." Sambung Baekhyun pula.

"Hufh tak sangka. Pastikan korang bawa mereka kesini arra?" Jin dan Baekhyun mengangguk. Even Jack 5 tu rakan sekutu Kim's Lion, tapi kalau dah berkait dengan keluarganya, title sekutu tu akan hilang sendirinya baginya. Dia tak akan bekerjasama dengan pengkhianat. Itulah sifat Kim Jongkook sebenar.

"Oh ye mana Haemi?" Soal Jin. Baekhyun mengukirkan senyuman. Jin dan Tuan Kim memandangnya dengan pelik. "Wae?" Soal Jin.

"Tak ada apa.. Just tadi aku ternampak yang Haemi berada dalam bilik Taetae. Dia jaga Taetae. Comel je aku tengok mereka berdua tu. Siap berpelukan lagi."

"Yak! Kau ngintai depa ke apa?" Marah Jin.

"Eh mana ada.. Dah ternampak nak buat macam mana." Tuan Kim menggeleng kepala melihat kerenah mereka berdua.

..................

"Erghh" Haemi mengerang (?) dan bangun tetapi terasa berat di perutnya. Apabila dia melihat benda berat tu, dia terkejut rupanya tangan Taehyung la yang menimpanya. Dan dia baru teringat tentang tadi. Tetiba dia tersenyum sensorang sambil memandang Taehyung yang berada didepannya.

"Tak payah la senyum camtu. Aku tau aku handsome." Kata Taehyung tanpa membuka mata. Haemi membulatkan mata. Malu.

"Yak! Tak sesuai langsung. Dah la Squidbob." Haemi cover malu. Cepat-cepat Taehyung membuka mata dan bangun menhadap Haemi.

"Apa kau kata? Squidbob? Do you mean Squidward plus Spongebob?" Haemi mengangguk dengan selamba badaknya.

Taehyung menolak Haemi kebelakang dan naik ke atas Haemi. Sekarang keadaannya seperti Taehyung diatas manakala Haemi di bawah jarak antara mereka memang terlalu dekat.

"A-apa kau nak nak buat ni?" Haemi menjadi gagap. Debarannya semakin memuncak apabila Taehyung mendekatinya.

Krekk

Pintu dibuka tapi tidak disedari oleh Taehyung dan Haemi.

"Korang hyung.......Opps sorry ganggu erk..Err hyung errr keluar dulu."

Jin menutup pintu dengan kuat. Cadangnya dia ingin ajak Taehyung dan Haemi makan, tapi tak tau pula dapat tengok free show.

Haemi menolak Taehyung kuat sampai Taehyung terbaring kebelakang. Remember, they still on the bed. Taehyung mengerang kesakitan mengingatkan lebam di belakangnya masih belum pulih.

"Arh mian! Sorry." Haemi membantu Taehyung bersandar dengan perlahan. Taehyung mencebik.

"Sakit tau tak! Huwaaaaaaaa!!!!!!!!" Pekik Taehyung dan berpura-pura menangis.

"Aigoo jangan nangis!!! Err kau nak apa? Aku akan buat.." Pujuk Haemi.

"Janji?" Haemi mengangguk dan depa buat pinky swear.

......

Pendek je xD

Mian.. lambat update..

Btw don't forget vote and comment.

Kamsahamnida^^


Wife Mafia, Husband  Gay || V ✔Where stories live. Discover now