Chap 22 (Blackmail)

2.1K 158 5
                                    

"Sayang..."

"Sayang.."

"Taetae..."

"Taetae.."

Taehyung membuka matanya perlahan apabila menyedari seseorang memanggilnya. Suaranya...bagaikan suara daripada orang yang dia sayangi.

"O-omma?"

"Taetae sayang.."

Taehyung memandang kebelakang apabila suara itu dari belakang tapi tiada.

"Taetae." Seseorang memegang bahunya dari arah yang bertentangan. Taehyung memandang gerangan itu. Matanya jelas membulat melihat orang yang berada di hadapannya.

"Omma!!" Taehyung terus memeluk ommanya dengan penuh kerinduan. Puan Kim membalas pelukan tersebut.

"Taetae sayang..." Sebut Puan Kim lagi.

"Omma eodiga? Kemana omma selama ni? Taetae rindukan omma! Termasuk appa dengan Jin hyung. Please balik la omma! I need you." Rayu Taehyung dengan terseguk-seguk bersama tangisannya yang kuat. Jelas di situ yang dia sangat sangat sangat rindukan ommanya. Puan Kim mengukirkan senyuman manisnya kepada Taehyung.

"Arra. Tapi omma pun rindukan Taetae. Dan kita akan berjumpa juga tak lama lagi sayang. Just wait for me arra?" Pesan Puan Kim sambil menggosok-gosok belakang Taehyung. Taehyung mengangguk.

"Arra omma. Palli omma. Taetae rindukan omma. Nanti Taetae nak kenalkan keluarga kecil Taetae kepada omma. Omma mesti suka." Puan Kim tersenyum kecil seraya berasa lega selepas mendengar bahawa Taehyung bahagia kerana sudah mempunyai keluarga. Sekurang-kurangnya perkara ini akan mengurangkan kesedihan yang melanda Taehyung.

"Omma faham." Mereka kembali berpelukan.

Beberapa minit kemudian....

"Nampaknya omma perlu pergi. Sampai berjumpa lagi ya sayang." Puan Kim meminta izin lalu melepaskan pelukannya. Taehyung memandang Puan Kim sedih.

"Omma nak pergi mana??" Soalnya namun tidak dijawab oleh Puan Kim malah Puan Kim lebih jauh daripada tempat Taehyung pergi.

"Selamat tinggal sayang.."

"Omma kajima!!"

"Omma!!!!!"

"OMMMMMAAAAAA!!"

"Oppa? Waeyo oppa?" Haemi terua terbangun dari tidurnya selepas mendengar Taehyung menjerit-jerit memanggil nama.......omma?

Taehyung terbangun daripada mimpinya. Dia mengedarkan pandangan ke sekeliling untuk mencari sesuatu.

"Sayang...mana omma?" Soalnya dengan tergesa-gesa. Haemi mengerutkan dahinya.

"Omma? Mana ada omma? Dari tadi oppa tidur?" Taehyung terdiam mendengar penjelasan Haemi itu. Jadi dia hanya bermimpi? Kenapa Puan Kim masuk ke dalam mimpinya?

"Oppa gwenchanayo?" Soal Haemi kerisauan sambil memegang lengan Taehyung lembut. Taehyung memandang Haemi dengan mata yang berkaca dan mengangguk kecil.

"Nan gwenchana. Oppa just termimpikan omma." Luahnya lalu Haemi menarik Taehyung di dalam dakapannya. Dia mengosok-gosok belakang Taehyung agar dapat menenangkan Taehyung.

Dia tau bagaimana rasanya kehilangan seorang omma. Apalagi dengan kes Taehyung, Puan Kim bukannya sudah meninggal dunia tapi dirinya diculik. Hampir 10 tahun juga Puan Kim diculik tanpa khabar berita sampaikan sekarang.

...

Kring! Kring!

"Yeoboseyo?" Taehyung mengangkat panggilan daripada appanya.

Wife Mafia, Husband  Gay || V ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora