Chap 20 (Uri Appa)

2.2K 178 4
                                    

Keesokan harinya....

"Omma! Omma!" Panggil Taemi kepada Haemi yang sedang menyiapkan sarapan pagi.

"Nae sayang. Waeyo?"

"Semalam Lulu call Taemi. Dia ajak Taemi main kat rumah dia balik ni. Boleh tak? Pleaseeeeee!!" Rayu si Taemi sambil membuat puppy eyes. Tidak tahan Haemi melihatnya tapi dia masih ingat bahawa Lulu tu anak kepada Jin. Bermaksud jika Taemi pergi ke rumah mereka, mesti disana ada Taehyung juga.

"Err boleh. Tapi dengan syarat, omma ambik petang nanti kat sana okey?" Balas Haemi dengan tidak yakin. Dia takut akan terserempak dengan Taehyung. Walaupun dia masih sayangkan Taehyung, tapi hatinya masih terluka dengan kata-katanya dahulu.

"Siapa ni oppa"

Taehyung tersenyum sinis melihat Haemi yang matanya berkaca-kaca lalu memandang Sarang semula.

"I don't know. Orang gila maybe." Ujar Taehyung ringkas. Walaupun ringkas, cukup membuat Haemi kecewa. Dengan perasaan yang kecewa, dia meninggalkan mereka dengan kesedihan.

"Omma? Are you okay?" Haemi tersedar daripada lamunannya selepas Taemi memanggilnya. Dia tersenyum kecil kepada Taemi.

"I'm fine."

"But why are crying? Please don't crying. It's make me sad." Kata-kata Taemi itu cukup membuatkan Haemi kagum dan terharu. Dia bangga mendapat anak yang prihatin dan caring terhadap ibunya.

"Omma terlalu gembira sebab dapat anak yang suka membahagiakan omma." Balas Haemi sambil memeluk Taemi. Taemi membalas pelukannya dengan penuh kasih sayang.

...

"Jadi kan Taemi main kat yumah Lulu?" Soal Lulu ketika mereka berdua berada di kantin sekolah pada waktu rehat. Taemi mengangguk.

"Yey! Nanti Lulu ada kawan! Bosan aah asyik main dengan oyang tua je." Rungut Lulu membuatkan Taemi tergelak kecil. Baginya Lulu terlalu comel ketika berceloteh dan bercakap ketika serius apalagi dengan pelatnya itu.

"Napa Taemi geyak?" Soal Lulu sambil mengerutkan dahinya. Taemi menggeleng.

"Aniya! Emm nanti dekat rumah Lulu ada daddy ke?" Soal Taemi. Lulu mengangguk teruja.

"Ada! Lepastu lepastu ada pakcik pakcik BTS, ada halabeoji and uncle Tae." Balas Lulu sambil mengira isi rumahnya dengan jari kecilnya.

"Uncle Tae? Kenapa nama dia macam Taemi?" Soal Taemi dengan aneh. Dia masih terfikir sesuatu kerana sepertinya dia pernah dengar seseorang menyebut nama tersebut tapi sayangnya dia tidak mengingati.

"Nama uncle Tae yang sebenarnya Kim Taehyung. Tapi pakcik pakcik BTS panggil uncle Tae, V." Jelas Lulu sambil menunjukkan 'peace' bermaksud 'V'.

"Owhhhhhhh" balasnya dengan nada yang panjang.

...

"Waw! Cantiknya rumah daddy!" Kata Taemi dengan teruja selepas melihat banglo keluarga Kim ini. Jin hanya tersenyum kecil melihat telatah Taemi.

"Tapi sayangnya kat sini tak ramai yang tinggal. So, Taemi kenalah selalu datang sini nae?" Pesan Jin lalu Taemi menganggukkan kepalanya laju.

"Siapa tu?" Soal seorang namja yang berusia yang baru sahaja tiba. Tuan Kim.

"Annyeong haseyo! Kim Taemi imnida!" Taemi memperkenalkan dirinya dengan bersemangat di hadapan Tuan Kim.

Tuan Kim menilik muka Taemi dan membuatkan dia teringat seseorang. Tiba-tiba Jin mendekatinya dan membisikkannya sesuatu. Dan bisikan itu telah membuatkan Tuan Kim sungguh tidak percaya dengan apa yang dikatakan Jin itu. Dia terus mendekati Taemi lalu memeluknya.

Wife Mafia, Husband  Gay || V ✔Where stories live. Discover now